728 x 90

BMW iX xDrive50: Пробегът с едно зареждане е по-голям от обещания

Американски експерти по данни измериха реалния пробег на BMW iX xDrive 50 – със силен резултат. ADAC също потвърждава, че данните по WLTP са реалистични. Това, което вече знаем от епохата на двигателите с вътрешно горене, изглежда, продължава безпроблемно в ерата на електромобилността: точно както реалните стойности за разхода на гориво са почти винаги –

Американски експерти по данни измериха реалния пробег на BMW iX xDrive 50 – със силен резултат. ADAC също потвърждава, че данните по WLTP са реалистични.

Това, което вече знаем от епохата на двигателите с вътрешно горене, изглежда, продължава безпроблемно в ерата на електромобилността: точно както реалните стойности за разхода на гориво са почти винаги – понякога значително – над фабричните данни, електрическите автомобили обикновено поглъщат повече енергия от обещаното по стандарта WLTP. Толкова по-изненадващо е, когато нещата се обърнат. Както сега е случаят с BMW iX, при който американските експерти по данни свидетелстват за пробег, значително по-голям от обещания от производителя.

Edmunds, специализирано списание, публикуващо данни и цени за всички предлагани на американския пазар автомобили, си постави задачата да тества електрическите модели за техния реален пробег. Американците правят това по най-простия начин: те шофират напълно заредени автомобили по един и същ тестов маршрут, докато енергията не свърши напълно. С iX в моделния му вариант xDrive50 те изминаха 377 мили (почти 607 километра). Електрическият SUV не само разби на пух и прах фабричните си спецификации в САЩ (до 324 мили или 521 километра), но и стойността от 315 мили (507 километра), обявена от екологичната агенция EPA.

ADAC потвърждава фабричните данни

С това представяне BMW iX с двата си синхронни DC мотора и голямата си батерия – 111,5 кВтч (бруто) или 105,2 кВтч (нето) в европейската версия – е новият шампион в класацията на Edmunds сред електрическите SUV модели. Ford Mustang Mach-E е изминал „само“ 344 мили (554 километра). При това напълно оборудваният 2,6-тонен xDrive50 се състезава с опционалните 22-цолови гуми, които се отразяват негативно на пробега. Затова пък външните условия са идеални: средната температура е била малко под 23 градуса по Целзий. Този фактор също допринесе за поддържане на консумацията на енергия малко под 20 киловатчаса на 100 километра.

Прочети още:
Към юли 2022 г. - броят зарядни станции за електромобили в България е над 800

Германският автомобилен клуб ADAC също потвърждава, че BMW – за разлика от много свои конкуренти – работи с реалистични данни за консумация и пробег за своите електрически автомобили. В своя Ecotest автомобилният клуб измина цели 610 километра със силния iX xDrive50 с мощност 385 кВт (523 к.с.) и максимални 765 Нм. Това също надвишава фабричната спецификация (587 до 607 километра според WLTP), макар и разбира се, не толкова драматично, колкото при теста на Edmunds. Съответно ADAC определя и консумация на енергия, която почти точно отговаря на стойността по стандарта WLTP (20,4 киловатчаса на 100 километра; BMW посочва 20,7 до 21,1 киловатчаса).

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *