728 x 90

Черният призрак – уж незабележим, но го усещаш веднага

Rolls-Royce Ghost Black Badge е роден да го караш, а не да се возиш на задната седалка. Това е внушителна, почти 6-метрова лимузина, с 2.5 тона тегло, но се носи безшумно и гладко като черен лебед по тихо езеро. Всеки детайл демонстрира съвършенство, във всеки инч е вграден лукс. Сега и с добавена тъмна дълбочина

Rolls-Royce Ghost Black Badge е роден да го караш, а не да се возиш на задната седалка. Това е внушителна, почти 6-метрова лимузина, с 2.5 тона тегло, но се носи безшумно и гладко като черен лебед по тихо езеро. Всеки детайл демонстрира съвършенство, във всеки инч е вграден лукс. Сега и с добавена тъмна дълбочина от специалното Black Badge естетическо и техническо усъвършенстване.

Нали не си представяте, че някога ще видите Rolls-Royce в синьозелен фосфоресциращ цвят? Просто клиентите на марката не са такива, без значение коя част на тази планета обитават. И все едно какъв типаж са – възрастен джентълмен в стегнат черен костюм, който сяда на задната седалка, или пък по-млад самоуверен човек, който влиза зад волана и изпитва удоволствие сам да управлява съвършения си автомобил. Но това винаги са хора, които не правят компромиси в начина си на живот, държат на изискванията си за сигурност и удобство и смело диктуват естетическите си предпочитания. Британският производител на ултралуксозни коли Rolls-Royce отговори на очакванията им с върховата си серия Black Badge, която въведе в някои от моделите от 2016 г. насам. Само за няколко години „черният знак“ вече е символ на 27% от всички договорени с клиенти автомобили на бранда. А сега вече на разположение е и най-чистият и технологично усъвършенстван модел – Ghost Black Badge.

Тъмната страна на дизайна
Запознавам се с този внушителен автомобил в зала с приглушено осветление. От 20 метра той е само силует от всепоглъщаща тъмнина. Но от 2 метра го усещам като мощна черна дупка, която привлича неудържимо. На теория клиентите могат да избират измежду някои от 44 000 готови цветове, но всъщност огромната част предпочитат тъмните тонове. И по-точно – най-черното черно. А то се постига с дълъг процес на обработка от специалисти. И с много, наистина много боя – 45 килограма! Тя се нанася върху електростатично заредената предварително повърхност. След това металът получава два слоя прозрачно покритие, преди да бъде полиран ръчно от екип от четирима майстори, за да се получи характерният за марката. Именно тази интензивна дълбочина на мрака служи идеално като платно за клиентите, ако евентуално решат да добавят собствен естетически щрих в дизайна.

Впечатляваща промяна за върховия модел е и липсата на светъл хром по купето. Дори предната решетка и „Летящата дама“ на капака са в черно. Успоредно с традиционното хромиране се нанася и специфичен хромен електролит, който потъмнява финала. Крайната дебелина на тъмния слой е само един микрометър – около една стотна от дебелината на човешкия косъм. Същото черно с висок гланц е постигнато и върху обкантването на прозорците, дръжките на вратите, изпускателните тръби и други детайли, които обикновено са завършени в хром.

Единствените външни компоненти, които все още блестят, са колелата. Те са разработвани 4 години и са уникални за Black Badge както по дизайн, така и като конструкция. Изработени са от въглеродни влакна и аеро алуминиева сплав. 22 слоя въглерод, положени в три оси и сгънати обратно върху себе си във външните ръбове, правят отделни цеви с 44 слоя за изключителна здравина. 3D-кованата алуминиева главина е свързана към джантата с помощта на титанови крепежни елементи от аерокосмически клас. И само да напомня, че монограмът RR е монтиран на лагер, така че стои постоянно във вертикално положение по време на движение.

Комфорт и лукс като в хола на имение
Като цяло интериорът следва същата тъмна тема, но все пак вътре в купето се забелязва повече игра с цветове, предимно в кожените тапицерии. Твърдите повърхности са поле за демонстрация на иновативни материали и техники. Множество дървесни слоеве облицоват таблото, централната конзола и панелите на вратите, като за най-горния се използва черен фурнир Bolivar. Това образува тъмна основа под слоевете въглеродни влакна и нишките от аерокосмичен клас алуминий с диаметър само 0,014 мм, които са изтъкани заедно. Те се нанасят ръчно върху компонентите, създавайки по-късно визуален триизмерен ефект. За да се осигури този изключителен материал, всеки детайл се втвърдява за един час под налягане при 100°C, след което се полира със силна струя пясък. Така се създава повърхност за следващи 6 слоя лак, която се шлайфа и полира ръчно, и чак тогава компонентът се вгражда в автомобила. Часовникът също е персонализиран с оранжеви акценти на стрелките си и стои редом до новата екстра пред пасажерското място – повърхност с ефирна светеща емблема на семейството Black Badge – Lemniscate, заобиколена от 850 искрящи звезди. За да се гарантира равномерното осветяване на Lemniscate, се използват 152 светловода, всеки с дебелина 2 мм, включващ повече от 90 000 лазерно гравирани точки по повърхността. Това не само разпръсква светлината равномерно, но създава ефект на блещукане, докато окото се движи по фината лъскава повърхност. Съзвездието и емблематичният знак са абсолютно невидими, когато вътрешното осветление не е включено. Същата емблема „Unlimited“ за безкрайност е избродирана и на кожата на седалките; вградена е и върху капака на охладителя за шампанското.

Прочети още:
Първа среща с Tiguan Трети

Да караш Ghost Black Badge не е просто естетика, това е преживяване
Имах възможност да тествам качествата на тази суперкола на строго охранявано частно летище, както и стотина мили по нормалните пътища и магистрали. Естествено, с десен волан, разбира се, при дъжд, типичен за Острова и по тъмно, вечер, в унисон с модификацията. Архитектурата на лукса започва от собствената изцяло алуминиева конструкция на Rolls-Royce. Тя не само гарантира изключителна твърдост на каросерията, но осигурява и нейната гъвкавост за оразмеряване. Така този Ghost е оборудван със задвижване и управление на четирите колела, както и с всепризнатата система за окачване Planar. Конкретно за Black Badge тези несравними инженерни качества са изцяло преработени, включително и с вграждането на по-обемни въздушни пружини за облекчаване на управлението на огромната лимузина в завои.

Преценено е, че капацитетът на 6.75-литровия V12 двигател на Rolls-Royce с два турбокомпресора, е достатъчен. Но мощността е вдигната с допълнителни 29 коня, закръглена на 600 к.с. Огромният автомобил ускорява с лекота до 100 за 4.5 сек, а максималната му скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Усещането за единична безкрайна предавка също е подсилено с добавянето на още 50 Нм въртящ момент, до общо 900 Нм. 8-степенната скоростна кутия ZF е получила специални настройки за още по-добре съгласувана реакция с подаването на газ и волана, за да се оползотворят увеличените запаси от мощност на двигателя.
Както при всички модели с „черен етикет“, и в Призрака на лоста за избор на предавка е вграден бутон „LOW“, който отключва пълния набор от технологии. Всички 900 Нм въртящ момент са достъпни още от 1600 об./мин. и след като сме в „LOW“ режим на управление, скоростта на превключване на предавките се увеличава с 50%. При Black Badge на Ghost шестте ауспухови тръби не се сливат, а си остават самостоятелни до края. Към подобренията се включват преработени системи на окачването и кормилно управление, нови задвижващи валове и подобрена интуитивна реакция на дросела. Силно модифицирана е и спирачната система, която подобрява неимоверно усещането за лекота, с която този огромен и тежък автомобил редуцира скоростта и спира.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт