728 x 90

VW ID. BUZZ ще ви Buzz-не, няма съмнение…

Микробусът стана на 75 – честит рожден ден на родоначалника на тази категория автомобили! Любимецът на цели поколения носи галеното име Bulli и, макар че производството му започва през 1950 г., първите скици са се появили 3 години по-рано, веднага след края на войната, когато в Германия рязко нарастват нуждите от универсални автомобили. С разнообразните

Микробусът стана на 75 – честит рожден ден на родоначалника на тази категория автомобили! Любимецът на цели поколения носи галеното име Bulli и, макар че производството му започва през 1950 г., първите скици са се появили 3 години по-рано, веднага след края на войната, когато в Германия рязко нарастват нуждите от универсални автомобили. С разнообразните си качества и варианти на използване, бусът на VW се превръща във важна част от живота на следвоенна Европа – като средство за превоз на хора, на стоки или като полезен и симпатичен спътник за ваканции. Има и други превъплъщения, с които става популярен като верен приятел на хора в целия свят – като „работно място“ на колела или като кемпер за приключения. И така продължава с различните си модификации през всички тези десетилетия.

Малко известен факт е, че още през 1972 той разполага дори и с чисто електрическа версия. Е, малко по-различна от сегашните, но това все пак е преди 50 години, когато в Швеция се създава ABBA, а Германия става за първи път европейски шампион по футбол. Днес вече спокойно можем да кажем, че легендата има и бъдеще. Съвременният наследник на Bulli е не само симпатичен и функционален като дядо си. Днес той е тотално нов – 100% електрически, изключително модерен и перфектно оборудван. Освен това е чаровен, по традиция с екстравагантни двуцветни одежди и като с магнит залепва погледа, не може да останеш безразличен. Новият ID. Buzz в двете си версии – пътническа и Cargo – е невероятно гъвкав в различните си превъплъщения и на практика отново връща в голямата игра универсалните ванове.

НА КОГО МУ ТРЯБВА?

VW ID. Buzz е най-вече за тези, които се нуждаят от повече вътрешно пространство в автомобила. Той предлага място за живеене, ако решите да изкарате няколко дни далеч от цивилизацията. Осигурява предостатъчно поле за работа, особено в специализираната Cargo-версия. Дава пространство и за вашето хоби или спортни пристрастия, с всичкото им оборудване. Но освен това се движи чисто и ефективно само на ток, практичен и икономичен е и има оригинален дизайн, който хем ни връща спомените с усмивка, хем пали футуристичното ни въображение.  

КОМПАКТЕН ОТВЪН, ПРОСТОРЕН ОТВЪТРЕ

Външните габарити на ID. Buzz реално са колкото на средно голям седан – дълъг е малко над 4,70 метра и е широк под 2 м, ако не смятаме страничните огледала. Още от първи поглед се вижда, че зад компактните външни размери се крият неподозирани вътрешни обеми. Ванът е конструиран върху специалната модулна платформа на VW Group за модели с електрическо задвижване (MEB). Напълно новата архитектура създава повече възможности, осигурява по-големи пространства и изцяло ново усещане за простор в интериора. В пътническият вариант има много въздух за петима души и 1121 литра за багаж отзад. За максимално ефективно използване на пространството според конкретните нужди, задните седалки имат ход по дължина до 15 см. А ако облегалките им се свалят, товарният обем почти се удвоява. Достъпът е лесен, благодарение на двете странични плъзгащи задни врати, които са стандартни за модела. Cargo-версията пък може да е със седалки за 2-ма или 3-ма отпред и предлага впечатляващите 3,9 куб.м обем отзад, които безпроблемно поемат две евро палета.

ДЪЛЪГ КОЛКОТО PASSAT, МАНЕВРЕН КАТО GOLF

Новата платформа позволява огромно междуосие от почти 3 метра. Това, освен че отваря вътрешен обем, осигурява и комфортно возене на дълъг път. Освен това акумулаторната батерия е вградена в плоската, подобна на сандвич структура на пода – ниският център на тежестта гарантира изключително поведение на пътя при динамично каране, безопасност и забележително удоволствие от шофирането при продължително пътуване. От друга страна, тъй като отпред няма двигател и геометрията на окачването позволява невероятно голям ъгъл на предните колела, ID. Buzz има диаметър на завой само 11,1 метра, което гарантира леко управление и в града, включително в тесни подземни гаражи и многоетажни паркинги.

Прочети още:
Opel Grandland - ново лице

БЪРЗО ЗАРЕЖДАНЕ, ДЪЛЪГ ПРОБЕГ  

ID. Buzz е екипиран с най-голямата акумулаторна батерия, вграждана до момента в моделите на германския производител. 12-модулната литиево-йонна батерия с нетен капацитет от 77 кВтч захранва електродвигател с мощност 150 кВт (204 к.с.) на задния мост, чиито въртящ момент от 310 Нм е на разположение още от първата секунда. Аеродинамичните показатели са направо шокиращи, когато става дума за ван – коефициентът на челно въздушно съпротивление е 0,29. Оттам и разходът на електроенергия е нисък, а автономният пробег голям – около 425 км.

Параметрите при Cargo-версията са почти идентични с тези на пътническата. При използване на правотокова бързозарядна станция с максимална мощност до 170 кВт зареждането на батерията от 5% до 80% отнема около половин час. Иначе спокойно можем да заредим и в офиса, или вкъщи на станция тип Wallbox до 11 кВт за приблизително 7 часа и половина. За допълнително наше улеснение  лекотоварната секция на VW ни дава възможност да ползваме на доста места вече и системата Plug&Charge – без регистрации и без да вадим кредитни карти станцията разпознава директно буксата на кабела, автоматично стартира зареждането и се извършва плащането.

Практичният ван, като типичен представител на ID. семейството, е много силен в енергийния мениджмънт. Вместо стандартно спиране – рекуперация. При нея излишъкът от кинетичната енергия от инерцията се трансформира в електрическа и се оползотворява за зареждане на акумулаторната батерия. В зависимост от условията, чрез рекуперция продължителността на автономния пробег може да се увеличи с до 30%.

ТРОМАВ ЛИ Е, КАК СЕ ДВИЖИ?

Всъщност ID. Buzz се кара точно както всеки лек автомобил на ток – лесно и с удоволствие. Оборудван е с автоматична едностепенна скоростна кутия. Макар купето да е малко по-високо, заради ниския център на тежестта, ванът е невероятно стабилен в завои, сякаш залепен за асфалта. Мощта на тези 204 коня се разгръща веднага, щом натиснем педала за ускорение. Максималната скорост е електронно ограничена до 145 км/ч. И това е правилно – повече е от стандартно разрешеното в повечето държави, пък и при движение с по-висока от тази скорост, батерията започва да се топи като лед на слънце.  

ЕФЕКТИВЕН ИЛИ ЕФЕКТЕН?

И двете! Електрическият модел е екипиран с всичко необходимо, за да направи живота ни по-лек и приятен. Head-up дисплеят с разширена реалност (AR) сякаш прожектира напътствията на навигационната система директно на пътя отпред и можем да достигнем до крайната дестинация без нито за миг да отделяме погледа си от пътя. Вместо класическите кръгли фарове, ID. Buzz ни намигва за поздрав с интелигентни LED „очи“. Чрез тях умната кола общува интерактивно и с другите водачи и пешеходците. Когато завиваме, предните светлини се завъртат в съответната посока. Ако ID. Buzz забележи пешеходци или велосипедисти да се движат по банкета до пътя, той може да ги „погледне“ и да използва леки светлинни сигнали, за да привлече вниманието им. А интелигентната система за автономно паркиране разполага дори памет за до пет маневри, които сме правили – например влизане в гараж и др.

VW ID. Buzz наистина е уникален. Колко ли струва този хем пинизчийски, хем практичен микробус? Базовата цена на пътническата версия е 114 405 лв., а на карго варианта – 99 950 лв. Само отбелязвам, че това е по-изгодна цена от тези на куп други леки електрически коли от средния клас. А тук става дума за универсален автомобил, който може да служи за мобилен дом, като подвижна работилница или партньор за приключения. При това изключително иновативен, предлагащ комфорт от последно поколение, интелигентно оборудване с много възможности, че даже и с подготовка за напълно автоматизирано управление в недалечно бъдеще. Така скоро дори водачът ще може да стане пътник и да насочи мисленето си към нови креативни идеи.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *