728 x 90

Ferrari спечели Льо Ман след половин век затишие

    Италианците триумфираха пред основните конкуренти от Toyota. Алесандро Пиер Гуиди, Джеймс Каладо и Антонио Джовинаци спечелиха „24-те часа на Льо Ман“ при дебюта на LMH прототипа 499P. Перфектното темпо на Пиер Гуиди на мократа писта и грешката на Рио Хиракава (Toyota 8) определиха изхода от надпреварата, която бе белязана от жестоката битка на Ferrari и

    Италианците триумфираха пред основните конкуренти от Toyota.

    Алесандро Пиер Гуиди, Джеймс Каладо и Антонио Джовинаци спечелиха „24-те часа на Льо Ман“ при дебюта на LMH прототипа 499P. Перфектното темпо на Пиер Гуиди на мократа писта и грешката на Рио Хиракава (Toyota 8) определиха изхода от надпреварата, която бе белязана от жестоката битка на Ferrari и победителите от последните пет години в екипа на Toyota.

    Дебютът на 499P на пистата „Сарт“ бе зашеметяващ, защото прототипът на италианците бе не само бърз, но и достатъчно надежден, за да завърши на върха в юбилейното „24 часа на Льо Ман“, което отбеляза стотната си годишнина. На два пъти пилотите на Ferrari имаха проблем при стартирането в бокса, като вторият случай дойде при финалния пит на Пиер Гуиди. Въпреки забавянето при последното обслужване на Ferrari 51, Toyota 8 не можа да навакса пасива си заради инцидента на Рио Хиракава в предпоследния час от надпреварата.

    Японецът се опитваше да настигне водещото Ferrari, след като преди това съотборникът му Брендън Хартли направи геройски четворен стинт и намали изоставането на Toyota 8 на по-малко от десет секунди. Грешка при спирането на „Арнаж“ обаче прати японеца първо в предпазните заграждения, а впоследствие и в бокса за нова предна и задна част на заводската GR010.

    Ferrari 51 също завърши надпреварата с една пилотска грешка. Алесандро Пиер Гуиди се завъртя в края на осмия час на първия шикан, но маршалите реагираха бързо и върнаха автомобила на пистата само минута след инцидента.

    Cadillac бе третата различна марка на подиума благодарение на Ричард Уестбруук, Алекс Лин и Ърл Бамбър. Американците нямаха скоростта на Ferrari и Toyota, но въпреки това направиха чисто състезание и заслужено стигнаха до челната тройка. При Cadillac 3 на Себастиан Бурде, Скот Диксън и Ренгер Ван Дер Занде пилотските грешки, особено по време на дъжда, бяха далеч повече и въпреки това те завършиха на четвърта позиция.

    Ferrari можеше да стигне и до двойнa победа, но спукан радиатор на хибридната система прати за пет обиколки в бокса Антонио Фуоко, Никас Нилсен и Мигел Молина. Въпреки това те завършиха на пета позиция, след като и трите заводски автомобила на Porsche имаха технически проблеми по време на състезанието. Двете пилотски грешки на Ифей Йе и на Антонио Феликс да Коща пък провалиха надпреварата за частното Porsche на JOTA.

    Peugeot също напусна с наведена глава пистата „Сарт“ въпреки че през първата половина на мократа писта французите се бореха за първото място и дори в определни моменти бяха начело. Грешка на Густаво Менезес в дванайсетия час от надпреварата обаче прати Peugeot 94 в бокса, а после техническите проблеми довършиха френския тим.

    От множеството проблеми на заводските автомобили на Porsche и Peugeot се възползва екипът на Glickenhaus, който завърши на шеста и седма позиция. Камуи Кобаяши с Toyota 7 също имаше заслуга за доброто класиране на американските прототипи, тъй като взе участие в масовата катастрофа на „Есовете“ в началото на деветия час и отпадна заради две спукани гуми и скъсана полуоска.

    В LMP2 Inter Europol Competiton изненадващо завърши на първа позиция. Фабио Шерер кара през по-голяма част от надпреварата с контузия в глезена, след като автомобилът на победителите в GTE Am мина през крака му при едно от спиранията в бокса. Шерер обаче геройски издържа до финала и заедно с дебютанта Алберт Коста и собственика на отбора Куба Шмичовски парираха атаките на WRT 41 с Луи Делетрас, Роберт Кубица и Руи Андраде.

    Corvette сложи точка на GTE ерата в „24-те часа на Льо Ман“ с победата на Бен Кийтинг, Нико Вароне и Ники Катсбург. Повреда в окачването вкара заводския автомобил на американците в бокса още в самото начало на състезанието, но триото на Corvette навакса и на финала завърши на обиколка пред Aston Martin 25 (Чарли Истууд, Ахмад Ал-Харти и Майкъл Дайнън).

    Следващият кръг от Световния шампионат по издръжливост е на 9 юли на италианската писта „Монца“. 

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт