www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Suzuki Vitara: легендата е жива

31.03.2015 | Тест драйв | 50132 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Имах възможност да карам чисто новата Vitara в Гърция. Ще си кажете: „Е-хее, слънце, море…“ Да, ама не. Три дни дъжд и сняг, кал и мъгли из планинските масиви в централна част на страната. Дори времето се беше постарало да направи теста на офроуд машината истински.



Vitara от години е най-популярната и най-продаваната 4х4 кола в Гърция.

Vitara от години е най-популярната и най-продаваната 4х4 кола в южната ни съседка и всъщност е родоначалник на този най-бурно развиващ се сегмент през последните години в Европа – компактният SUV. Съчетанието на оптимални габарити, висока проходимост със задвижване на четирите колела и добър дизайн още от 1988 година е превърнало този японски модел в емблема. 



С 4-те си режима на шофиране Vitara не се бои нито от вода, нито от камъни.

Тежките условия не създадоха никакъв проблем на автомобила. Гори, реки, стръмни склонове, кал и камъняк не спряха тестовите коли и сега. Офроуд възможностите си остават приоритет и за  новата Vitara, цялата конструкция на колата и ъглите на проходимост са в перфектна координация за преодоляване на препятствия. Доказалото се през годините задвижване 4WD AllGrip  ми предлага 4 режима на шофиране. Със „Snow“ се движа из горите доста по-надеждно в сравнение с предизвикателството да премина с нормална кола по „Ботевградско шосе“. Все пак успявам да се окопая в една дълбока локва с кал, но чрез „ Lock“ минавам само на „бавни“ и издрапвам без проблем. Но в същото време трябва да призная, че шасито не е вдигнато прекалено високо – клирънсът е 18,5 см. Което означава, че се преследват не само цели, свързани с високата проходимост. 



Японският високопроходим автомобил се държи безупречно и по асфалта.

При тази промяна на приоритета емблематичният модел на Suzuki лекичко излиза от образа на  „Off-Road Animal“.  Идеята на напълно обновената Vitara е не само да бъде много добра извън пътя, но да доставя удоволствие и приятни емоции и когато шофираме по асфалт. Което изисква няколко неща едновременно: добра динамика и тиха, ефективна работа на двигател и скоростната кутия, леко управление, комфортно возене от ходовата част, богато оборудване в купето и елегантен дизайн. При новата Vitara всичко това в голяма степен е постигнато и точно тук е очевиден качественият скок спрямо предишните модификации.



Дизеловият двигател е тих и достатъчно пъргав, за да се чувствате добре в завоите на пътя.

Натискам бутона за стартиране и установявам, че дизеловият двигател е учудващо тих. Той е с обем 1,6 литра, 120 конски сили и 320 Nm максимален въртящ момент. Скоростната кутия е ръчна, 6-степенна. Колата се управлява леко и приятно по пътя, а динамиката отговаря на очакванията ми от този мотор. Но така е само, докато превключа на режим „Спорт“! В този момент машината се преобразява и веднага усещам разлика. Вече имам не само добра стабилност по планинския път, но при този режим всяко докосване на газта предизвиква мигновена реакция и карането по завоите ми доставя голямо удоволствие. Заедно с този дизелов агрегат, колата се предлага и с бензинов VVT, със същите обем и мощност. За него към края на годината ще се появи и изцяло нова 6-степенна автоматична скоростна кутия, която е по-лека и по-ефективна от досегашната остаряла CVT. При нея ще има възможност и за ръчна смяна на предавките чрез два бутона, дискретно монтирани на волана. И двата двигателя са EURO6 и покриват впечатляващи екологични показатели. Като пример ще дам средният разход по каталог на дизеловата версия със задвижване 4х4 – 4,2 литра нафта при 111 г/км СО2 емисии. Всички модификации стандартно са оборудвани със Стоп/Старт система, която работи много бързо и ефективно.



Suzuki Vitara се предлага в 5 основни цвята и още четири варианта за персонализация.

Дизайнът на новата джипка от Suzuki е модерен, с типичната широка задна колона, LED светлини и хром елементи от всички страни. Изборът на цветове позволява и интересни комбинации. Стойката на колата вдъхва увереност за стабилност и добра динамика. Въпреки компактните външни размери, купето вътре е широко и удобно, а багажното пространство достига до 1120 литра при свалени облегалки на задната седалка. Огромният панорамен покрив, който се състои от две плъзгащи се стъклени части, ми създава още по-голямо усещане за простор. Навсякъде около мен откривам хитри местенца, където човек може да си подреди вещите. Седалките са много удобни, отопляеми и тапицирани с качествени материали, в конкретния случай комбинация от кожа и велур. Единственото ми леко разочарование са твърдите пластмаси по таблото и вратите, които ме връщат години назад. Но може би пък преценката на производителя е, че те ще са по-издръжливи на сериозни офроуд натоварвания.



Седалките са удобни и отопляеми.

Оборудването е богато и ми предлага всичко необходимо: аудио система със 7-инчов тъчскрийн, бордкомпютър, автоматичен климатик, парктроник с камера за заден ход, автоматични чистачки и светлини. Радарна система сканира за евентуална опасност пред колата и в съчетание с адаптивен круиз контрол прави пътуването по-леко и спокойно. Съвсем естествено за този модел е да бъде оборудван и с още други системи за безопасност и сигурност: ESP, асистенти за наклон – при потегляне или за стръмно спускане, система за защита на пешеходци и др.



Очаква се Vitara да постави началото на нова ера за компанията.

В заключение спокойно мога да кажа, че с новата Vitara в Suzuki са постигнали целите си – да предложат компактна джипка с минимално отстъпление от всепризнатите си офроуд възможности, но в същото време много добра за движение по нормалните пътища и в града. Стабилен, добре оборудван, икономичен и много екологичен SUV на приемлива цена. И, като става дума за пари, почти всички други предложения се правят във вида: „Цени от…“ и всъщност реалните цифри отиват много над обявените. Тук, за да си създадете правилно впечатление за цените на чисто новата Vitara, ще ви кажа нещата по обратния начин. Най-скъпата версия с дизеловия двигател, задвижването AllGrip на четирите колела, панорамния покрив и максимално богатото оборудване се очаква да бъде под 50 хиляди лева с включен ДДС. На мен ми звучи добре. А на Вас?

Борислав Цаков



Още по темата

Новият Swift е перфектна емблема на Suzuki





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ