www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Ford Mondeo – класикът на изпроводяк

02.11.2012 | Тест драйв | 100749 прочитания | Автор:
A+ | A-


Изчистена, но въпреки това - респектираща визия

Сегментът на просторните седани и комбита от среден клас е в доста оживена фаза – в България все още очакваме новите поколения на Ford Mondeo и Mazda6, новата Skoda Octavia ще дефилира в глобален план на салона в Женева през март, а Insignia дърпа нагоре с нови технологии. Представителят на „синия овал“ от дълги години насам се радва на доста добра популярност в страната ни, като още през 90-те години на миналия век първото му издание грабваше хората с приятна визия и огромно вътрешно пространство. В момента моделът е в един доста специален момент на застой поне у нас – преди премиерата на новата генерация на разположение е само предшественикът, който, макар и доста чаровен, е вече на немалко годинки.



След фейслифта Mondeo получи LED дневни светлини, които условно разделят предната част на три нива

За всички е ясна основната идея на автомобилите. Да превозват пътници и товари, колкото се може по-бързо, сигурно и комфортно. Всичко, разработено на база „удоволствие“ може да се сметне и за излишно при определени условия. Погледнато така, все още актуалното в България Mondeo е образец за возило – широко, комфортно, практично и ергономично. 



Обновеният дизайн внася повече стил и елегантност, предният капак е твърде издут за 1,6-литров мотор

Точно в този клас е малко трудно да избереш правилната стратегия по отношение на дизайна. Едни залагат на атрактивна визия, но с това до голяма степен се лишават от практическите си функции. Други пък остават консервативни във визията и рядко привличат погледите. Нещо като златната среда е избрал Ford за своя семеен превозвач – без прекалено дръзки линии или чупки, но все пак пропорционална, модерна и изчистена концепция. И, ако трябва да съм честен, този път попаднах на най-любимата ми модификация. Т.нар. liftback е нещо като хибрид между класическия седан и комби, тоест – триобемно купе с отваряща се пета врата. Като фен на комбитата ми е трудно да го кажа, но все пак е истина – Mondeo в този си вид изглежда най-хармонично и изпипано.



Всичко необходимо е налице, но липсват някои приятни подробности

Типично за Ford от доста години насам, колата е оборудвана с всичко необходимо, че и отгоре. Имаме климатроник, прилична аудио система, подпомагащи шофьора системи за управление на автомобила, подобаващо командване на развлекателните и информативните функции от волана и прегледен дисплей пред погледа. Но точно тук, като че ли, рождената дата си личи най-много – макар и наскоро обновен, автомобилът е проектиран през 2007 година и това е видно и с просто око. До такъв извод се стига не от качеството на материалите или сглобката, а само и единствено от скучноватия и обикновен дизайн на таблото. Липсват и модерна инфотеймънт система, камера за заден ход и повече автоматични прибори. Повечето от тези екстри, разбира се, могат да се поръчат допълнително, но все си мисля, че мястото им е серийно при ниво на оборудване Titanium. Иначе, в салона нещата са поставени на правилното място – всичко се командва интуитивно и лесно, свикването е в рамките на първите няколко километра. А пространството за пътниците и отпред, и отзад, е като за машина от по-висок клас. Особено на втория ред, където возещите се разполагат с разточително място в зоната на коленете, раменете и главата.



Всъщност, поводът за теста на един от последните екземпляри от сегашното Mondeo e новият 1,6-литров EcoBoost мотор, с който возилото се екипира. Още при Mondeo MK1 компанията залагаше на двигател с такава кубатура, но тогавашните му 90 к.с. бяха по-скоро компромис. Сега, сериозно възмъжал и коренно различен, агрегатът развива далеч по-сериозните 160 конски сили, което едно време се считаше за невиждан лукс. Но с оглед на завидните динамични показатели, поставянето му в големия превозвач е съвсем логично. Честно казано, не очаквах такава „отзивчивост“ от негова страна в тежкото купе, досега ми се струваше подходящ само за по-малкия Focus. Най-приятното в поведението му е равномерното разгръщане на мощността и постоянно покачващото се усещане за тяга. В това най-добре можете да се уверите по извънградски пътища. Там автомобилът е меко казано в „свои води“, движи се уверено, без никакви колебания при изпреварване или поддържане на висока скорост, а състезателните изблици не задължително са изключение. Интересното е, че двигателят разгръща мощността си още от доста ниски обороти, създавайки лъжливото впечатление, че под предния капак работи солиден дизел. „Измамата“ не свършва и на бензиностанцията, където колата ще се задоволи с около 9/100 в града и малко над 7 литра за 100 км извън него. Не че е нещо сензационно, но все пак говорим за бензинов агрегат и масивен седан от среден клас. 



Дали нещо всъщност прави Mondeo различен от другите представители в класа се питах по време на целия тест. Накрая се избистри мнението, че това е цялостната хармония на колата. Окачването е перфектно балансирано за спокойствие по неравностите и увереност в завоите, не случайно Ford се слави именно с ходовата си част от доста време. Турбо моторът е достатъчен за купето, няма да ви мъчи и при по-резки маневри. Няма да останете разочаровани и от багажното пространство, което освен това се достига по изключително лесен начин заради отварящото се задно стъкло. Салонът е просторен и приятен, макар и доста обикновен. Все пак, в настоящия си вид, Ford Mondeo е със затихващи функции, всички са в очакване на високотехнологичния му красив наследник. Но защо пък производителят да не се възползва от тази му роля, да го „напудри“ за последно и да се порадва на още няколко месеца добър интерес, какъвто в България определено не е липсвал никога. Не че автомобилът е от онези, в които чакате да се качите с нетърпение всяка сутрин. По-скоро е от онези, с които искате дългото ви семейно или служебно пътуване да не свършва, да карате още и още.
Ангел Сергеев



Още по темата

Ford Mondeo Hybrid задълбочава вечния въпрос – дизел или бензин?





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ