728 x 90

Subaru с амбиции за триумф в 24 часа на Нюрбургринг

    SUBARU WRX NBR CHALLENGE 2023 – смел поглед към моторспорта Subaru WRX NBR CHALLENGE 2023 е свидетелство за възможностите на Subaru Global Platform, на боксерния двигател и на уникалното за подобно пистово състезание задвижване на четирите колела. Subaru Tecnica International, дъщерното дружество на Subaru за моторни спортове, ще вземе участие в 51-вото издание на 24-часовото

    SUBARU WRX NBR CHALLENGE 2023 – смел поглед към моторспорта

    Subaru WRX NBR CHALLENGE 2023 е свидетелство за възможностите на Subaru Global Platform, на боксерния двигател и на уникалното за подобно пистово състезание задвижване на четирите колела. Subaru Tecnica International, дъщерното дружество на Subaru за моторни спортове, ще вземе участие в 51-вото издание на 24-часовото състезание на Нюрбургринг, което ще се проведе от 20 до 21 май 2023 г. на легендарната писта Нюрбургринг в района на Айфел, Германия. Състезателният Subaru WRX NBR CHALLENGE 2023 подготвен от Subaru Tecnica International е базиран на серийния модел WRX и ще участва в надпреварата в клас SPT4.

    SUBARU WRX NBR CHALLENGE 2023

    От дебюта си през 2008 г., това е 14-ия път в който Subaru се включва в 24-часовото състезание на Нюрбургринг, след като не присъстваше в състезанията през 2020 и 2021 г. заради ограничения, свързани с Ковид.

    Едно невероятно приключение

    Надпреварата ADAC TotalEnergies 24h Nürburgring ще се проведе през този уикенд, от 18 до 21 май и е едно от най-впечатляващите мероприятия на европейската сцена на моторни спортове. Стартовата решетка включва 136 автомобила, а очакванията са повече от 200 000 зрители да наблюдават събитията през състезателния уикенд на най-дългата писта в света. В надпреварата ще се включат трийсет от най-конкурентните GT3 автомобили на Audi, Aston Martin, BMW, Ferrari, Lamborghini, Mercedes-AMG и Porsche. Съпътстващата програма е изпъстрена с множество мероприятия с класически и модерни състезателни модели на дългото 25 километра трасе.

    В очакване

    Още от понеделник местата около пистата се изпълват с кемпери и хора, за да трансформират мястото в магическо пространство. „Рингът“ се превръща във фестивална зона, с дискусии с експерти и множество забавления. От 18 май зрителите ще могат да се насладят и на звука на двигателите. В битката се включват автомобили от 19 различни класа, които ще се състезават едновременно на уникалната писта с нейните невероятни странични и вертикални ускорения и непрестанните предизвикателства при изпреварване, предвид разликите в класовете.

    Subaru ще се включи в надпреварата със своя Subaru WRX NBR CHALLENGE 2023 и ще се състезава в клас SP4T за автомобили с принудително турбо пълнене и работен обем от между 2,0 л и 2,6 л, с намерението да спечели победа в този клас. Според мнозина трасето на Северната дъга на Нюрбугринг с разлика в надморската височина от 300 метра е най-трудното в света, а постоянно променящи се метеорологични условия правят шофирането още по-предизвикателно. Отговорът на Subaru на тези условия е състезателен автомобил, разработен на базата на Subaru Global Platform, чийто основен коз е системата за задвижване на четирите колела Subaru Symmetrical AWD и боксерния четирицилиндров турбо мотор.

    Уникално задвижване: боксерен турбо мотор и двойно предаване

    Наименованието WRX се появява в „номенклатурата“ на Subaru през 1992 година и е съкращение на World Rally eXperimental. Първите модели са базирани на седан версията на Impreza, която е последвана от комби вариант и първия доработен модел STi, който е представен през 1994 г. Второто поколение става факт през 2000 г., променяйки два пъти визията си – от варианта с кръгли предни светлини до „ястребовите очи“. Третото поколение се предлага като седан и хечбек. През 2014 г. WRX се превръща в отделен модел с вътрешно фирмено име VA и въпреки че принципно е базирано на Impreza е значително променено конструктивно.

    Второто поколение на WRX се появява през 2021 година /не се предлага за Европа/, има нов дизайн и вече е базирано на платформата Subaru Global Platform (SGP). Тази конструктивна система притежава по-високо ниво на гъвкавост, по-голяма структурна здравина, благодарение на по-широкото използване на високоякостни и свръхвисокоякостни стомани, както и по-нисък център на тежестта. Благодарение на SGP базираните на нея Impreza, XV, Forester и Outback заемат челните места по отношение на безопасността при тестовете Euro NCAP.

    Новото поколение WRX се задвижва от боксерeн двигател FA24 с работен обем от 2,4 литра. Серийната версия на агрегата с турбопълнене, директно впръскване, двуструен турбокомпресор има мощност от около 275 к.с. Агрегатът е конструиран с високо ниво на структурна здравина, издръжливост и във варианта за 24-часовото състезание на Нюрбургринг той е модифициран, с различно турбо пълнене, има мощност от 380 к.с. и въртящ момент от 590 Нм и може да работи с голямо натоварване в продължение на дълго време. Задвижването става с помощта на спортна шестстепенна секвенциална трансмисия и – необичайно за пистов автомобил – запазва системата си за задвижване на четирите колела. Това би донесло още повече ползи при промените на настилката и времето, типични за място като пистата Нюрбургринг. Променена също е ходовата част, изпускателната система и аеродинамиката, последната с добавяне на цялостна подподова облицовка. Главен ръководител на отбора е Хидехару Татсуми, а мениджър Такуя Савада. Ръководителят на проекта и отговорен и за разработката на новия състезателен автомобил е Наоки Шибуя. Пилоти за отбора ще са Карло ван Дам (Холандия), Тим Шрик (Германия), Хидеки Ямаучи (Япония) и Такуто Игучи (Япония). Осем сервизни техници, внимателно подбрани от представителствата на Subaru в Япония, отново ще се присъединят към екипа, за да подкрепят състезанието тази година. Тази уникална инициатива насочена към доставяне на „Удоволствие и спокойствие“ на клиентите чрез подобряване на техническите умения на своите сервизни техници, съществува от 1990 г. досега.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт