728 x 90

Съвременната Skoda Superb стана на 20 години

Skoda Superb, топ моделът на производителя на автомобили от Млада Болеслав, празнува своята 20-годишнина: на 11 септември 2001 г. 4.80-метровият седан направи своя дебют на Международното автомобилно изложение (IAA) във Франкфурт на Майн. Skoda предлага настоящото, трето поколение модел като хечбек или комби, като опция се предлага и със задвижване на четирите колела и като

Skoda Superb, топ моделът на производителя на автомобили от Млада Болеслав, празнува своята 20-годишнина: на 11 септември 2001 г. 4.80-метровият седан направи своя дебют на Международното автомобилно изложение (IAA) във Франкфурт на Майн. Skoda предлага настоящото, трето поколение модел като хечбек или комби, като опция се предлага и със задвижване на четирите колела и като Superb iV с плъг-ин хибридно задвижване.

Skoda има дълга традиция да произвежда средни и премиум модели. Още през 1907 г., дванадесет години след основаването на Laurin & Klement в Млада Болеслав, новосъздадената компания лансира Type FF, превозно средство, предлагащо истински лукс. Осемцилиндровият редови двигател е проектиран вътрешно, както и следващите модели с двигатели, които са толкова мощни, колкото и гладко работещи. Между 1925 и 1936 г. лимузината Skoda Hispano-Suiza е била използвана от тогавашния президент на републиката Томаш Гариге Масарик, заедно с много други видни личности по онова време. В началото на 30-те години на миналия век производителят на автомобили от Млада Болеслав предлага широка гама от модели с шестцилиндрови (Skoda 633, 645 и 650) или осемцилиндрови двигатели (Skoda 860).

Новият модел с обозначението Superb обаче ще се превърне в флагман на чешкия производител. Това име се появява за първи път във вътрешните фирмени документи на 22 октомври 1934 г. Серийното производство започва през пролетта на 1935 г., а до 1949 г. почти 900 бройки от Skoda Superb са слизали от производствената линия в пет варианта: в допълнение към шестцилиндровия 640 Модели Superb (1934-1936) и Superb тип 902 (1936), Superb тип 913 (1936-1939), Superb 3000 OHV тип 924 (1938-1949) и Superb 4000 тип 919 (1938-1940) с двигател V8 също са произведени.

През 2001 г. Skoda въвежда отново обозначението на модела и представя първото поколение на модерната Skoda Superb. С това лансиране чешкият автомобилен производител подчертава динамичното си развитие, след като се присъединява към Volkswagen Group 10 години по-рано.

На 11 септември 2001 г. Superb е официално представен на IAA във Франкфурт на Майн. Моделът с дължина 4 803 мм, ширина 1765 мм и височина 1469 мм с предно предаване е с междуосие от 2 803 мм. Гамата от двигатели включва три бензинови и два дизелови двигателя. 2.0-литровият четирицилиндров двигател произвежда 115 к.с., другите бензинови двигатели са 1.8-литров четирицилиндров турбо със 150 к.с. и 2.8 V6 с пет клапана на цилиндър. За клиенти, търсещи ниски експлоатационни разходи, 1.9-литровият TDI с 130 к.с. е най-честият избор, със стандартен разход от само 5.7 литра на 100 км. Друга алтернатива е 2.5 V6 TDI със 155 к.с.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт