www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Nissan Juke Nismo RS: 214 коня, висока проходимост и як дизайн

26.11.2015 | Тест драйв | 21364 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Обикновено, когато тествам някой автомобил, завой след завой, километър след километър той разкрива пред мен качествата си. Така стана и с този екстравагантен Juke.

Но също така тестът на нов модел обикновено дава отговор и на някой въпроси, които си стоят за изясняване в главата ми. Е, трябва да призная, че в конкретния случай това не се получи изцяло. Трите дни, прекарани заедно с това малко диво зверче, не ми помогнаха много. Вярно, някои отговори получих, но новите въпросителни, които се появиха, станаха дори повече.



Ясно е, че това не е модификация за масово предлагане. Този автомобил не е за всеки. Но, тогава, за кого е предназначен? Става ли за мъже или е предимно насочен към женска аудитория и какви ли трябва да са клиентките му? Градски ли е или пък някой ще си го хареса за бегачка, с тези 214 коня под капака? Или пък някой ще го вземе като истинско SUV, с всепризнатото 4х4 задвижване от Nissan? Трудно е да се отговори. Моето впечатление е, че тази кола би задоволила мераците на различни конкретни клиенти, всеки със своите различни изисквания и различни цели. Ето някои от впечатленията ми, от различни гледни точки.



Първото сигурно нещо: с Juke Nismo RS няма как да останеш незабелязан. Искаш ли да правиш впечатление – това е правилния избор. Така или иначе силуетът на малкия кросоувър по принцип привлича погледите. Но в случая въздействието е здраво подсилено от искрящобелия перлен цвят, който отразява в нюанси всеки слънчев лъч. Към него добавяме яркочервените странични огледала, конструкции на накладките, спойлера и всички други външни детайли, обагрени в този типичен рейсинг цвят. И още: затъмнени задни стъкла с UV и топлинен филтър, спортни алуминиеви джанти 18´´ с гуми размер 225/45R 18 и заден спойлер с високо разположен трети стоп. В купето усещането дори се усилва – червени акценти има навсякъде: волана, скоростния лост, кожената тапицерия, вътрешното осветление, подсветката на всички бутони и контролери.



Ако пък състезателният ви дух никога не пада под 6000 оборота – пак Juke Nismo RS е подходящо решение. Късото междуосие и допълнително заздравената каросерия значително увеличават здравината на усукване и стабилното залепване за пътя. По-мощната спирачна система разчита на по-големи спирачни дискове от стандартната Nismo версия, а специалните пружини и амортисьори допълват пакета от динамични подобрения. Най-екстремният спортен вариант RS идва с 1,6-литров DIG-T двигател с 214 к.с. мощност.

Скоростната кутия е автоматична Xtronic, с възможност за ръчна смяна на предавките чрез перата, разположени до волана. Така и не мога да разбера какъв е този магарешки инат на всички японски компании да внедряват съвременните автоматични трансмисии с 2 съединителя и продължават да ползват т.н. безстепенни… С наличната скоростна кутия в малкия кросоувър са му необходими 8 секунди, за да се изстреля до 100 км/ч. Максималният въртящ момент е 250 Нм. Седалките не са някаква имитация на състезателните, а са си наистина спортни Recaro – твърди, стегнати и не те пускат да мръднеш на милиметър от правилната позиция за здраво каране.



Качих се с колата и високо в Пирин. Минах по кози пътеки, дори се разходих по стръмните, все още незаснежени писти над Банско, по които само след месец се надявам да карам ски. Благодарение на задвижването 4х4, с модерната Torque Vectoring System на Nissan, навсякъде се чувствах по-стабилен и спокоен, отколкото на някой от неремонтираните участъци на магистрала Тракия с обикновен автомобил. Така че и на тези, които обичат да кривват понякога от отъпканите пътища, този екстремен Juke също ще допадне.



Знаем, че моделът е хит сред градските кросоувъри. Но дали някой и в този му версия би го харесал предимно за града? Всъщност спортните настройки на колата са си нормални за някои хора и никога не биха могли да им пречат. Високата проходимост, конкретно за българските градове, не е екстра, а по-скоро – необходимост. А и атрактивната външност също е плюс. Не си мислете, че като малка спортна джипка, Juke Nismo RS е спартански изчистена от ненужни удобства. Автомобилът е оборудван с всички модерни системи и екстри. Разполагам с двузонов автоматичен климатик, безключов достъп до автомобила с интелигентен ключ за стартиране и гасене на двигателя, Bluetooth интеграция с мобилен телефон, управление на аудио системата, интелигентният круиз контрол и борд компютърът се управляват от волана, сензори за автоматично включване на чистачките и фаровете, навигационна система Nissan Connect с цветен touch screen дисплей и Around View Monitor - система от 4 камери, осигуряваща 360°обзор около автомобила.



Казано накратко: на каквото и да подложих Nissan Juke Nismo RS за три дни, навсякъде се представи много добре. И не само това – по-важното е, че всичките ни съвместни приключения ми доставяха удоволствие и неговите качества непрестанно ме изненадваха приятно. Някой може би ще се изненада и от цената… Конкретният автомобил, който тествах, струва 63390 лв. с ДДС. Не е малко, но пък за кола с толкова разнообразни качества и способности не е и много. Нали помните какво споделих в началото? Nissan Juke Nismo RS не е за всеки. Но пък трудно ще се намери земна сила, която да спре този, който го оцени правилно и се влюби от пръв поглед.

Борислав Цаков



Още по темата

Mitsubishi Eclipse Cross – повече Cross-оувър, отколкото Eclipse

Ford Ranger – готов на всичко

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Nissan Note – практичността във висшата й форма

С модела Q50 Infiniti отваря широко вратата към бъдещето





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ