728 x 90

Rolls-Royce Wraith Black Arrow: Най-мощният модел на марката изпраща V12 двигателя със стил

    Моделът Rolls-Royce Wraith се изтегля от производство, за да освободи място за електрическия Spectre. Британците се сбогуват със своето купе с дванадесет специални екземпляра. Точно толкова цилиндри има и под капака. Предшественикът и наследникът едва ли биха могли да бъдат по-близки по име: През четвъртото тримесечие на 2023 г. Rolls-Royce ще пусне на пазара нов

    Моделът Rolls-Royce Wraith се изтегля от производство, за да освободи място за електрическия Spectre. Британците се сбогуват със своето купе с дванадесет специални екземпляра. Точно толкова цилиндри има и под капака.

    Предшественикът и наследникът едва ли биха могли да бъдат по-близки по име: През четвъртото тримесечие на 2023 г. Rolls-Royce ще пусне на пазара нов модел купе, наречен Spectre. Това се превежда като „призрак“ или „дух“, точно както Wraith – името на модела с две врати, който Spectre заменя. Формално също има повече прилики, отколкото разлики. Единствено концепцията за задвижване на новия модел е различна: тя разчита на силата на волта и ампера, вместо на кубичните сантиметри и октановото число. Разбира се, преди Spectre да поеме властта, Wraith трябва да бъде изпратен по подобаващ начин. В края на краищата, това е „един от най-важните и влиятелни автомобили, които някога сме създавали в Гудууд“, казва шефът на марката Торстен Мюлер-Етвьош. Rolls-Royce прави промяната по познатия начин и пуска изключително ексклузивна специална серия на своето купе. Обемистото име на ограничената серия от само дванадесет бройки: Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow Collection.

    Последен танц на V12 двигателя

    Размерът на малката серия е свързан с броя на цилиндрите: Тъмната дузина, разбира се, включва познатия 6,6-литров битурбо V12, който превърна Wraith в най-мощния сериен Rolls-Royce в историята със своите 632 к.с. и максимум 800 нютонметра. По този начин, след почти десетгодишно производство, Black Badge Wraith Black Arrow Collection отбелязва последното V12 купе, което марката ще произвежда с оглед на своето изцяло електрическо бъдеще. Най-впечатляващата визуална характеристика на Black Arrow е лаковото покритие, което се променя от Celebration Silver отпред до Black Diamond към задната част и за чието разработване са били необходими 18 месеца. Допълнителният слой боя подобрява прехода между двата цвята и създава ефект на размазване при движение. След нанасянето на боята каросерията трябва да се полира повече от дванадесет часа, за да се постигне стъклен завършек.

    Почит към Thunderbolt от 1938 г.

    Допълнителни детайли от дизайна загатват към много важен крайпътен камък в историята на марката: Седемтонният Thunderbolt, оборудван с два двигателя Rolls-Royce V12 от серията R, с който на 16 септември 1938 г. капитан Джордж Айстън поставя рекорд за скорост по суша: 357,497 мили/ч или 575,335 км/ч. Тъй като Втората световна война прекъсва по-нататъшните опити на Eyston за поставяне на рекорди, а по-късните автомобили-рекордьори разчитат на други концепции на двигатели, днес Thunderbolt се счита за най-бързия автомобил, задвижван от V12, който някога е бил конструиран. По онова време Thunderbolt има каросерия от полиран алуминий, което води до проблеми по време на опитите за рекорд, провеждани на солените езера Боневил в американския щат Юта. Тъй като външната обвивка силно отразява отблясъците на слънцето, става почти невъзможно да се определи кога Thunderbolt е преминал финала. Затова Айстън рисува голяма черна стрелка с централен жълт кръг отстрани на автомобила-рекордьор, което я прави лесно забележима дори при висока скорост.

    Акценти в жълто

    В Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow Collection жълтите акценти върху бронята, зад тъмната хромирана решетка и върху колелата отразяват този исторически контекст. Емблемата Spirit of Ecstasy от въглеродни влакна тук също е с жълти акценти – в основата под формата на жълт пръстен. Тук има и гравировка „Black Arrow“. Ярко жълто е изобразено и върху значката на двигателя, която препраща към сбогуването с V12. Вътре жълтото продължава. Не само при предните седалки и облегалките за глава (последните с бродиран мотив на стрелка), но и на волана, панелите на вратите и арматурното табло. Именно тук се намират най-сложните детайли от интериора: над жабката, на арматурното табло има гравировка от покрит алуминий, разкриваща метала под нея под формата на стилизиран V12 двигател.

    Отвсякъде уникален

    Но Rolls-Royce Black Arrow се отличава с още повече уникални характеристики: Панелите на праговете на вратите, тъмната дървесина с отворени пори на вратите и между задните седалки, специалната кожа с по-силен блясък и по-дълбок цвят или маркировката на дванадесетте часа на волана, която продължава в асиметрична линия към предните седалки. На предната централна конзола е разположена осветена алуминиева форма, символизираща линиите на Thunderbolt. Стрелките на аналоговия часовник на арматурното табло имитират стрелката на рекордния автомобил. Тук е спомената и рекордната скорост. Рекордни са и 2117-те светлинни диода в тавана – нито един Rolls-Royce не е имал повече. Те възпроизвеждат съзвездията точно така, както са се виждали от солените езера в Юта на 16 септември 1938 г. Rolls-Royce не посочва цена за екземпляр от Black Badge Wraith Black Arrow Collection. Но и сумата до голяма степен е без значение: Цялата серия от дванадесет екземпляра вече е подарена на клиенти от цял свят.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт