www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Джантата на smart с пластмаса Ultramid® Structure от BASF

28.10.2011 | Авто новини: Авто Продукти » Гуми | Автор: | 1971 прочитания
A+ | A-





- Концептуален автомобил smart forvision с джанта от новата пластмаса Ultramid Structure
- Олекотен дизайн: над 30% по-лек
- По-голям пробег/ по-малка консумация на гориво
- Свобода на дизайна и многообразие от цветове

През септември 2011 г. smart и BASF направиха световна премиера на Международното автомобилно изложение (IAA) във Франкфурт на Майн: граничещият с фантастиката “smart forvision”, новият концептуален автомобил от smart, е първият с джанти от термопластичен материал. Но те не са само концепция – вече са преминали тестовете за масово производство. Джантите бяха изложени и на щанда на BASF (зала B4, щанд 4306) по време на търговския панаир на пластмасови продукти Fakuma, който се проведе от 18 до 22 октомври във Фридриксхафен, Германия.
Изцяло пластмасовата джанта на smart е с над 30 процента по-лека от стандартните алуминиеви джанти. Тя тежи само шест килограма, а конструкцията й е направена от новия тип специална пластмаса Ultramid® Structure на BASF. Това води до значително намаляване на теглото с общо 12 килограма, а оттам и до съществена икономия на гориво при конвенционален двигател. При електроавтомобили като “smart forvision” резултатът е по-голям пробег. Цялата джанта (колелото, за да бъдем технически коректни) – се състои от две части: опорният компонент и тасът, който също е произведен от пластмасата Ultramid® на BASF. И двете части имат опорна функция и издържат на високи натоварвания при определени условия. Тасът може да бъде боядисан в цвета на автомобила. Във Франкфурт беше показан – както и целият “smart forvision” – в бяло и медно.
“Джанти от термореактивен вече втвърден материал вече се използват при състезания и за кратки производствени цикли”, обяснява Хайко Хес, който отговаря за разработването на джантите в BASF. “При все това, те са значително по-сложни, с по-голяма себестойност и следователно неприложими за масово производство в сравнение с джантите от термопластичен материал, които могат да се шприцоват”.

Ultramid Structure: специална пластмаса за високи натоварвания
Новата полиамидна линия Ultramid® Structure на BASF’s е композитна пластмаса, която може да издържа на високи натоварвания, защото е подсилена с дълговлакнест материал. Тя беше представена на панаира за пластмасови изделия K 2010 в Дюселдорф. Подсилването с дълговлакнест материал я прави особено здрава и тя може да замести метала, когато основното изискване е да се постигне високо процентно съдържание на поглъщане на енергия (топлина) в масата, например при амортисьори, конструкции на седалки, гнезда за батерии, окачване за двигатели и други елементи на конструкцията. Типът пластмаса Ultramid Structure, който се използва тук, е особено здрава, устойчива на удар и стабилна по размери.

Проектирани на компютъра
Както при много други части, направени от  Ultramid® през последните години, при проектирането на тази високоякостна джанта от Ultramid беше използван инструментариумът за симулации ULTRASIM™ на BASF. С помощта на програма за оптимизация на топологията формата и разположението на ребрата на пластмасовата джанта могат да бъдат прогнозирани и оптимизирани на компютър, без да се прави компромис с дизайна. Формата на колелото вече беше определена на по-ранен етап от проектирането и на практика трябваше да се направят някои съвсем дребни промени. Така този важен за сигурността детайл, който преди това се изработваше само от метал, беше разработен в много кратки срокове в тясно сътрудничество със специалистите по джанти на Даймлер. Цялостните и щателни изпитания при натоварване, на които беше подложена джантата в smart и BASF, включваха изпитване за толеранс върху измервателна машина за джанти, изпитване на умора върху стенд за изпитване на колела при двуосово натоварване (ZWARP тест), изпитване на колела при двуосово натоварване, изпитване на удар/изпитване на удар с радиално натоварване при пускане от кула и изпитване на якост при действие на вътрешно налягане. Свързването към водещия мост, а с това и преразпределянето на натоварването, се осъществява посредством метални втулки и болтове.







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ