www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Opel Insignia привлича със съвършен силует

15.09.2014 | Тест драйв | 1350 прочитания | Автор:
A+ | A-


Всеки си има идеал за кола. Ако аз можех да рисувам добре, щях да изобразя моя така: сравнително голям седан, класически по форма, но с нисък таван и изтеглени аеродинамични спортни линии. Предницата също е ниска, но широка, докато задните части са стегнати и по-тесни, като на спортист. А колелата са големи, но не прекалено…
В мига, когато видях последния дизайн на Opel Insignia, си казах: „Ето, това е! Ако можех да рисувам, щях да го направя така.” Не е случайно, че специализираният дизайнерски център на германския производител чества 50-годишен юбилей и е най-старият в Европа. Скоро имах възможност да го разгледам подробно, че даже и да тествам някои от емблематичните модели на марката, за което вече разказах. Там се работи наистина професионално и се мисли за всеки детайл. Но безспорно последната Insignia и концептът Monza са най-доброто, излизало от ръцете на професионалистите в последното десетилетие. Поне според мен. Особено в нетрадиционния маслено зелен цвят металик, който носи тестовата ми кола (Emerald Green).



Предната броня е изцяло нова, както и радиаторната решетка. Фаровете също имат различна линия, а въздушните отвори са свалени ниско долу. Задницата също е различна, макар че е трудно да сбъркаш, всъщност грешка е почти невъзможна. Бронята е по-ниско разположена и това осигурява по-удобен достъп до огромния 500-литров багажник. Задните светлини са с по-малък размер, но са оригинално подчертани от хоризонтална хромирана лайсна, която перфектно завършва дизайнерската идея. Спортното купе е качено на 18-инчови джанти, а междуосието е 2737 мм, което, заедно с прецизното окачване, гарантира меко возене, но в същото време и стабилно поведение на пътя.



Интериорът също не е само по германски функционален. Седалките са големи и изключително удобни. Тапицерията е релефна и от много високо качество и е комбинирана с кожа на проблемните за протриване участъци. Таблото е семпло, но елегантно – всичко е съсредоточено в  7-инчовия тъчскрийн на комуникационната система Intellink от последно поколение. Управлението на всички функции е дублирано за удобство и от мултифункционалния волан. Добрият саунд идва от 7-те говорителя, разположени на точните места в обширното купе.



Автомобилът е оборудван с всички необходими системи за сигурност. Преден и заден парктроник, автопилот, двузонов климатроник и други екстри гарантират чудесно ниво на комфорт. При напускане на лентата за движение имам визуален сигнал, а при снижаване на дистанцията с предната кола под  безопасния минимум, на таблото ми се появява червен предупредителен знак, съпроводен с пронизителен звук.
Insignia разполага и с борд компютър, който дава подробна информация, но истината е, че той не е организиран достатъчно добре. На мен поне ми трябваха доста операции по дисплея, за да намеря това, което ме интересуваше като информация за пътуването. Например разхода на гориво. Средната стойност бе 7.2 литра на 100 км, но трябва да отбележа, че това за мен си бе тест и аз не жалих колата: пробвах старт от място, на светофара. Но понастъпих газта и на магистралата. Реалният разход навярно би бил по-нисък.



В един момент, след около час пътуване, разбрах още какво ми е необичайно, но в добрия смисъл: в купето цареше дълбока тишина и при скорост от 95 км/ч чувах предимно свистенето на вятъра. Конкретният Opel Insignia бе екипиран с 1.6-литров бензинов турбодвигател с мощност 170 к.с. Колата качваше 100 за 9,9 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч.
Скоростната кутия бе 6-степенен автоматик. Аз лично, въпреки каталожната висока мощност, с тази техника се чувствах малко тромав и вероятно бих предпочел да заложа на дизеловите версии. Явно не само аз мисля така, след като нафтата доминира продажбите на марката у нас  с над 70% към само до 30% бензин. Но, както знаем, идеален вариант няма, а във всички е наличен компромис. Така че, уверен съм, че и бензинът си има привърженици, при това лоялни и предани.



Освен, че ми липсваше малко по-голям въртящ момент от бензиновия агрегат, не забелязах и други неща, които би трябвало да очаквам при флагмана на марката и това малко ме учуди. Автомобилът се отключва и заключва с обикновен, традиционен ключ. Освен това, не е оборудван и със Start/Stop система. Може би просто така си е екипирана конкретната тестова машина, защото иначе знам, че тези екстри фигурират в листата на германската марка. Просто не забравяйте да си ги поръчате, ако избирате Insignia. Затова пък истинско облекчение при шофирането осигуряват адаптивните предни светлини (AFL) и автоматично включващите се и изключващи се чрез сензори светлини и чистачки.


Борислав Цаков







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ