728 x 90

Ferrari се завръща с гръм и трясък: Пол позишън в Льо Ман

    Двата автомобила на италианците окупираха първа редица за старта на 24-часовата надпревара Ferrari спечели по безапелационен начин квалификацията в „24-те часа на Льо Ман“ 50 години след последното си участие във водещата категория на най-голямото автомобилно състезание. Антонио Фуоко спря хронометрите на 3:22.982, което е и най-доброто постижение за LMH автомобил досега. Преди Фуоко да

    Двата автомобила на италианците окупираха първа редица за старта на 24-часовата надпревара

    Ferrari спечели по безапелационен начин квалификацията в „24-те часа на Льо Ман“ 50 години след последното си участие във водещата категория на най-голямото автомобилно състезание. Антонио Фуоко спря хронометрите на 3:22.982, което е и най-доброто постижение за LMH автомобил досега.

    Преди Фуоко да оглави класирането, съотборникът му Алесандро Пиер Гуиди  бе начело, въпреки че една от бързите му обиколки бе анулирана заради излизане от пистата на „Картинг“ завоите. Резултатът на шампиона в GTE Pro за миналия сезон обаче бе достатъчен за второто място.

    91-ото издание на „24-те часа на Льо Ман“, което ще отпразнува 100-ата годишнина на надпреварата, стартира в събота от 17:00 българско време. 

    Половинчасовата хиперпол сесия, в която участваха осемте най-бързи отбора от трите категории, бе прекъсната пет минути преди края, след като Cadillac 3 се запали на първия шикан. Себастиан Бурде загаси пламъците в задната част на автомобила с помощта на маршалите, но заради червения флаг загуби най-бързата си обиколка, която щеше да му отреди третото място.

    Шампионите от Toyota се опитаха да си върнат пола, след като сесията бе рестартирана, но силите на Камуи Кобаяши и Брендън Хартли стигнаха единствено до трето и четвърто място. Веднага след финала на квалификацията обаче най-бързата обиколка на Кобаяши бе анулирана и четвъртата позиция отиде в ръцете на Луиш Фелипе Наср и Porsche 75, а Кобаяши остана пети. Бразилецът записа рекорден трети сектор и демонстрира, че новото Porsche 963 има далеч по-голям потенциал в Льо Ман отколкото на стандартните писти от WEC досега.

    За Cadillac остана утехата от шестото място на Ърл Бамбър, а Фредерик Маковиеки (Porsche 7) и Бурде допълниха топ 8 в LMH категорията.

    Пол Лу Шатен (IDEC Sport) изпревари с една десета Пиетро Фитипалди (JOTA) и спечели пола в LMP2, а в GTE Am финалната обиколка на миналогодишния победител Бен Кийтинг изстреля заводския Corvette на полпозишън пред Aston Martin 25 на Oman Racing и Ахмад Ал Харти.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт