www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Волво България награди еко водачи на камиони

02.09.2011 | Авто новини: Автоновини » Камиони и автобуси | Автор: | 1763 прочитания
A+ | A-





- 421 шофьори премериха сили в първото състезание за икономично шофиране на камиони в България
- Тримата водачи с най-добри резултати в националното състезание бяха отличени на официална церемония на 2-ри септември 2011 г. на площад Александър Невски от транспортния министър Ивайло Московски
- Годишните разходи за гориво могат да бъдат намалени с до 25% при ефективна експлоатация на товарните автомобили


421 шофьори на камиони се включиха в първото по рода си състезание за икономично шофиране на товарни автомобили в страната. Рекордният брой участници превърна събитието в най-мащабната надпревара за професионални водачи у нас. Турнирът, организиран от Волво България под егидата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията доказа, че с добро управление, правилно натоварване на системите, модерните технологии и редовна сервизна поддръжка, може да бъде постигната сериозна годишна икономия на гориво с до 25%. Тримата водачи с най-добри резултати в националното състезание бяха наградени на официална церемония на 2-ри септември 2011 г. на площад Александър Невски от транспортния министър Ивайло Московски.
Петко Василев, собственик на транспортна фирма “Дима” от Сливен е шампионът по икономично каране на камион, на второ място е Хасан Кулаксъз, представител на Тракия Глас Лоджистик от Търговище, а на трето място е Данчо Данев, също собственик на транспортна фирма от Русе, който е и най-възрастният участник в надпреварата. Победителят в състезанието Петко Василев се пребори с останалите 14 най-добри шофьори на камиони от цялата страна – финалистите от Враца, Плевен, Севлиево, Търговище, Русе, Силистра, Варна, Бургас, Сливен, Стара Загора, Хасково, Пловдив, Благоевград, Дупница и София. Трасето, което преодоляха финалистите през вчерашния ден в Пловдив беше най-сложното, с дължина от 22,9 км. и изключително предизвикателство за професионалистите – съчетание от градско и извънградско шофиране, множество завои, стръмно изкачване и спускане и като трудност може да се сравни с пътния участък около прохода Петрохан. Петко Василев показа високи умения при шофирането и разход на гориво от 10,15 л, като успя да преодолее трасето за 38 минути. Той ще се състезава на световния финал по икономично шофиране на Volvo Trucks през октомври в Гьотеборг.
„Резултатите от първия турнир по икономично шофиране, който организирахме в България доказаха, че българските водачи на тежкотоварни автомобили са  професионалисти. Разбира се, винаги могат да станат още по-добри”, каза Александър Санин, Управител Волво България. „Големият интерес към състезанието говори за тенденция към подобряване на експлоатацията и уменията на водачите в страната. На финалния турнир в Пловдив измежду 15-те регионални шампиони разликата между най-добрия и най-слабия резултат по отношение изразходвано гориво беше 2,4 л. Това доказва и нашите проучвания, според които обученията на шофьори в икономично каране, могат да спестят до 7% или значителен % от разхода на гориво”, допълни той.
Наблюденията на Волво България показват, че вследствие на професионалното обучение на шофьорите, компания с 5 камиона, например със среден годишен пробег от 150 хил. км и среден разход от 32 л на 100 км,  може да спести до 33 600 лв. от годишния си разход на гориво. В същото време инвестицията в обучението от 196 лв. на шофьор е десетки пъти по-малка.
От компанията отбелязват още, че значителното намаляване на разхода на гориво не зависи единствено от уменията на водачите. Сред най-популярните гориво спестяващи „екстри” са интелигентната трансмисия на Volvo I-Shift и специалната система Dynafleet за управление и контрол на автопарка.
„Давайки възможност на всеки от 421-те шофьори да се състезава с иновативния Volvo FH, снабден с I-Shift трансмисия и системата Dynafleet, показахме на участниците и като цяло на българските превозвачи ползата от използването на модерни и сигурни технологии, които осигуряваме. В Европа вече всеки трети продаден Volvo камион е оборудван с Dynafleet – системата, която следи камиона, за да може оптимално да се регулира експлоатацията му”, обясни още Александър Санин.
Благодарение на иновациите, свързани с горивната ефективност и съживяването на спедиторския сектор, Volvo Trucks отчитат сериозен ръст от 162% при продажбите си в Източна Европа за първите 7 месеца на 2011 г., в сравнение със същия период на 2010 г. Това се отразява пряко и на продажбите в България, които от януари до юли тази година се равняват на всички доставени от Volvo камиони в страната през цялата изминала година.







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ