www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Opel атакува смело премиум средите с Insignia BiTurbo

03.11.2012 | Тест драйв | 9635 прочитания | Автор:
A+ | A-


Insignia - един от най-елегантните опели през последните 20 години

Opel е поразклатен сериозно, ясно е на всички. Все си мисля, че General Motors постави на грешни релси бъдещето на марката още след придобиването на фалиралия Daewoo. Ако тогава ролята на бюджетен бренд в концерна бе поета именно от немците, а Chevrolet беше запазил реномето на премиум автомобил и в Европа, нещата може би щяха да изглеждат по друг начин сега. Но така или иначе, в момента Opel свири първа цигулка от страна на американците на нашия континент и вече се бори за погледите и на по-заможните клиенти на нови автомобили. Именно заради това инженерите от Рюселхайм бълват постоянно подобрения за флагмана си Insignia, целяйки техническо превъзходство над конкуренцията. Точно такова предимство се опитва да даде и битурбо технологията на 2,0-литровия дизелов мотор на лимузината, който механизъм, впрочем, вече може да бъде поръчван и за по-малкия Astra.



Агресивен и устремен "поглед"

Обикновено, когато взимам автомобил за пробно шофиране, рядко имам възможността да се запозная с технологиите в него предварително. Този път, по стечение на обстоятелствата, подкарах първо споменатата Astra BiTurbo, след което дойде ред и на светлокафява Insignia със същия мотор. Този шанс ми позволи да сравня директно идентична техника в два различни класа. И, изненадващо за мен, тя сякаш работи по-добре в по-големия и по-тежък върхов модел на Opel. 



Спортно излъчване и в задната част, благодарение на двойния накрайник на изпускателната система

Да разгледаме колата по класическия начин. Дизайнът – един истински пик в продукцията на марката от Рюселхайм от много години насам. При Insignia имаме елегантност на силуета, каквато срещахме при „корабите“ Omega и Senator в края на миналия век. Тук, обаче, класическата форма на седаните отстъпва място на по-скосено задно стъкло, което се отваря заедно със задния капак, така нареченото междинно купе лифтбек. Предницата изобилства от лъскави, хромови покрития. Фаровете са с отчетлива текстура, по една голяма лупа и лента с LED дневни светлини в горния край за всеки един. В средата на радиаторната решетка, все още гордо, се пъчи логото на производителя.



Таблото е изцяло в черно, без излишни декорации

Качвам се в автомобила и стартирам мотора. Преди това хвърлям бърз поглед към вече познатите табло и централна конзола, почти еднакви с тези при Astra и Zafira. Този път съм приятно изненадан от липсата на каквито и да е декорации, с изключение на пиано лак в долната част. Честно казано, никога не съм харесвал имитациите на махагон, а красивите алуминиеви лайстни са доста капризни. След малко лутане из многото бутони около навигационната система постигам желания резултат – свързвам успешно външно устройство за музика към автомобила, което си е истински успех за моделите на Opel. Освен това, въпросната навигация е на български език, което не е нещо невероятно, но пък прави приятно впечатление. Изглежда за първи път съм доволен от инфотеймънт функциите в модел на немците. Поглеждам назад към втория ред седалки, където зад мен може почти да се излегне човек с нормален ръст. Изненадва ме и направо огромният багажник, в който почти не се намират излишни чупки, които да развалят пригодността му. 



Задава се най-интересната част – Insignia BiTurbo на пътя. Точно тук останах с впечатлението, че синхронът между двигател и автомобил е по-добър при Insignia, отколкото при Astra. Усещането за ускорение е добро, потвърждават го също скоростомерът и таймерът – 8,7 секунди за достигане на 100 км/час от покой. По-приятното, всъщност, е доускорението, например, при движение по магистрала. Все пак, почти целият въртящ момент, чиято пикова стойност е 400 Нм, е достъпен от обороти, малко по-високи от празен ход. Поради технологията на каскадно пълнене с въздух чрез две последователни турбини, мощността се разгръща невероятно равномерно още при потегляне. Удоволствието продължава до към 4000 об/мин, над които общо взето няма осезаем прилив на сила. Щеше да е хубаво мощността да надхвърляше 200 к.с., дори и с малко. Не че щяха да се усетят спрямо сегашните 195, но щяха да изглеждат далеч по-приятно, изписани на хартия. 
Време е и за най-тежката критика към BiTurbo. Перфектният в динамично отношение автомобил изразходва много над заводските показания. Обещаните малко над 6 литра нафта на 100 километра градски пробег всъщност се превърнаха в 11/100 при умерено натоварен трафик. Извън града пък, макар и при динамично шофиране, машината се задоволи с около 7 литра на 100 км, което отново е далеч от книжните 4,2 л. 



Иначе, що се отнася до пътното поведение, Insignia спокойно може да бъде даван като пример за останалите сред средно скъпите големи седани. Стъпването на асфалта е сигурно и това чувство не е измамно. Возилото е почти като залепено в по-острите завои, а HiPerStrut окачването (High Performance Strut), произхождащо от Insignia OPC с 325 к.с., доставя удоволствие от точната управляемост. Ако пък решите просто да се возите, машината ще ви осигури приличен комфорт, макар и да ви изнерви мъничко с шумната реакция на ходовата част. Подобно на други модерни опели, и тестовата Insignia радваше окото с перфектно осветление на пътя през нощта, като по този начин гарантираше и сигурно и спокойно пътуване 



Смело бих казал, че Insignia BiTurbo е правилен ход за Opel, въпреки че не съм сигурен дали премиум амбициите на производителя, негласно афиширани чрез модела, са основателни. Най-луксозното предложение на марката е не просто автомобил за пътуване. То ще ви доставя наслада, ако пожелаете да се перчите пред шофьорите на по-изисканите представители на немското автомобилостроене. Ще сте спокойни и при планирането на дълго пътуване, заради изрядния му салон с богато оборудване и широк багажник. Сметките, обаче, са това, което ще пречи поне малко на автомобила, особено в по-капризни пазари като нашия. Със сигурност, ако се постави за цел, е възможно разходът на гориво да се смъкне с поне още литър-литър и половина. Дори и тогава стойностите няма да са особено задоволителни. Изглежда пъргавината, увереното ускорение и цялостното удоволствие от управлението на автомобил си имат своята немалка цена. Поне при Opel.

Ангел Сергеев



Още по темата

5 технологии в новия Opel Insignia, за които не знаете

Opel Insignia привлича със съвършен силует





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ