www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Toyota RAV4 – контролирано напълняване

23.07.2013 | Тест драйв | 39976 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Чували ли сте за офроуд или рали шампион от Япония? Е, да, сигурно има добри състезатели, но трудно можем да говорим за школа. Представете си тогава какво недоумение поражда винаги у мен фактът, че японците са толкова добри в конструирането на високопроходими автомобили. Поредната вълна от силни техни SUV-та заля Европа наскоро – новите Mitsubishi Outlander, Honda CR-V и Toyota RAV4 ще станат неизменна част от пътищата на Стария континент, където толкова много обичаме този всестранно талантлив клас автомобили.

И трите представителя драстично промениха визията си, но най-напред в тази посока, като че ли, стигна Toyota. Новият RAV4 със сигурност е доста открояващ се от масата автомобили, но с цената на някои недотам изящни форми. Говоря специално за задната част, където под стоповете е останал доста голям и еднообразен капак на багажника. Отпред съвсем леко се загатва за актуалната дизайнерска политика на бранда, но излъчването е някак по-модерно, сравнено с останалите модели. Радостната вест е, че под доста ръбестите ламарини остава доста повече място, отколкото при предишните поколения. Впрочем, Интернет роди приятна шега по темата – защо RAV4 не го прекръстят на RAV6… Благодарение точно на нарасналите си размери, 4х4 возилото още от пръв поглед успя да си извоюва уважителното нарицателно „джип“, а не „джипка“ по време на 3-дневния ми тест.



Интериорът, макар и не концетуално, е сериозно качествено променен. Централната конзола е изнесена напред, има характерното за другите представители на Toyota лесно контролиране, а в долната си част цялото табло е обшито с мека кожа. Цялото купе е осеяно с големи кухини за чаши, бутилки или други необходими при дълго пътуване предмети. RAV4 печели точки и при размерите и удобството на втория ред седалки – няма централен тунел за задвижващия механизъм, а седалките са все така комфортни, както и отпред. Разбира се, не липсват и детайлите по оборудването, които Toyota слага от години насам, но това ще подразни само по-взискателните. Както почти винаги при марката, интериорът е скучноват, но прегледен и практичен.



Важните качества на модела се крият със сигурност в техниката. Най-важното нововъведение в автомобила определено е системата за задвижване Integrated Dynamic Drivе System (IDDS), която японците не пропускат да похвалят при всеки удобен случай. И тя наистина е добра. Е, не чак колкото xDrive на BMW, но все пак и амбициите на Toyota не са чак толкова високи. За какво става дума – при натискане на бутона Sport в купето (за първи път в RAV4) технологията Dynamic Torque Control AWD изпраща превантивно 10 процента от въртящия момент към задния мост, а след това започва активно разпределение на силата между двата задвижващи моста в зависимост от средата на каране, като съотношението може да варира от 90:10 до 50:50. Така „ритането“ в задницата, характерно за мощни коли с RWD, се появява като желан ефект при динамично влизане в завои или „игрива“ пътна настилка. При по-труден оф-роуд терен, режимът AWD Lock заключва прехвърлянето на въртящ момент в отношение 50:50 и гарантира оптимално предаване на тягата към земята. Регулярна Toyota може най-накрая да ви достави от онова, по-специалното удоволствие при шофиране!



Един бърз преглед на предлаганите за момента задвижващи агрегати показва, че тестваният 2,2-литров D4D смело може да бъде наречен най-оптимален. 2,0-литров атмосферен бензин звучи малко остаряло през 2013 година, а дизеловият му аналог по работен обем се предлага само с предно задвижване. 2,2 D4D е нещо като преминалият теста на времето ветеран на Toyota, който все още има своите немалко добри качества. Още при старта му се усеща прекрасна и равномерна работа с един характерен за японската марка тихичък метален звук. При потегляне и плавно движение пък изпъква лекото разгръщане на мощността, което приключва някъде около 4000 об/мин, по-високите обороти са само мъчение за двигателя без реална полза при ускорението. Единственото, което 2,0 D4D може да предложи в повече е наличието на старт-стоп система, която определено е полезна при мотори с толкова голям работен обем.



Изненадващ факт е ценовото позициониране на RAV4 на пазара. В България цените на модела спадат спрямо тези на предшественика с до почти 3000 лв при най-високите нива на оборудване. Сумите стартират от 49 950 лв с ДДС за версиите 2.0 Valvematic 6M/T AWD и 2.0 D-4D M/T 2WD. Абсолютна новост и според мен – бъдещ хит, е предлагането на безжична Интернет връзка във всички нови коли на Toyota у нас, включително и в последното поколение на джипа. Така, определено плюсовете - високотехнологична задвижваща система, адекватен дизелов мотор, качествено и богато оборудване и разумна цена, стават доста повече от минусите - противоречив дизайн и скучноватост в интериора.

Снимки: Светла Везенкова

Ангел Сергеев



Още по темата

Mitsubishi Eclipse Cross – повече Cross-оувър, отколкото Eclipse

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Toyota Corolla XI - старата песен на нов глас

Toyota Verso - най-различният сред еднаквите





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ