www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новият Citroen C3 – по-свеж дори и от кактус (допълнено с видео)

19.12.2016 | Тест драйв | 109709 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Отдавна отминаха годините, в които градските коли можеха да извършват буквално една задача – да се движат с възможно най-малки затруднения из натоварените улици на населените места. Всяко ново предложение в този сегмент трябва да отговаря на все повече изисквания – да е секси, да върви добре, да има глезотии в интериора и, не на последно място, да привлича погледите. Ето защо в този клас особено много се цени индивидуалността, интелигентният подход към оформянето на вътрешното пространство и модерните технологии.

Новото поколение на Citroen C3 сякаш идва в перфектния момент – както за марката, така и за сегмента като цяло. В един момент, в който изглежда, че доминацията на Ford Fiesta и Volkswagen Polо на европейския пазар трудно може да бъде поставена под въпрос, мъникът от Франция навлиза в търсене на клиенти, отговаряйки на всички критерии, изредени по-горе.



С3 изглежда едновременно познат и съвършено нов. Донякъде го познаваме, тъй като дели множество дизайнерски идеи с по-големия C4 Cactus, но от друга страна изглежда доста по-свежо и атлетично от „бодливия“ модел. Тук предните и задните светлини използват LED технология, която прави визията разпознаваема от пръв поглед.

Интересно е също така, че при по-малки размери от Cactus, колата предлага приблизително същите пространства в интериора. Предните седалки са почти идентични със своята форма наподобяваща домашно канапе, а на втория ред седалки мястото за крака е достатъчно дори и за възрастни. Може би от това леко е пострадал багажникът, който е с една идея по-малък от средното за класа, но няколко литра обем по-малко надали са решаващи при избора на автомобил, особено в този клас.



Както вече стана дума, за да си актуален в този клас, трябва да можеш да предложиш подобаващи динамични характеристики. Не че новият С3 е спортист от класа, но при избор на дизелов мотор дори и със 75 к.с. получавате напълно достатъчно мощност за всички ситуации, които пътят може да ви предложи. Нещо повече, при натоварване от четири човека с багаж и движение по магистрален участък със 140 км/ч, колата отчете разход на гориво в рамките на около 5.2-5.5 литра на 100 километра. Когато скоростта спадна в междуградски участъци, потреблението стана още по-приятно – твърдо под 5 литра на 100 км.

За радост, тази икономия не идва с цената на лишения – във всеки един смисъл на думата. Разбира се, изпреварванията често изискват предавка надолу, но пък поддръжането на магистрална скорост става с лекота и при много разумни обороти на мотора, въпреки трансмисията с пет, а не шест предавки. Благодарение на този факт, шумът в интериора не е натоварващ, като малко по-силно доловим е само вятърът, но дори и той не може да развали усещането за комфорт при движение с висока скорост.



Citroen са подходили към окачването по начин, по който всеки клиент би очаквал от френската марка. За радост или не, твърдостта в ходовата част, която познаваме от DS моделите, не е допусната при новия С3, което носи своите закономерни последствия. От една страна, напречните фуги и неравности се понасят от окачването с лекота, но от друга завоите не са любимото място за модела – тук накланянето е по-високо от очакваното, което в известен смисъл намалява увереността зад волана. Разбира се, никой и не очаква спортни маниери от подобен автомобил, особено в неговата стандартна версия.



Всеки модерен автомобил е, да си го кажем честно, на половина смартфон. Освен всички познати ни от индустрията технологии, C3 изпъква с една новост, която определено заслужава внимание. Зад вътрешното огледало за обратно виждане инженерите са поставили вградена камера, която може да регистрира какво се случва пред автомобила и да качва видео клипове на вътрешен хард диск. Като оставим на страна факта, че просто можете да се фукате къде се намирате, споделяйки директно видео и снимки в социалните мрежи, тази технология ви дава една много важна възможност - автоматично заснемане на рискови ситуации. Ако сте решили да не активирате устройството при потегляне, при рязко натискане на спирачка или по-големи странични натоварвания от очакваното, камерата се пуска сама и прави няколкоминутен запис. Така можете да документирате катастрофа с неизяснена вина, например, подпомагайки откриването на истината.



В България Citroen ще иска поне 19 992 лв. с ДДС за своя нов компактен модел. За тази сума получавате базов автомобил с 3-цилиндров мотор и само 68 к.с. За да имате повече мощност, а и толкова симпатичните въздушно-гумени протектори в долната част на вратите, ще трябва да се бръкнете с поне 25 934 лв., а добре оборудван дизел стъпва на над 30 000 лв. Макар и тази сума да звучи доста сериозно, бърз преглед на конкурентните модели разкрива, че всъщност тя е съвсем малко по-ниска от това, което можете да откриете при еквивалентни модели от Skoda, Volkswagen и Ford, например. Дали това е достатъчна предпоставка за успешен пазарен старт, само времето ще покаже, но технологично, стилово и концептуално C3 има доста сериозна база.

Ангел Сергеев

Снимки: Христо Петров



Още по темата





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ