728 x 90

Renault Austral скача смело в най-бурните води

Компактните кросоувъри са навсякъде – те завладяха градовете, пътищата и магистралите, особено в Европа. Новият кросоувър на Renault със самочувствие разбутва конкурентите и заявява място при отличниците в пренаселения С-SUV сегмент. Той идва на гребена на „Новата вълна“ във френската марка, която демонстрира много високи амбиции – да бъде еталон в използването на чиста енергия,

Компактните кросоувъри са навсякъде – те завладяха градовете, пътищата и магистралите, особено в Европа. Новият кросоувър на Renault със самочувствие разбутва конкурентите и заявява място при отличниците в пренаселения С-SUV сегмент. Той идва на гребена на „Новата вълна“ във френската марка, която демонстрира много високи амбиции – да бъде еталон в използването на чиста енергия, при влагането на иновативни технологии и предлагането на услуги от най-високо ниво. Всички варианти за задвижване са комбинирани – два с бензинови двигатели и с 48 или 12 волтови батерии – тип мек хибрид и един с нова, по-мощната и по-ефективна система E-Tech Full Hybrid.

Как изглежда?

Като инженер, специалист в иновативните технологии, облечен в хубав костюм и с маратонки. В здравата конкуренция на нашия континент все още най-важен от всички автомобилни хормони за привличане си остава дизайнът. Знаем, че французите са майстори в тази област. И при този чисто нов модел са се справили чудесно, макар и по нетрадиционен за тях път. Погледнат от разстояние, автомобилът хваща окото не с екстравагантности, а именно с липсата на такива. Привлича с прецизни изчистени линии и перфектни за семеен кросоувър баланс и пропорции – висок е малко над 1,60, дълъг е 4 метра и половина и широк малко над 1,80. Големите колела (до 20 инча), добрият просвет (180 мм), защитните кори и протекторите отстрани пък са елементи на чистокръвно SUV. Междуосието е 2,67 м, което осигурява добър вътрешен обем, здравина и стабилност при движение.

В същото време стойката му е леко наклонена напред, а покривът плавно се снижава  назад и продължава в ненатрапчив спойлер. Въздушните отвори в предната броня допълват ефективния дизайн за прецизна аеродинамика. Всичко това загатва за добри динамични възможности, без да смущава елегантния профил. 100% LED светлини с микрооптична технология и динамични мигачи, като предните фарове са със 7 отделни модула за най-прецизно насочване на лъча. Дотук го нарисувам като сериозен универсален боец в С-сегмента с балансиран микс от качества, характерни за едно наистина елегантно семейно SUV.

Добрите впечатления само започват оттук. Отблизо приятните изненади продължават. Много добре регулираните луфтове подсказват изненадващо прецизна изработка. Новото голямо лого е с покритие от матиран сатениран хром. Докато приближавате колата, светлините поздравят с приятна анимация. А отворите ли вратата, в уютното купе ще ви поздравят включено амбиентно осветление, огромният екран и звуков сигнал. И наистина ще се усъмните дали не сте сбъркали колата с някоя от висшия клас.

В Austral за първи път се появява и още едно ново, ексклузивно ниво на оборудване – Esprit Alpine, отличаващо автомобила както отвън, така и в купето, с допълнителни спортен стил, върхови технологии, елегантност и лукс.

Семеен автомобил с премиум интериор

Сядам на комфортна шофьорска седалка. До мен е удобна висока централна „летяща“ конзола, в която е интегрирано индукционно зарядно устройство за смартфон. Воланът е с леко квадратна форма за по-добра видимост напред. Не само към пътя, но и към най-впечатляващото – огромният цветен екран OpenR, който съчетава в един блок цифровия дисплей на арматурното табло с мултимедийния на централната конзола. И двата са с диагонали над 12 инча, а когато добавим и над 9 инча head-up дисплея, то общата им площ доближава 1000 кв.см. Алуминиево-силикатното закалено стъкло тип Gorilla Glass e устойчиво на драскотини и удари и се адаптира спрямо моментната осветеност в купето. Можем да избираме между четири изгледа на инструменталния панел. Възможно е да се създават профили на потребители и да се персонализира дисплеят на екрана с уиджети, за да се осигури на всеки пряк достъп до любимите функции.

Интериорът е не само супертехнологичен. Материалите и покритията са много добри и всичко е пипнато „по френски“. Но освен качество, говорим и за функционалност и практичност. Цялата задна седалка, тип „пейка“, е плъзгаща се, с ход 16 см. При варианта с най-голямата батерия багажникът логично е най-малък, но въпреки това обемът му е 430 л. Ако седалките се плъзнат максимално напред, той става 555 л, а при свалени облегалки разполагаме с впечатляващите 1455 л.

Нови архитектура и задвижване – нови нива на ефективност!

Austral е първият модел, който се възползва от предимствата на новата платформа CMF-CD на Алианса. Проектирана за различни типове хибридизация, тя дава възможност за вграждане на иновативни електрифицирани силови агрегати за максимална производителност, които са част от масивната електрификация на гамата Renault. Първата степен на хибридизация е въплътена в Mild Hybrid 12V със 140 и 160 к.с. и се основава на 4-цилиндров 1,3-литров бензинов двигател с турбокомпресор и директно впръскване, подпомаган от стартер-генератор и 12V литиево-йонна батерия. След него идва Mild Hybrid Advanced 48V със 130 к.с. Той съчетава нов 1,2-литров 3-цилиндров бензинов агрегат с турбокомпресор с 48 волта литиево-йонна батерия и стартер-генератор. Последният подпомага двигателя с вътрешно горене във фазите, които изискват най-много енергия – при стартиране или ускоряване. Освен това позволява на новия Austral да постигне най-добрите в класа разход на гориво и CO2 емисии  (5,2 л/100 км и 118 г/км). Това го превръща в истинска алтернатива на дизела – ефективността му е съпоставима с разхода на гориво на най-модерните дизелови двигатели и дава до 20% по-малък разход от еквивалентен нехибриден двигател.

Austral е първият модел, който се възползва от предимствата на новата платформа CMF-CD на Алианса.

Безспорно, звездата в гамата е E-Tech Full Hybrid, който имах възможността да тествам. Над 200 са заявките за патенти от френския производител, свързани с тази иновативна система. Технология съчетава двигател с вътрешно горене, два електромотора. По-малкият стартер-генератор осигурява стартирането, смяната на предавките и зареждането на батерията. Двигателят е нов, 1,2-литров бензинов с 3 цилиндъра и турбокомпресор и има мощност 200 коня и 205 Нм въртящ момент. С него са свързани по-мощен втори електромотор с по-голям въртящ момент (50 кВт и 205 Нм), литиево-йонна батерия с по-голям капацитет (1,7 кВтч / 400 волта) и скоростна кутия, включваща от 6 до 7 предавки (2 за електрически режим и 5 за хибриден). Ето резултатите: стартирането е винаги 100% на ток, тихо и с незабавно наличен въртящ момент, без спадове и прекъсвания по време на ускорението, а двигателят с вътрешно горене винаги работи в своя оптимален режим. Ускорението от 80 до 120 км/ч става само за 5,9 секунди при варианта с мощност 200 к.с. (предлага се и версия със 160 к.с.)

Прочети още:
Mini JCW срещу Mini Cooper S: Два различни начина да притежаваме легенда

Рекуперацията се активира автоматично по време на намаляване на скоростта или спиране, като хем дозарежда литиево-йонната батерия, хем оптимизира разхода на гориво. До степен, че 80% от шофирането в града може да е изцяло в електрически режим и да спестяваме до 40% от разхода на гориво в сравнение със стандартен ДВГ в градски цикъл, без да променяме навиците си. С перата от двете страни на волана коригираме предавките и интензитета на спиране. Това E-Tech Full Hybrid задвижване ни осигурява едни от най-ниските разходи на гориво и CO2 емисии за SUV модели на пазара (4,5 л/100 км и 102 гр CO2/км).

Технологии за повече сигурност и удоволствие

Третото поколение на системата на Renault за управление на 4-те колела 4CONTROL Advanced съчетава многораменното окачване на задната ос с кормилно управление на четирите колела. Кормилният механизъм на задната ос реагира на данни от системата за сервоуправление и електронната система за контрол на стабилността. В зависимост от ситуацията, той позволява малки корекции на посоката на задните колела до 5°, противоположни на предните колела за уникален баланс между пътно поведение, комфорт и стабилност при всякакви условия. С 4CONTROL Advanced радиусът на завой на това SUV е по-малък от този на някои градски автомобили – 10,1 метра.

За системата MULTI-SENSE Advanced на волана вече има специален бутон, за да е още по-лесен изборът на режим на управление измежду предварително програмираните Eco, Comfort и Sport. При четвъртия – Perso – можем да конфигурираме 13 параметъра, за да адаптираме колата към своите предпочитания.  Настройките се отнасят както към усещанията при шофиране (чувствителност на волана, отзивчивост на двигателя и шасито), така и за атмосферата в купето (амбиентно осветление, температура, дисплей и цвят на инструменталния панел). Пакетът Extended Grip предлага и два допълнителни режима – Snow и All roads. Водачът може да превключва между режимите по всяко време, включително с гласова команда чрез Google асистента. Общо системите за подпомагане на водача на новия Austral са 32 и са разделени в три категории: шофиране, паркиране и безопасност.

Чисто новото Renault Austral се очертава като важен играч в C-SUV сегмента в Европа. Семеен практичен и ефективен автомобил с прецизен дизайн и премиум интериор. И освен това екипиран с куп полезни, проактивни и интелигентни технологии, които дават високо ниво на комфорт, безопасност и удоволствие от пътуването.  

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget