www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Зимна фиеста с новия Ford Fiesta Active

27.12.2018 | Тест драйв | 72435 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


В последно време Fiesta неизменно е сред лидерите при компактните градски коли. Европейците я харесват по много причини – изпипан дизайн, малки размери отвън, но удобна и практична отвътре. Гените на Ford дават гаранция за чудесно пътно поведение. Пъргава е, но харчи малко, благодарение на най-награждавания през последните 5 години бензинов EcoBoost двигател.

Хайде сега да си представим Fiesta-та леко повдигната, разкрасена с офроуд елементи и с добавено към името й Active. Очаквано: веднага привлича погледите на всички фенове, чийто глави са завъртени от модата по кросоувърите – най-бурно развиващият се сегмент на Стария континент и в доста други части от света. Имах шанс да покарам този нов модел няколко дни в София и по Витоша, точно когато беше паднал първият приличен сняг за сезона. Оказа се, че фиеста с усмивки и добро настроение човек може да си направи и по декемврийските бели пътища.



Activ-ната Fiesta изглежда различно още от пръв поглед. Тъмна полимерна облицовка обгръща цялата кола, като започва още от предната броня, преминава през арките на колелата и страничния профил, продължава и отзад. Под предната и задната брони, както и под праговете на вратите, деликатно са вградени предпазни хромирани лайсни. Фаровете за мъгла са разположени в динамични С-образни ниши, а дизайнът на тъмната предна решетка и 17-инчовите алуминиеви джанти е уникален, създаден за този модел. Можем да изберем също черен или червен контрастен покрив, който да ни се връзва с цвета на каросерията. На практика възможностите за пренасяне на разнообразно оборудване за хоби и спорт силно се увеличават, ако изберем да имаме и надлъжни рейки на тавана за лесен монтаж на багажници.



Колата видимо е повдигната - просветът е увеличен с 18 мм. Следата също се е разширила с 10 мм и стойката изглежда още по-стабилна. Това осигурява по-голяма проходимост в сняг и по неравни пътища, а по-високата позиция за шофиране вдъхва на водача повече увереност в града, на магистралата или пък в планината. Оптимизираните предни амортисьори са оборудвани с нов хидравличен стопер против отскачане, за да неутрализират друсането при шофиране по неравни повърхности. Уникална геометрия на шарнирите на окачването и специални настройки на пружините и амортисьорите се съчетават с обновената система за електрическо сервоусилване на волана и системата за електронен контрол на стабилността (ESC) за още повече комфорт и отзивчивост върху различни повърхности.



Удоволствието от шофирането на Fiesta Active е подобрено и от възможността да избера най-подходящия за момента режим на шофиране, който да адаптира управлението към външните условия. При НОРМАЛЕН се използват стандартните настройки за ежедневно шофиране. При избор ЕКО се оптимизират параметрите на двигателя и педала на газта, за да ни се помогне да караме още по-икономично. Режимът ЗА ХЛЪЗГАВО пък регулира системата за контрол на сцеплението за по-голяма увереност върху повърхности като сняг и лед например. Намалява буксуването, поддържа се по-добър контрол при завиване или смяна на платното при хлъзгави условия с намалено сцепление. 



Различната настройка за приключения и активен начин на живот се усеща и вътре в купето. Спортните седалки са със специфични тапицерии, готови да понесат прахоляк по панталоните или мокри дрехи. Стелките също са направени да издържат на кал, чакъл или пък морски пясък. А кожата на волана и скоростния лост дори е извънредно тествана срещу влиянието на слънцезащитни кремове. 

Новата Fiesta Active е екипирана с почти всички познати в момента системи за безопасност и богата гама премиум технологии в наша помощ. Сигурността се поддържа от камери, радари и ултразвукови сензори, които са в състояние да следят около автомобила и да сканират пътя отпред на разстояние до 130 метра – повече от дължината на футболно игрище. Модерното оборудване включва и комуникационната и развлекателна система SYNC 3 на Ford. Тя е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto и с 8-инчовия цветен сензорен екран се работи точно като с таблет - с „плъзване“ или пък „прибиране с пръсти“.



За този свой нов модел Ford осигурява усъвършенствани варианти на най-добрите си двигатели, предлагащи добра динамика при ниска консумация на гориво, които в същото време отговарят на най-новите строги стандарти за емисиите Euro 6. Трицилиндровият 1.0-литров EcoBoost двигател с турбокомпресор разполага с технологии като директно впръскване на горивото под високо налягане, променливи фази на газоразпределението и иновативен изместен колянов вал за по-балансирана работа на 3-цилиндровите двигатели. Мощността варира от 85 до  140 к.с. Моторите са съчетани с нова механична 6-степенна скоростна кутия с конструкция, която намалява триенето и допълнително редуцира CO2 емисиите. Само при двигателя с мощност 100 коня можем да изберем и автоматична 6-степенна трансмисия с монтирани на волана пера за смяна на предавките. Това задвижване осигурява CO2 емисии от 139 г/км и среден разход на гориво от 6.1 л/100 км.



У нас, въпреки че тенденцията е модерните бензинови мотори да стават все по-търсени, още доста години на власт ще бъде цар Дизел. Ford предлага за Fiesta Active два нафтови варианта – с 85 и със 120 к.с. мощност. 1.5-литровият TDCi двигател предоставя гъвкава комбинация от добра мощност, въртящ момент и икономия на гориво. Неговата горивна камера е с оптимизиран дизайн, турбокомпресорът е с променлива геометрия и усъвършенствано впръскване на горивото за повече ефективност. Интелигентното регенеративно зареждане допълнително намалява разхода на гориво, като задейства алтернатора и зарежда акумулатора, когато автомобилът намалява скорост или спира. В съчетание с 6-степенна механична скоростна кутия този агрегат осигурява CO2 емисии от 103 г/км и харчи 4.0 л на 100 км пробег. За икономичната работа помагат и автоматичната Start/Stop система, както и технологията за активно затваряне на предната решетка, за да се намали въздушното съпротивление, когато не е необходимо охлаждане към радиатора.



Кросоувър-манията не е само мода. Европейците харесват леко повдигнати коли, чувстват се уверени от по-високата позиция за шофиране, допада им възможността автомобилът да е гъвкав за ползване в разнообразни условия и за различни цели. Търсенето непрестанно расте и всички марки здраво работят в тази посока. При Ford продажбите на SUV автомобили са се увеличили с 24% само през последната 2017 г. и сега вече 1 от всеки 5 нови автомобили Ford в Европа е от този клас. Продажбите на компактния EcoSport, средноразмерната Kuga и големия Edge ще продължават да растат. Но към тях се присъединяват и представителите на ново семейство - Active. Fiesta Active отваря вратата, но скоро към него ще се присъединят новото Kа+ Active и изцяло новият Focus Active, с 5 врати и комби вариант. 

Борислав Цаков



Още по темата

Ford Focus – обратно към върха

С компания на борда

Ford Mondeo Hybrid задълбочава вечния въпрос – дизел или бензин?

Ford Edge Sport е интелигентен атлет с папийонка

Ford Kuga – еволюция по всички линии





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ