www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Семейно спокойствие с Toyota Avensis

25.06.2012 | Тест драйв | 3929 прочитания | Автор:
A+ | A-


Един от най-популярните класове МПС-та в Европа от доста години насам е този на класическите семейни седани. С времето представителите на този автомобилен жанр претърпяха доста трансформации и от скучни, ръбести триобемни машини се превърнаха в атрактивни и все по-често – доста красиви, спътници на татковците във фамилните и в бизнес пътешествията. Въпреки съвременните линии на дизайна, на практика всички седани запазиха двете си най-основни характеристики - големия багажник и предостатъчното място в интериора. В един от най-успешните представители сред тези коли още след появата си се превърна Toyota Avensis, който наскоро получи освежаване на третото си поколение. Автомобил, който отново залага на умереност във всяко отношение, солидна сглобка и изпитани бензинови и дизелови двигатели.
Нека споменем, че наистина освежаване е най-точната дума за новия Avensis – моделът не бе изцяло реновиран, а бе по-скоро подмладен, за да остане достатъчно примамлив за клиентите още няколко години. Фейслифтът е донесъл малко по-различно излъчване – отпред ситната радиаторна решетка е отстъпила място на такава с две по-големи ребра, а вентилационният отвор в долната част на бронята е сериозно пораснал, придавайки лъжлив агресивен вид. Светлините и отпред, и отзад изглеждат по-цветни и ярки от преди, а цялостният силует е напълно непроменен. Въпреки всичките новости в дизайна, машината отново изглежда „спокойна“ и вдъхва чувство на сигурност още при първия поглед, а това са част от необходимите качества за верен семеен партньор. Интересно е да се отбележи, че коефициентът на челно съпротивление е намален до 0,28 и 0,29 за комби версията.
Същите сдържани нюанси се пренасят и в интериора – тук нещата са на мястото си, всичко се обслужва интуитивно и без излишно търсене, като липсват дори и най-леки нотки на разчупеност и оригиналност. Боравенето с различните функции около навигационната система и със самата нея е лесно, копчетата са минимално на брой. Малко скрит и неудобен остава бутонът за активирането на електрическата паркинг спирачка, който е поставен ниско, пред дясното коляно на водача. Доста от модерните екстри са на борда и спомагат за по-приятно и безопасно пътуване – Bluetooth-връзка за интелигентни мобилни устройства, камера за заден ход, звуков и визуален парктроник, двузонален климатроник и други. Материалите по таблото са непретенциозни от гледна точка на почистване и поддържане и изглеждат практични за ежедневието – матови алуминиеви апликации по централната конзола и волана и относителна мека пластмаса в останалата част. Без лъскави покрития и капризни кожени тапицерии. Всяка удобна кухина, точно както подобава за практично возило, е превърната в поставка за чаша или бутилка или в ниша за по-дребни вещи. Едно от основните предимства на формата на този тип коли – възможността за голям багажник, е добре използвано и от японските инженери. Товарното пространство е с обем от внушителните 509 литра, в него без специални умения за редене влиза багажа за почивка на четирима човека. Накрая да обобщим и кои са основните недостатъци в интериора – липсата на дюзи за климатичната инсталация за втория ред седалки и сравнително малката и поостаряла откъм графика навигационна система.
Минаваме в ход – при потегляне автомобилът е муден, особено, ако това става в ниския регистър на оборотите. И няма как да е другояче – 1,8-литровият бензинов VVT-i мотор работи изключително тихо и равномерно, но далеч не е най-"потентното" предложение в гамата от двигатели за модела. Агрегатът е достатъчен за кротко предвижване, без да позволява резки и агресивни маневри. В града недостигът на мощност не се чувства в голяма степен, но на магистралата поведението на мотора със 145 конски сили е малко двуполюсно – от една страна по време на движение със 130 км/час разходът не превишава 7/100, но при нужда от доускорение при скорост 90-100 км/час това става леко мъчително. Avensis се чувства в свои води на междуградски път. По маршрута София-Враца-София колата постигна впечатляващ разход от 6/100, а малко преди северозападния град бордовият компютър отчете дори „дизеловите“ 5,9/100. Относно задвижването в сила е твърдението, че 1,8 VVT-i не е перфектният двигател за по-динамичните шофьори, но на тези с по-лек крак определено ще допадне. Може би окомплектовка със средна по мощност дизелова моторизация изглежда най-удачна за купето с тегло от 1370 килограма.
При проектирането на новия Avensis, от Toyota са потърсили малко по-комфортна настройка на окачването, но без това да е за сметка на стабилността в курса. И това изглежда е постигнато – отново ключовата дума е спокойствието, което е гарантирано от сравнително „мекото“ стоене на автомобила на пътя. От неравностите, нормално за машина с такова междуосие, по-силно се открояват ударите от напречните фуги на мостове или трамвайни релси. Докато се движи с висока скорост, новият Avensis нито за миг не притеснява шофьора и пътниците с прекалено големи разклащания. Управлението по магистрала, както при повечето електрически подпомагани кормилни системи, става чувствително по-твърдо, но остава прецизно и информативно. Тук може да се отчете, че точно управлението е може би единствения механизъм в колата, който се държи спортно.
Ако сте в търсене на кола, която да ви превозва сигурно, тихо и комфортно от едно място до друго, то Toyota Avensis по всяка вероятност ще ви се хареса. Изборът на такъв автомобил идва с разума, а не със сърцето – икономически обосновано предложение, гарантиращо добри експлоатационни разходи и изпитана японска техника. Предостатъчно място в салона и багажника, всичко необходимо като екстри, икономичен и спокоен мотор и визия на класически седан – рецепта, която все още се харесва на много европейски семейства.

Ангел Сергеев



Още по темата

Honda X-ADV – мотоциклет по мярка за мен, а и за теб

Peugeot 508 комби: да спасим D-сегмента!

Новият Peugeot Rifter е готов за приключения. А вие?

Повече уют и грижа за пътниците в най-продаваната джипка Honda CR-V (видео)

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ