728 x 90

VW ID.4 и ID.5 с по-мощни двигатели и обновен софтуер

    Още тази есен електрическите модели VW ID.4 и ID.5 ще получат нови мотори и усъвършенстван софтуер при модернизацията през есента на 2023 г. Базовата цена остава същата. В Германия вече можете да поръчате VW ID.4 и ID.5 с някои промени. Двата електрически модела получават по-мощни и икономични двигатели, нов софтуер и по-големи екрани на арматурното

    Още тази есен електрическите модели VW ID.4 и ID.5 ще получат нови мотори и усъвършенстван софтуер при модернизацията през есента на 2023 г. Базовата цена остава същата.

    В Германия вече можете да поръчате VW ID.4 и ID.5 с някои промени. Двата електрически модела получават по-мощни и икономични двигатели, нов софтуер и по-големи екрани на арматурното табло. Нови са също гласовият асистент IDA и озвучителната система с десет високоговорителя. Цените в Германия  остават непроменени и започват от 40 335 евро за ID.4, задвижван от един електромотор със 170 к.с. на задния мост.


    GTX версията на ID.4 и ID.5 вече е с 340 к.с. 

    Върховите спортни модели с абревиатура GTX се предлагат с два пъти по-голяма мощност: двата електромотора осигуряват 30 кВт (41 к.с.) повече от преди. Това прави 340 к.с. и спринт от нула до 100 км/ч за 5,4 вместо за 6,3 секунди. Максималната скорост остава ограничена на 180 км/ч. Новото е, че версиите Pro вече могат да се движат и със 180 км/ч. ID.4 Pure със 170 к.с. остава с ограничението до 160 км/ч.


    Моделите Pro получават най-голямото увеличение на мощността: 210 кВт или 286 к.с.. Това е с 60 кВт повече и почти толкова, колкото имаше GTX преди. Въртящият момент се увеличава от 310 на 545 нютонметра – добавката е 235 Нм или 75 процента. Задвижването на всички колела Pro 4Motion също разполага с 286 к.с., което е с 15 кВт или 21 к.с. повече от преди.


    По-бързо зареждане с до 175 кВт

    Тъй като новите задвижващи агрегати са не само по-мощни, но и по-икономични, пробегът на ID.4 със 77 кВтч батерия се увеличава със 17 км и достига 550 км според WLTP. Малко по-аеродинамичната задна част, наподобяваща купе, води до увеличаване на пробега на ID.5 с шест километра, което прави общо 556 км. Моделите със задвижване на всички колела 4Motion и GTX се зареждат с мощност до 175 кВт, докато вариантите със задно предаване остават с максимална мощност на зареждане 135 кВт. Базовата версия Pure зарежда своята 52 кВтч батерия със 115 вместо със 110 кВт. Нова система за управление на зареждането кондиционира батерията преди спиране за зареждане с постоянен ток, което ускорява поемането на нова енергия. Според изчисленията на VW за десет минути в батерията може да постъпи електричество за 178 км.


    Екраните стават по-големи, софтуерът – по-бърз

    В интериора хората от VW са преместили лостчето за избор на посока и то сега е на кормилната колона. Така се е отворило място за по-голям дисплей на скоростомера. Екранът на инфо-развлекателната система в центъра е с диагонал 12,9 инча (32,8 см). Сензорните плъзгачи отдолу са осветени – така VW отговаря на критиките на клиенти и изпитатели. Новият волан е с променена логика на управлението на функциите. Очаква се новият софтуер да реагира по-бързо и да предлага повече функции. Новата асистентка IDA приема гласови команди. Тя също така съобщава прогнозата за времето, цените на акции на борсата и резултатите от спортни събития. Новост в гамата е озвучителната система от Harman Kardon с десет високоговорителя и 480 вата мощност.

    Снимки: Volkswagen

    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт