728 x 90

BMW iX xDrive50: Пробегът с едно зареждане е по-голям от обещания

Американски експерти по данни измериха реалния пробег на BMW iX xDrive 50 – със силен резултат. ADAC също потвърждава, че данните по WLTP са реалистични. Това, което вече знаем от епохата на двигателите с вътрешно горене, изглежда, продължава безпроблемно в ерата на електромобилността: точно както реалните стойности за разхода на гориво са почти винаги –

Американски експерти по данни измериха реалния пробег на BMW iX xDrive 50 – със силен резултат. ADAC също потвърждава, че данните по WLTP са реалистични.

Това, което вече знаем от епохата на двигателите с вътрешно горене, изглежда, продължава безпроблемно в ерата на електромобилността: точно както реалните стойности за разхода на гориво са почти винаги – понякога значително – над фабричните данни, електрическите автомобили обикновено поглъщат повече енергия от обещаното по стандарта WLTP. Толкова по-изненадващо е, когато нещата се обърнат. Както сега е случаят с BMW iX, при който американските експерти по данни свидетелстват за пробег, значително по-голям от обещания от производителя.

Edmunds, специализирано списание, публикуващо данни и цени за всички предлагани на американския пазар автомобили, си постави задачата да тества електрическите модели за техния реален пробег. Американците правят това по най-простия начин: те шофират напълно заредени автомобили по един и същ тестов маршрут, докато енергията не свърши напълно. С iX в моделния му вариант xDrive50 те изминаха 377 мили (почти 607 километра). Електрическият SUV не само разби на пух и прах фабричните си спецификации в САЩ (до 324 мили или 521 километра), но и стойността от 315 мили (507 километра), обявена от екологичната агенция EPA.

ADAC потвърждава фабричните данни

С това представяне BMW iX с двата си синхронни DC мотора и голямата си батерия – 111,5 кВтч (бруто) или 105,2 кВтч (нето) в европейската версия – е новият шампион в класацията на Edmunds сред електрическите SUV модели. Ford Mustang Mach-E е изминал „само“ 344 мили (554 километра). При това напълно оборудваният 2,6-тонен xDrive50 се състезава с опционалните 22-цолови гуми, които се отразяват негативно на пробега. Затова пък външните условия са идеални: средната температура е била малко под 23 градуса по Целзий. Този фактор също допринесе за поддържане на консумацията на енергия малко под 20 киловатчаса на 100 километра.

Германският автомобилен клуб ADAC също потвърждава, че BMW – за разлика от много свои конкуренти – работи с реалистични данни за консумация и пробег за своите електрически автомобили. В своя Ecotest автомобилният клуб измина цели 610 километра със силния iX xDrive50 с мощност 385 кВт (523 к.с.) и максимални 765 Нм. Това също надвишава фабричната спецификация (587 до 607 километра според WLTP), макар и разбира се, не толкова драматично, колкото при теста на Edmunds. Съответно ADAC определя и консумация на енергия, която почти точно отговаря на стойността по стандарта WLTP (20,4 киловатчаса на 100 километра; BMW посочва 20,7 до 21,1 киловатчаса).

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт