728 x 90

Skoda Superb iV е ефективен plug-in хибрид с цена на стандартен автомобил

Сегментът D се води на „средно големите“ автомобили, но всъщност салонът на Superb е един от най-широките и удобни измежду всички лимузини, предлагани в Европа.

В превод „superb“ означава „превъзходен“. Най-голямата и луксозна Skoda наистина заслужава това наименование. Третото поколение на модела върши страхотна работа в концепцията на чехите.

Сегментът D се води на „средно големите“ автомобили, но всъщност салонът на Superb е един от най-широките и удобни измежду всички лимузини, предлагани в Европа. Ефективните двигатели и скоростни кутии, иновативното оборудване, модерният дизайн на последната версия и може би най-доброто съотношение качество/цена държат през последните 3 години чешкия флагман на 2-ро място по продажби в този клас на не-премиум колите (след братовчеда VW Passat).

За този резултат допринася и голямото разнообразие на модификации – наличието на 4х4 задвижване, повдигната версия Scout, а от скоро в гамата се включи и първи електрифициран вариант. Той е plug-in хибрид, който в града може да се движи само на ток с нулеви вредни емисии, а за дълъг път разполага с мощен, но икономичен бензинов агрегат от последно поколение.

Признавам си, че в първия момент обемът на двигателя малко ме изненада. Знам динамичните качества на TSI моторите на VW Group, но само 1.4 за този не малък автомобил… Съмненията ми се изпариха още с първото натискане на педала. Електрическият двигател (85 kW) ускорява голямото купе без дори милисекунда забавяне. А когато настъпвах по-здраво, се включваше и ДВГ-то с още 156 коня. Управлението на съвместната им работа може да е автоматично или по моя преценка. Мога да избирам измежду три режима на шофиране.

Спортният режим ми осигурява цялата мощност на автомобила от 218 к.с. и 400 Нм въртящ момент. В комбинация с 6-степенната автоматична трансмисия, която е част от стандартното оборудване, този режим ми развързва ръцете за динамично каране с пълния потенциал на колата.

При Е-режим Superb iV се задвижва изцяло от батерията. В Хибриден режим компютърът регулира превключването и взаимодействието между бензиновия и електрическия двигатели. Бутоните за избор на Е-режим или Спортен са удобно вградени в централната конзола.

Резервоарът за гориво е с нормален обем – 50 литра. Мощната литиево-йонна батерия се намира в пода на шасито, точно пред задната ос. Тя е с капацитет 37 Ач и 13 кВч енергия и се зарежда от мрежата. Това може става навсякъде чрез стандартен контакт за 5-6 часа. Вкъщи обаче е най-удобно, през нощта, и ако сме си монтирали най-малката и изгодна зарядна кутия с мощност 3.6 kW на стената, ще са необходими не повече от 3 часа и половина.

Батерията може да поддържа електрическия си заряд и от работата на бензиновия мотор, докато шофираме. За да е максимално ефективно това дозареждане по време на движение, трябва да свикнем как да караме колите с електрическо задвижване. Пробегът на ток по каталог е 55 км във WLTP цикъл, което би трябвало да покрива нуждите на над 80% от потенциалните ползватели. По време на теста, който направих, както в градски условия, така и да дълъг път, успях да измина на ток 67 км, но с максимално внимание кога и как да използвам възможностите за допълване на батерията по време на шофиране. Superb iV отговаря на еко стандарта Euro 6d TEMP, като CO2 емисиите са по-малко от 40 г/км.

Във външния дизайн Skoda залага на тактиката електрифицираните варианти да не се различават съществено от стандартния модел. Купето е едно и също, но клиентът има възможност да избере задвижването, което най му допада. Все пак отвън хибридът може да бъде разпознат по логото iV, което се забелязва на няколко места. Куплунгът за зареждане се намира централно зад радиаторната решетка със структура на пчелна пита и на практика е незабележим. Голямата разлика не се улавя от очите, а от слуха – благодарение на електрическия генератор на специфичен звук, пешеходците и велосипедистите могат да чуят навреме приближаващия хибриден Superb iV, когато той се движи в електрически режим.

Прочети още:
Първа среща с Tiguan Трети

В интериора също има елементи, които отличават хибрида от моделите с двигатели с вътрешно горене. Цветният многофункционален Maxi DOT дисплей е част от стандартното оборудване, но може да си изберем 10.25-инчов виртуален кокпит, който може да изобразява и навигационни карти. Инфотейнмънт системата ми осигурява достъп до статуса на зареждане на електрическата батерия и информация за възможния електрически пробег. Навигационната система Amundsen, която е част от стандартното оборудване, със своя 8.0 инчов дисплей и опционалната система Columbus с 9.2 инчов дисплей с жестов контрол и тъч-скрийн са базирани на последното поколение инфоразвлекателни системи. Те включват вградена eSIM и са винаги онлайн, благодарение на включения обмен данни.

Информация за трафика в реално време позволява предложените маршрути да се изчисляват по-бързо и точно. Умната система ме уведомява за задръстванията в реално време и калкулира алтернативни маршрути. Получавам актуална информация за метеорологичната обстановка в цяла Европа, за последните новини от света и т.н. Пътниците разполагат и с интернет от Wi Fi хотспот. Чрез Skoda Connect разполагам с проактивни услуги, като отдалечен достъп до автомобила или специфични за този модел услуги. Мога да проверявам и контролирам зареждането на батерията или пък да настроя климатика да се включи, малко преди да влезна в колата. Ако това става по време на зареждане, то затоплянето или охлаждането няма да оказват влияние върху нивото на заряда на батерията.

Като представител на най-висшия клас на чехите, този автомобил разполага с всички модерни и полезни системи за сигурност и комфорт. Но хибридният Superb iV предлага ексклузивно още две подпомагащи програми. Едната е aсистент за теглене на ремарке и значително улеснява движението назад. Дисплеят изобразява диаграма на автомобила и ремаркето с изглед отгоре. Водачът може да избере посоката и ъгъла, под който желае да се придвижи с ремаркето на заден ход. Това се постига чрез джойстика за настройка на страничните огледала и след това всичко, което се изисква, е да наблюдавате трафика и да натискате газта и спирачката, а умната система поема контрола на волана. Втората, Area View, използва четири монтирани камери, за да осигури на водача 360-градусов панорамен изглед на автомобила върху централния дисплей и така улеснява паркирането и маневрирането по тесни и стръмни улици.

Superb iV е свързващото звено на чехите в прехода от течни горива към електрозадвижване. Притежава най-доброто и от двата свята – достатъчен всекидневен пробег в градски условия за икономично придвижване с нулеви вредни емисии и модерен и ефективен бензинов двигател, който ни дава свободата да тръгнем навсякъде, където ни водят мечтите, без ограничения и предварително планиране.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт