728 x 90

Тест на Jeep Wrangler Unlimited 4xe

    Моделът Wrangler е не просто своеобразна визитна картичка на едно от най-митичните имена в света на високопроходимите автомобили – той е изключително интересно явление и за американската автомобилна индустрия като цяло. Корените на този модел идват още от времето на Втората световна война, когато е създаден култовият всъдеход Willys Jeep, от който в средата на

    Моделът Wrangler е не просто своеобразна визитна картичка на едно от най-митичните имена в света на високопроходимите автомобили – той е изключително интересно явление и за американската автомобилна индустрия като цяло. Корените на този модел идват още от времето на Втората световна война, когато е създаден култовият всъдеход Willys Jeep, от който в средата на 40-те се ражда поредица от цивилни версии с означението CJ, продавани с някои модернизации чак до средата на 80-те. Името Wrangler от своя страна се появява през 1986 година и оттогава моделът е претърпял няколко смени на генерациите. Особено важна стъпка в развитието на Wrangler беше появата на удължената версия Unlimited при предходната генерация на автомобила, която създава едно напълно ново амплоа на модела – оттогава той освен като уред за справяне с всякакви предизвикателства извън пътя вече може да се използва и като практичен и функционален автомобил за цялото семейство.

    Най-важното обаче е фактът, че Wrangler съумя да устои на бурите на времето и остана максимално верен на самобитния си характер. Защото живеем в епоха, когато автомобилите за масова употреба все повече наподобяват на четириколесни смартфони и таблети, а неща като добавена стойност от гледна точка на индивидуалност, инженерен гений и вътрешни качества постепенно се превръщат в екзотика.

    Модерни времена

    Всъщност, както виждаме, Wrangler също нямаше как да не се промени, макар и малко – разбира се, причината за това са постоянно затягащите се мерки за вредните емисии от страна на „умните глави”, решаващи бъдещето на Европейския съюз в Брюксел. Занапред на Стария континент моделът ще се продава единствено с plug-in хибридно задвижване, което най-накратко казано включва бензинов двулитров турбомотор и електродвигател, монтиран на мястото на хидравличния преобразувател на въртящия момент на осемстепенната автоматична трансмисия. Иначе цялата сложна система за задвижване на четирите колела е останала практически непроменена, което гарантира, че Wrangler и занапред ще бъде непоклатим що се отнася до всъдеходните си възможности.

    Макар да не сме правили опити да стигнем до предела на възможностите на модела за справяне с тежки терени, можем да потвърдим, че държането му извън пътя не е по-различно от това на познатите досега версии, разликата в държането на автомобила всъщност се усеща другаде – а именно на пътя. Простичката причина за това е, че хибридният Wrangler e по-тежък с около двеста килограма спрямо версията с двулитров дизел, която вече не се продава в Европа. От една страна, возията е станала по-цивилизована, което е плюс. От друга обаче, ефектът от промяната в инерционните сили е осезаема както в завоите, така и при спиране – а и при ускорение, тъй като независимо от меко казано внушителните на хартия 380 к.с. и 637 Нм максимални системни показатели, Wrangler Unlimited 4xe не създава субективно усещане за много повече пъргавина в сравнение с добрия стар дизел с 200 к.с.

    Същото важи и за разхода на гориво, чиято средна стойност в теста отчете 10,5 литра на 100 километра. Тъй като официалните норми продължават да толерират зареждаемите хибриди и електрическите задвижвания без да отдават особено значение на реалния ефект, който возилата оказват върху околната среда, такъв тип решения ще стават все по-често срещани, независимо от това дали те действително допринасят по някакъв начин за опазването на планетата и климата или не.

    Почти 60 км на ток

    Несъмнено едно от големите предимства на версията 4xe е възможността автомобилът да се движи само на ток – всъщност, Wrangler изненадва с постигането на изключително добри стойности в тази насока, независимо от неблагоприятното влияние, което оказват върху пробега както всъдеходните гуми, така и сложната конструкция на двойното задвижване.

    В теста автомобилът успя да измине 58 километра на ток при учудващо нисък разход от 27,2 кВтч/100 км. Очевидно инженерите на Jeep са се справили добре с интегрирането на хибридната технология в модел от старата школа като Wrangler.

    ЗАКЛЮЧЕНИЕ

    Рlug-in хибридният Wrangler се отличава от познатите досега варианти по промененото заради увеличеното тегло пътно поведение, но не им отстъпва по проходимост. Моделът има учудващо нисък разход на електроенергия и добър електрически пробег от почти 60 км. По-важното обаче е, че индивидуалният характер е останал непокътнат.

    Източник: AMS.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *