728 x 90

Hyundai Ioniq 5 дебютира с футуристичен дизайн, 0-100 за 5.2 секунди

Дължината на Ioniq 5 е 4635 мм, а изненадващо междуосието заема точно три метра.

Hyundai показа първия си електромобил от ново поколение, който носи името Ioniq 5. Машината приема формата на голям хечбек с леко повдигнато окачване и 20-цолови колела.

Корейците ще превърнат Ioniq в суб-бранд за електромобили. Очаква се през 2022 година да се появи втори представител на гамата, а през 2024 и чисто нов електрически всъдеход.

Електромобилът Ioniq 5 следва изцяло дизайна на Concept 45, който беше показан през 2019 година. Все пак, има някои промени, но основните такива са свързани с необходимостта колата да отговаря на изискванията за движение по обществени пътища.

Дължината на автомобила е 4635 мм, а изненадващо междуосието заема точно три метра. Това осигурява доста комфортно вътрешно пространство в кабината, която предлага места за до пет пътника.

Да преминем към най-важното – задвижването. Ioniq 5 ще се предлага с две различни батерии – 58 кВч или 72.6 кВч, като и двете ще се предлагат във версии или със задно, или с двойно предаване.

Най-базовата конфигурация има по-малката батерия и един електромотор на задната ос. Тук мощността е 168 к.с., а въртящият момент е 350 Нм за ускорение от място до 100 км/ч в рамките на около 8.5 секунди.

Ако изберете по-голямата батерия, RWD конфигурацията предлага 215 к.с. (0-100 за 7.4 секунди). Флагманът има два електромотора с мощност от съответно 208 к.с. отзад и 94 к.с. отпред. Тук ускорението до 100 км/ч отнема само 5.2 секунди.

Ioniq 5 се базира на новата платформа за електромобили на Hyundai, която предлага подобрени възможности за бързо зареждане. В този случай, от 10 до 80 процента заряд могат да бъдат възстановени за 18 секунди, благодарение на 800-волтовата зарядна система при използване на 350-кВ станция.

При същите условия енергия за около 100 км ще може да се възстанови за приблизително 5 минути. Hyundai пояснява, че всички тези данни касаят цикъла WLTP.

Най-икономичният представител на гамата, логично, е със задно предаване и само един електромотор. При избор на по-голямата батерия RWD версията ще може да измине около 480 км с едно зареждане. Данните все още не са финални, тъй като предстои сертифицирането им.

Продажбите на модела стартират по-късно тази година в девет екстериорни цвята и четири интериорни опции. Засега не се съобщават цени.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт