Hyundai Ioniq 5 беше очакван с огромен интерес – съвсем основателно. Освен с оригиналния си дизайн, който кара хората да се обръщат след него, моделът се отличава и с много сериозна техника, включително 800-волтова система за бързо зареждане. 800 волта – на практика това означава, че в технологично отношение този автомобил е в лигата на
Hyundai Ioniq 5 беше очакван с огромен интерес – съвсем основателно. Освен с оригиналния си дизайн, който кара хората да се обръщат след него, моделът се отличава и с много сериозна техника, включително 800-волтова система за бързо зареждане.
800 волта – на практика това означава, че в технологично отношение този автомобил е в лигата на Porsche Taycan и Audi e-tron GT, а като цена остава в категорията на Tesla Model Y и VW ID.4 – които обаче разполагат само с 400-волтови системи за зареждане. Което превръща Ioniq 5 в явление в неговия сегмент – той е в състояние да зарежда значително по-бързо от своите опоненти, или по-точно казано, може да зарежда с максимална мощност по-дълго време. По време на теста Hyundai зареждаше с над 200 кВт почти докато напълни половината от капацитета на батерията си от CCS колонка – това е сериозно постижение. Изненадите не приключват дотук –Hyundai предлага като опция и соларен покрив, който добавя допълнителен пробег в зависимост от броя слънчеви часове. Стига, разбира се, да имате възможност да паркирате Ioniq под открито небе и времето да е благосклонно.


Ефективно задвижване
Автомобилът се оказва изключително икономичен предвид теглото и размерите си. Размерите ли? Да, защото външността на този модел заблуждава – гледайки го на снимките, човек си представя нещо с габаритите на i30. Само че Ioniq 5 има гигантско междуосно разстояние от цели три метра, а каросерията му е по-дълга от тази на ID.4 – затова и не е учудващо, че обемът на пътническото пространство е като в луксозен модел. Което е добре, защото пътуването с модела е удобно, а може да бъде и доста продължително при необходимост – официалният пробег достига 491 километра, което отговаря на 15,7 кВтч/100 км, а това е много добре с оглед на собственото тегло от 2022 кг. Измерванията в теста отчетоха 25,5 кВтч/100 км заради множеството динамични изпитания, но и тази стойност говори за забележителна ефективност спрямо конкуренцията. Автоматичната рекуперация работи превъзходно, но можете да избирате и различни степени с помощта на планките на волана, като най-силната измежду тях позволява да карате с един педал.
Никакви забележки не може да има и по отношение на тягата при ускорение: Ioniq се ускорява енергично и плавно, като за добрите му маниери няма абсолютно никакво значение дали го карате в града, по междуградски път или на магистрала. Максималната скорост е 185 км/ч, а при шофиране с бързо темпо или сериозни ускорения зарядът на батерията далеч не пада толкова бързо, колкото при голяма част от пазарните опоненти. Синхронният електромотор с постоянно възбудени магнити разполага с 350 Нм максимален въртящ момент и 217 к.с., които се предават към задните колела през едностепенна трансмисия от редукторен тип. Системата ESP е настроена изключително добре и не намалява удоволствието от шофирането и дори може да се деактивира. Предвид ниския център на тежестта и обутите с широки гуми 20-цолови колела не е учудващо, че Hyundai осигурява солидно сцепление и впечатляваща стабилност. Още по-респектиращо изглеждат нещата при версията с двойно задвижване и 305 конски сили, която имахме възможността да шофираме в България и която можете да видите на снимките в настоящия материал – при нея динамиката и темпераментът са на още по-високо ниво, а при спортно каране автомобилът стои като на релси. Що се отнася до обективните измервания, при пътното поведение и спирачните тестове моделът също се представя без никакви забележки.



Интересно е да се отбележи, че солидната доза удоволствие от шофирането, която този автомобил е в състояние да даде на своя водач, не е за сметка на комфорта на возене. Други производители на електромобили правят една сериозна грешка – създавайки модел с каросерия от типа SUV, те редовно прибягват към твърди настройки на ходовата част, като резултатът не е толкова постигане на спортно поведение и елиминиране на усещането за височина и големина, а във влошаването на комфорта.
Лоши пътища? Няма значение!
От Hyundai са поели по съвсем различен път. В завоите техният модел се накланя – но без това да създава дискомфорт. По-същественото в случая е, че дори по пътища, които откровено плачат за спешен ремонт, Ioniq 5 продължава да вози забележително добре. Настройките на окачването се справят много успешно с абсорбирането на неравности от всякакъв тип.



Акустичният комфорт също е на висота, характерна за по-високите автомобилни категории – особено при наличието на опционалните акустични стъкла вътре в купето на цари почти пълна тишина. И докато си говорим за удобствата, няма как да не споменем седалки с почти разглезващ комфорт, които могат да бъдат поръчани дори с полягаща функция. Задните места също разполагат с електрически реглаж, а мястото пред тях е като в лимузина от висш клас.
Ергономичната концепция е сполучлива като цяло, особено добри думи заслужава отлично изпълнения Head-up дисплей. Цените на модела не са ниски, но изглеждат напълно оправдани и дори разумни на фона на преките конкуренти, особено предвид богатото оборудване и наличните технологии. Респект, Hyundai!
ОЦЕНКА (четири и половина звезди)
Ioniq 5 се откроява с превъзходен комфорт на возене и забележителна стабилност на пътя. Той е бърз, мощен, тих и същевременно икономичен, има голям пробег, както и изключително обширно, гъвкаво вътрешно пространство. Благодарение на 800-волтовата технология зареждането също е наистина високоскоростно.
Каросерия
+ Изключително просторен интериор
Гъвкаво вътрешно пространство
Удобно качване и слизане
Теглич като опция
Серийна камера за задно виждане
Добра изработка
– Гласовото командване не е оптимално
Високо тегло
Много широка каросерия
Управлението на функциите от тъчскрийна отвлича вниманието на водача
Комфорт
+ Ниско ниво на шум в купето (с акустични стъкла)
Много добър комфорт на возене
Превъзходни седалки с лежаща функция (опция)
Двигател/силово предаване
+ Мощна тяга
Добро дозиране на мощността
Отлична работа на функията за рекуперация
Възможност за бързо зареждане
Поведение на пътя
+ Лесен за шофиране
Добре настроена ESP
Солидно сцепление
Добра водимост
– Донякъде индеферентно усещане от кормилната уредба
Безопасност
+ Многобройни асистиращи системи
– Свръхактивен асистент за спазване на лентата
Екологичност
+ Нисък разход при икономично шофиране
Нулеви локални вредни емисии
Голям пробег
Добър дял на рециклираните материали
Разходи
+ Ниски разходи за електроенергия
Ниски разходи за поддръжка
Добри гаранционни условия


Сравнителни тестове на Hyundai Ioniq 5 можете да откриете на страниците на Auto motor und sport. На този линк корейският модел се изправя срещу конкуренцията от среден клас, а на този срещу Volkswagen ID.4 GTX.
Източник: AMS.bg
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *