728 x 90

Зимни тестове за BMW iX в Лапландия

Стрес тестът за iX, който се провежда при екстремни метеорологични условия отвъд Полярния кръг, служи и за фини настройки на системите за контрол на задвижването и окачването.

Близо година преди въвеждането на пазара, подготовката за серийно производство на BMW iX продължава по план. След като в рамките на #NEXTGen2020 в Мюнхен вече бе представен окончателният дизайн на BMW iX, в северна Скандинавия вече стартират финалните тестове на новият технологичен флагман.

Стрес тестът, който се провежда при екстремни метеорологични условия отвъд Полярния кръг, служи и за фини настройки на системите за контрол на задвижването и окачването.

Освен това на тестове при интензивни натоварвания се подлагат и електромоторите и задвижването на четирите колела, високоволтовата батерия и топлинният мениджмънт на автомобила.

Тестовете отведоха прототипите на BMW iX до най-северните райони на Европа. По пустите пътища на Лапландия във Финландия чак до Норт Кейп на норвежкия остров Магеро.

Там своята функционалност и надеждност при особено тежките пътни и метеорологични условия трябваше да докажат както технологията BMW eDrive от пето поколение, така и системите за контрол на окачването. При това тестовите инженери проверяваха най-вече взаимодействието на системите за контрол на задвижването и окачването при пътни настилки с ниско сцепление.

Нестабилните настилки, заледените пътища и специално подготвените за тестовете ледени повърхности около Полярния кръг предлага идеални условия за прецизно съгласуване на управлението на двигателите, на електрическото задвижване на четирите колела и на системите за контрол на окачването – до граничните режими на надлъжното и страничното ускорение.

BMW iX е първият модел, който е конструиран върху новата, модулно мащабируема платформа на бъдещето на BMW Group. Той още от самото начало е създаден за чисто електрическата мобилност и с най-новото поколение на технологията BMW eDrive, както и интелигентна и олекотена конструкция и оптимизираната аеродинамика.

Според актуалните изчисления двата електромотора заедно развиват максимална мощност от над 500 к.с. Част от стрес тестовете около Нордкап са и финалните настройки на интелигентната система за двойно задвижване BMW xDrive и нейното адаптиране на индивидуалния за всяко колело въртящ момент, което освен стабилността на пътя и сцеплението оптимизира и ефективността на BMW iX.

Целта на разработките е постигането на изключително нисък в този автомобилен клас среден разход на електроенергия под 21 кВтч на 100 километра в WLTP тестови цикъл, както и пробег от над 600 километра (WLTP).

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт