www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

BMW 114d – дори най-малкият представител на марката си е истински Баварец

12.08.2013 | Тест драйв | 1757 прочитания | Автор:
A+ | A-


Седнах в колата без никакви предубеждения. Точно заради това изненадите бяха само приятни. Всъщност, когато се настаних на шофьорското място, по нищо не усетих, че съм в най-малкото BMW. Характерното табло, същите контролни уреди, EfficientDynamics технологията си е налице, а Старт/Стоп системата почти не се усеща кога стартира и кога гаси двигателя. 6-степенната скоростна кутия перфектно се съчетава с тихия двигател, който обаче ми показа какво може още с първото по-яко натискане на газта. Рязък старт, достатъчно мощ. Двигателят е 1.6 литра с TwinPower турбо технология, има мощност 95 к.с. и въртящият момент е 235 Nm. Въглеродните емисии са само 109 г/км.



На път извън града Баварецът стъпва стабилно, управлението е лесно и удоволствието от шофирането е в пълната си степен. Повечето изненади, пак повтарям – приятни, идват когато навлезем в града. Колата е много маневрена, достатъчно пъргава, значително по-малка като размер. Паркирах на място, което за типичното за българските разбирания BMW,е невъзможно. Единственото, което ми липсваше, бе превъзходната автоматична 8-степенна скоростна кутия, с която движението и в града е лесно и приятно. Просто германците не я предлагат с този двигател за този модел.



Казано с други думи – карах истинско мощно и стабилно BMW, разполагах с всички най-модерни системи, гарантиращи ефективност на двигателя и безопасност при шофиране. Имах 5 врати и приличен багажник, модерен и комфортен интериор. Само че бе значително по-малко по размер и ми даде разход в града 5,6 литра на 100 км пробег, а на извънградско – 4,4 л/100 км. 



Когато българин си купува BMW, то задължително трябва да е голямо, мощно и, по подразбиране, черно. Иначе за какво да се дават такива пари?... Да не си помисли някой, че идеята е да си купиш сигурен и надежден автомобил, с който да стигнеш, закъдето си тръгнал? Не-е, не-е… Други са важните подбуди при избора – да впечатлиш колегите и особено колежките, съседите от блока да се изприщят от яд, а и пред кафето всички да си шушукат със завист. Не са ли това всъщност радостите от живота? 



Даунсайзингът е начин на мислене, който важи в Европа, ама само в онази – другата. Там хората слизат от големи лимузини и сядат в по-малки коли. Те са по-маневрени, паркират се лесно, провират се в трафика. Благодарение на новите технологии, двигателите са много по-малки, но още по-ефективни, колите са бързи и пъргави, като в същото време са много по-икономични и не замърсяват въздуха. Все по-често изборът на европееца се определя от разумни доводи, а и е време да се поограничат разходите. Ерата на глезотиите и мъжките големи играчки отминава, независимо дали това ни харесва или пък не. Ние, българите, сме все още далеч от тази тенденция. Ако в Европа най-продавани са Баварците от 3-та и 1-ва серии, то при нас все още най-търсени са 5-та серия и високопроходимите Х5 и Х6.



Не е случайно, че марката бележи рекорд след рекорд в световните си продажби през последните две „кризисни години“. Първото шестмесечие на 2013, което току що приключи, е най-успешното в историята на компанията. Така че не е важно коя серия от марката ще изберем. Важното е да караме нови и модерни, надеждни, безопасни и екологично чисти автомобили.



Ще попита някой: а цената? Ето и последната изненада – базовата цена на този автомобил е 44550 лева с включен ДДС. Ще оставя всеки да я прецени сам, както намери за добре, но с напомнянето, че от януари тази година 20%-ят данък може да се приспада от всеки при покупка на оперативен лизинг.

 Борислав Цаков

 







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ