www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Peugeot 3008 HYbrid4 - първият хибриден SUV в света

29.08.2011 | Авто новини: Автоновини » Представяния | Автор: | 943 прочитания
A+ | A-





Лансирайки първия в света дизелов автомобил „Full HYbrid” 3008 HYbrid4, Peugeot предлага свобода и незабравими емоции

Peugeot 3008, който използва технологията HYbrid4, е първия в света сериен автомобил „Full HYbrid” с дизелов двигател. Крайният резултат на проекта, мобилизирал екип от най-опитните специалисти на Марката, е продукт, отговарящ на нейните високи екологични изисквания и предлагащ вълнуващо управление. Оригинално и успешно съчетание между дизелов и електрически двигател.

ЕКОЛОГИЧНИ ИЗИСКВАНИЯ
Името HYbrid4 показва, че става дума за съчетаването на двигател с вътрешно горене, а именно 2.0 л HDi FAP 120 kW (163 к.с.), с електрически двигател с максимална мощност от 27 kW (37 к.с.). Изборът на дизелов двигател се дължи на по-ниския разход на гориво и емисии на СО2 и използването на ново поколение на технологията Stop&Start, която позволява многократно потегляне, липса на шум и ивбрации. В кросоувъра 3008, успешното съчетание между дизела и електричеството позволява:
- 4 задвижващи колела
- мощност от 200 к.с.
- режим ZEV (Zero Emission Vehicule)
- 3,8 л/100 км и 99 г/км СО2
Предимството за клиента е сигурно – високо ниво на ефективност и ниски разходи на гориво,
-35%, за автомобил с такива размери и такива характеристики.

УДОВОЛСТВИЕ ОТ УПРАВЛЕНИЕТО
Противно на общоприетото мнение, хибридната технология предлага на водача по-голяма свобода при управлението и неповторими емоции:
- динамика на много високо ниво, съчетана с отлично поведение на пътя
- лесно управление с възможност за избор на 4 режима: ZEV, 4WD (4х4), Sport и Auto
- липса на шум и възможност за управление в изцяло електрически режим
- чувство за сигурност, което се дължи на системата 4х4
- удовлетворение от грижата за околната среда - емисии на СО2 от 99 г/км

ТЕХНОЛОГИЧЕН И ПРЕСТИЖЕН КРОСОУВЪР
3008 HYbrid4 ще се стреми да покори клиентите-“техничари“, с високи изисквания, търсещи престижен и оригинален автомобил. Голямото му предимство е умението да комбинира стилове :
- каросерия, която съчетава SUV, ван и хечбек
- специфични спрямо гамата 3008 елементи на стила, който внушава едновременно мощност и сигурност, сила и елегантност, непринуденост и достолепие
- неочакван и технологичен интериор, в който откриваме елементи на луксозно купе с hi-tech оборудване и практична модулност и функционалност
- „висок еднообемен“ модел с динамично поведение на пътя, за което може да му завиди всяка лимузина и което е резултат от опита на Peugeot и използваните технологии
3008 HYbrid4 предлага нов синтез между високотехнологично съдържание, неповторими усещания на волана и минимални емисии на СО2.

ЕКОЛОГИЧЕН И ИКОНОМИЧЕСКИ БОНУС
Ниското ниво на разхода на гориво очевидно оказва влияние върху общата цена на притежание (ТСО) на 3008 HYbrid4. Най-вече ниските емисии на СО2 намаляват драстично данъците на фирмените автомобили. Така, екологичното предимство се превръща в икономическо за предприятията. Хибридизацията им дава възможност да притежават новаторски, ефикасен и престижен автомобил на цената на автомобил с ДВГ с по-ниски показатели.
Изборът на Peugeot на тази технология показва, че е възможно да се съчетаят високи изисквания по отношение на околната среда и ниски експлоатационни разходи с неподозирано удоволствие от управлението на хибриден автомобил. 3008 HYbrid4 се произвежда в Сошо, а хибридната система в Мюлуз. Продажбите ще започнат през пролетта на 2012 в България.

3008 + HYbrid4 (ДИЗЕЛ + ЕЛЕКТРИЧЕСТВО) = ПЕЧЕЛИВША КОМБИНАЦИЯ
Логична комбинация
Адаптирането на технологията HYbrid4 за кросовъра 3008 е напълно закономерно. Успешният модел е хибрид в много отношения : SUV, хечбек, компактен ван, купе... Добавяйки към тези негови качества предимствата на HYbrid4, която съчетава, за първи път, дизел с електродвигател, получаваме адекватен отговор на очакванията на клиентите : екологичен 4х4, овладяна мощност, високо ниво на сигурност, функционалност на купето, силни емоции на волана и грижа за околната среда.
Нов тип удоволствие от управлението
Според Peugeot, легитимността на тази технология не се дължи само на нейната екологична стойност : тя гарантира ефективност, приятни емоции и максимално удобство на управлението.

Удоволствие за всички сетива:
- липса на шум и възможност за управление в изцяло електрически режим
- чувство за сигурност, което се дължи на системата 4х4
- динамика на много високо ниво, съчетана с отлично поведение на пътя
- лесно управление с възможност за избор на 4 режима : ZEV, 4WD (4х4), Sport и Auto
По отношение на техническите показатели, 3008 HYbrid4 може да използва мощността на двата двигателя във фазите на ускоряване, за по-голяма непосредствена мощност (функция „boost”). Общата максимална мощност достига 147 kW (200 к.с.) - 120 kW (163 к.с.) на двигателя 2.0 л HDi FAP и 27 kW (37 к.с.) на електродвигателя. Отпред, дизеловият двигател осигурява въртящ момент от 300 Nm, а отзад електрическият допълва още 200 Nm. Общият максимален въртящ момент при ниска скорост е 450 Nm. Тези характеристики позволяват на 3008 HYbrid4 да предложи оптималното съотношение емисии на СО2/максимална мощност.
Накратко, имаме кросоувър с дължина 4,36 м, система 4х4, мощност 200 к.с., разход на гориво 3,8 л/100 км в смесен цикъл и емисии на СО2 99 г/км! В най-богато оборудваните версии емисиите достигат 104 или 108 г/км.
Що се отнася до поведението на пътя, механиката е обслужвана отлично от шасито, чиито динамични качества са всепризнати. В задната част, където се намира модулът на технологията HYbrid4, е използван многораменен мост, гаранция за максимална ефикасност.

Лесна експлоатация
Регулаторът в централната конзола служи за избиране на един от четирите режима на управление:
- „Auto”: електрониката управлява цялата система, по-специално преминаването от дизеловия към електродвигателя и обратно. Този режим позволява, без никакво усилие от страна на водача, постигане на отлични динамични показатели : предно задвижване „дизел“, 4 задвижващи колела и електрическо задно задвижване. Благодарение на него, нивата на разхода на гориво и емисиите на СО2 са сред най-ниските. Характеристиките за превключване на скоростите, праговете на режимите на Hdi-двигателя, както и фазите на използване на електрическия двигател са оптимизирани с цел максимална икономичност на 3008 HYbrid4;
В града е възможно през 2/3 от времето дизеловият двигател да бъде изключен, което е двойно повече спрямо версия с технологията e-HDi (Stop&Start последно поколение).
- „ZEV” e изцяло електрически режим, при който ДВГ се намесва едва във фазите на ускоряване. Това налага високоволтовите акумулаторни батерии да бъдат заредени на 50%. Автомобилът се превръща в съвестен „гражданин“, защото не отделя вредни газове и не издава шум;
Възможно е да се кара в изцяло електрически режим до около 70км/ч и до 4 км. Тези граници могат да варират в зависимост от релефа на пътя и стила на управление. По-голяма част от водачите бързо се научават да задържат режима ZEV в града или когато преминават през села, което е пример за еко-управление.
Накрая, когато нивото на заряда в батерията стане недостатъчно за изцяло електрическия режим, дизеловият двигател стартира и автомобилът преминава в автоматичен режим.
- режимът „4 движещи колела“ (4WD) осигурява съвместна работа на двата двигателя; задните колела се задвижват от електрическия, а предните от дизеловия двигател. Разпределението на въртящия момент може да достигне до 40% на задния мост при много ниска скорост и се променя в зависимост от сцеплението с пътя и скоростта. Следователно задвижването 4х4 не е постоянно, както във всеки модерен SUV. Компютрите регулират задвижването на задните колела, така че да се избегне голяма консумация на енергия. Тъй като за задните колела отговаря електродвигателят, режимът 4WD става много атрактивен от гледна точка на екологията. По отношение на поведението на пътя, 3008 HYbrid4 разполага с двигателни способности на SUV : водачът може да бъде спокоен при преминаване по кална пътека или изкачване по заснежен път към ски курорт, например. Дори при липса на заряд в батериите, функцията 4х4 винаги е на разположение, благодарение на 8kW мощност, която може да бъде осигурена постоянно от стартер-алтернатора при необходимост. Тази допълнителна енергия е достатъчна за поддържане на подвижността в ситуации като потегляне или движение с ниска скорост.
- режимът „Sport” осигурява по-бързо превключване на предавките и по-високи обороти на двигателя, отколкото в нормален режим. При него, понятието „овладяна мощност“ придобива реален смисъл: общата мощност на двата двигателя поражда по-голяма динамика (ефекта „Boost”), която четирите движещи колела разпределят оптимално, така че стабилността и усещанията на волана ще бъдат оценени високо от любителите на спортното шофиране. Освен това, именно в този режим 3008 HYbrid4 проявява своите отлични умения на пътя, благодарение на многораменния заден мост, който осигурява много добро филтриране на неравностите.

Целта на 3008 HYbrid4 е да привлече клиенти, които очакват не само екологичност и нови технологии, но и удоволствие от управлението. Всъщност, освен намаляване на вредните емисии и разхода на гориво, технологията ще донесе на най-взискателните клиенти стабилност, динамика, спокойствие, независимо от условията на движение, както и удоволствие от безшумното движение на автомобила.
Фирмите ще бъдат привлечени и от факта, че 3008 HYbrid4 гарантира много ниска Обща Цена на Притежание (ТСО) поради ниските си емисии на СО2. Освен данъчни облекчения, това носи и престиж.

Стратегията HYbrid
Предимствата на най-доброто ноу-хау
Технологията HYbrid4 се основава на съчетаването на най-добрите техники : двигател с вътрешно горене, електродвигател, STOP&START от второ поколение и механична пилотирана скоростна кутия.

Нова хибридна система за задвижване
„Хибридната“ кинематичната верига обединява ДВГ и електродвигател. На първо място, съвсем логично, Peugeot залага на всепризнатия опит на групата PSA в областта на дизеловите двигатели използващи технологията HDi FAP. Значително по-големият КПД на тези двигатели в сравнение с бензиновите и разходи на гориво с около 30% по-ниски при еднакъв обем, определят избора им в новата технология. В бъдеще и на пазари, които използват в по-малка степен дизеловото гориво, бензиновият двигател би могъл също да послужи за база за хибридизация тип HYbrid4.
Peugeot има исторически доказан опит в областта на електрическите автомобили. Неговият 106 Electric остава най-продавания автомобил „0 емисии“ досега в света (общо Групата е произвела близо 10 000 броя, налагайки се като истински пионер). В края на 2010, Peugeot ще поеме отново по този път като първата марка, лансирала в Европа 100% електрическия автомобил последно поколение iOn.
Следвайки тази логика на използване на всичко най-добро създадено досега, Марката залага на механичната пилотирана 6-степенна скоростна кутия, която предлага оптимизиране на разхода на гориво. По същата причина е използвана и системата STOP&START второ поколение.

Избор на паралелна архитектура
Изборът на архитектура също е ръководен от стремежа към оптимална ефективност и равновесие. Ето защо, технологията HYbrid4 използва два двигателя, които могат да функционират последователно или едновременно. Това е позволило по-точно оразмеряване на различните органи (27 kW за електрическия двигател), за да се постигнат желаните показатели:
- двигателят с вътрешно горене работи оптимално извън града. Той остава най-ефикасен и поливалентен;
- електрическият двигател поема щафетата във фазите потегляне, движение с ниска скорост или закъснение (възстановяване на енергия). Това съответства на използването на автомобила в града. Преминаването от ДВГ към електрическия се извършва автоматично чрез системата STOP&START, стартер-алтернатор, който спира и стартира отново ДВГ всеки път, когато условията го налагат (подаване на газ, разредени батерии...);
- при някои условия на движение, двата двигателя могат да работят едновременно (ефект „boost” при голямо ускорение, например при изпреварване). Следователно, възможностите на HYbrid4 са сравними директно с тези на двигател с вътрешно горене с по-голям обем, с голяма динамика, но с изключителни нива на разхода и на емисиите на СО2 (от порядъка на 35% по-ниски в смесен цикъл при еквивалентни характеристики).
- електрическият двигател е използван и за повишаване на удобството на управлението. Първо, той позволява да се избегне прекъсването на въртящия момент при смяна на скоростите. Освен това, при всяко потегляне, електрическото задно предаване се намесва, независимо от режима, за да улесни „отлепянето“ на колата. Изпратеният от електродвигателя въртящ момент позволява плавно потегляне, без опасност от форсиране на дизеловия двигател нито „боксуване“ на съединителя. В действителност, фазата потегляне често е трудна за дозиране, особено при наклон нагоре. Крайният резултат е икономия на гориво, но и удобство на управлението.

Оргинално и практично вграждане
Електродвигателят и периферията му (инвертор, конвертор...) са монтирани в задната част на автомобила. Това има големи предимства както от гледна точка на клиента, така и на икономическия и производствен модел на проекта.
Четири задвижващи колела
Двигателят с вътрешно горене, разположен под предния капак, задвижва предните колела, а електрическият (на нивото на задния мост) отговаря за задните.
Управлявана електронно („By wire”), без механична връзка между предната и задната част, тази система има големи предимства спрямо „класическата“ интегрална трансмисия (с диференциал) :
- няма архитектурно изискване за обема или дизайна на купето (запазени вътрешни размери); по този начин, 3008 HYbrid4 запазва своя голям багажник (377 дм3 норма VDA 210 или 420 литра вода, своята модулност и способността си да прави дълги, семейни или не, пътувания.
- 4х4 и опазване на околната среда вече не са противоположни понятия.
Надеждно решение
Разполагането на „електрическите компоненти“ в задната част на автомобила позволява да се реши ново технико-икономическо уравнение. От една страна, то позволява по-добро разпределение на масите и запазване на възможността за монтиране на двигател с по-голям обем.
От друга, тази архитектура е осъществена благодарение на прост и компактен заден модул, включващ електродвигателя, периферните му устройства, както и задния мост и окачването. Той предлага техническата възможност за интегриране на HYbrid4 в други сегменти, силуети и т.н., независимо от двигателя с вътрешно горене, с който е комбиниран.
HYbrid4 представлява истинско постижение по отношение на икономията на гориво и емисиите на СО2, съчетано с отлични технически показатели, интегрално задвижване, електрически режим. Много предимства и нито един компромис. Удобството на управлението, сигурността и екологичните резултати са постигнати чрез прости, разумни и балансирани технологични решения. Кросоувърът 3008 е избран да бъде първото приложение на тази новаторската технология.

Технологиите в 3008 HYbrid4
Предна част
Двигател 2.0 л HDi FAP 120 kW (163 к.с.)
Обемът на двигателя е 1 997 см? и той отговаря на нормата Евро 5. Максималната мощност достига 120 kW при 3 750 об/мин, а максималният въртящ момент 300 Nm при 1 580 об/мин. За да постигне тези резултати, двигателят използва горивна камера от ново поколение тип ECCS (Extreme Conventional Combustion System), слабоинерционен турбокомпресор с променлива геометрия, горивонагнетателна помпа, която позволява увеличаване до 2 000 бара на налягането в общата рампа, и соленоидни инжектори с 8 отвора. Филтърът за твърди частици (FAP) е тип „осмостен“, използващ добавка Eolys.
Механична пилотирана 6-степенна скоростна кутия (ВМР6)
Скоростната кутия, комбинирана с ДВГ, е механична секвенциална 6-степенна :
- електронното й управление позволява, в автоматичен режим, значителни икономии на гориво спрямо автоматична скоростна кутия, дори спрямо стандартна механична;
- предлага удобството във всеки момент да се избере начинът на смяна на предавките, механичен или автоматичен, със скоростния лост или лостчетата зад волана.
Функционирането на ВМР6 е още по-ценно в комбинация с технологията HYbrid4, тъй като електродвигателят се активира при смяна на предавките. Това осигурява по-плавно и по-удобно превключване.

Система STOP&START последно поколение
Системата има задача да изключва дизеловия двигател по време на спиране (на светофар, топ или в задръстване...) или при управление в електрически режим. Това позволява да се спести гориво и да се намалят значително вредните емисии при движение в града. STOP&START стартира отново двигателя когато е необходимо, като информира за това водача. При необходимост, тази система STOP&START “високо напрежение“ с мощност 8 kW, може да достави енергията, нужна на електродвигателя, при всякакви обстоятелства (режим 4WD). Освен това, тя е също толкова приятна за използване и прозрачна за пътниците, колкото и системата e-HDI, базирана на същата изключителна технология на стартер-алтернатора.

Преден мост
3008 HYbrid4 използва предния мост псевдо Макферсон, допринесъл толкова за всепризнатите динамични качества на 3008. Наличието на съставна стабилизираща щанга позволява голяма стабилност на воденето и отлично филтриране на неравностите.

Задна част
Заден мост
За да се постигне динамиката, съответстваща на стандартите на Марката в областта на пътното поведение, при това в много различни автомобили (обемни модели от средните нива на гамата, силуети от високия клас...), задният модул, който може да бъде използван на различни платформи, се състои от многораменен мост, в центъра на който се намират електрическият двигател и редукторът му.
Този заден мост е базиран на целия опит на Марката в ходовата част, имайки предвид, че тази технология е използвана и в 407, известен със стабилността и комфорта си. Използван е целият опит Peugeot за интегриране на хибридните компоненти в тази структура, запазвайки динамичните качества на многораменното окачване. Това решение е и залог за ефикасност, тъй като разходите за разработка и производство са оптимизирани благодарение на адаптирането на вече съществуваща ходова част. Задните следи са разширени с 8 мм, което благоприятства стабилността на колата. От естетична гледна точка, тази промяна придава допълнителна динамика на външния вид.
Всеки водач може да избере гуми 16" с Много Висока Устойчивост при Търкаляне, 16" Mud and Snow, 17" или 18", според това как желае да управлява : икономично, по всякакви терени, многофункционално или динамично. Това разнообразие от гуми съответства напълно на поливалетността и свободата, които предлага технологията HYbrid4. Освен това, 3008 HYbrid4 показва, че и хибридът може да бъде вълнуващ и естетичен.

Електродвигател
Тип синхронен с постоянни магнити, електродвигателят е вграден много качествено в задната част на автомобила. Постоянната мощност, която развива е 20 kW (27 к.с.), а моментната 27 kW (37 к.с.). Породеният въртящ момент е 100 Nm, дори 200 при изкачване.

PTMU (Power Train Management Unit)
PTMU е електронна система за автоматичен контрол на действието на двата двигателя с цел намаляване на разхода на гориво. Модулът играе роля на конвертор и инвертор. Инверторът действа върху въртящия момент на електродвигателя като регулира електричеството, идващо от комплекта високоволтови батерии. Те функционират в диапазон от 150 до 270 волта. Конверторът осигурява преобразуване на електричеството 200 V от батериите в 12 V за захранване на устройствата в автомобила. В 3008 HYbrid4, тези елементи са изключително компактни, така че да се интегрират оптимално в автомобила.

Високоволтови акумулаторни батерии
Батериите тип Ni-MH (Никел-Метал Хидрид) се намират под прага на багажника, близо до електродвигателя. Те допълват основния акумулатор 12 V в двигателния отсек отпред, който изпълнява стандартните си функции. В средносрочен план и от гледна точка на стойността, тази технология остава най-подходяща за автомобили със значителни обеми на производство.
Възстановяване на енергията
Системата за възстановяване на енергията (електродвигателят работи като генератор) позволява, във фазите на закъснение, трансформиране на кинетичната енергия в електрическа за зареждане на батериите Ni-MH. Възстановяването дава възможност да се използва „безплатна“ енергия и да се намали разходът на гориво.

Интерфейс човек/машина
Цветният многофункционален дисплей 7" 16/9 информира водача в реално време за състоянието на хибридната трансмисия и заряда в акумулатора чрез електронна система. Левият уред в бордното табло показва процентът на мощността, използвана или възстановена по време на спиране или намаляване на скоростта. Режимът на натоварване на акумулатора има три степени:
- Charge (възстановяване на енергия),
- Eco (оптимален режим),
- Power (% от използваната електрическа мощност).
Повече отколкото при стандартен автомобил, еко-управлението и най-вече преждевременното спиране на двигателя, позволяват оптимизиране на фазите на възстановяване на енергия и намаляване на разхода на гориво.

Партньори
За създаването на технологията HYbrid4, PSA си сътрудничи с фирми, с доказан опит в съответната област. На базата на техническите спецификации на производителя, Bosch предостави своята помощ за създаване на електродвигателя, електронния модул, високоволтовия алтернатор и други системи, които управляват комуникацията между тези компоненти и системите ABS и ESP. Също така, SANYO даде своя принос в създаването на батериите Ni-MH.

Забележителен стил
ЕСТЕТИКА И СИЛА
Високотехнологичният Peugeot 3008 HYbrid4 се характеризира с безупречно поведение на пътя, предлага удоволствие и сигурност на управлението и едновременно с това има забележителен външен вид. Дизайнът Peugeot се характеризира с индивидуалност, динамика и разпознаваемост. Все пак, той непрекъснато се развива. Промени, които са повече или по-малко забележителни, според поколението и най-вече, според категорията на автомобила. Стилът на 3008 HYbrid4 внушава новаторския дух и му позволява да се отличи чрез характерни елементи.
В предната част, наследствените черти Peugeot са съобразени с обемите на автомобила. Фаровете имат нова изразителност, постигната чрез вграждането на светодиодна лента, която изпълнява функцията дневни светлини и подчертава погледа. 3008 HYbrid4 има не само нова визия, но той е и първия 3008 с новата емблема на Марката. Уникалната предна решетка и бронята излъчват самоувереност и напомнят за авантюристичния характер и „off road” наклонностите на 3008. В профил изпъква подчертаната с хром линия на стъклата. Значителната височина на средната линия на каросерията, заедно с колелата Oltis 17" и черните странични лайстни засилват внушението за сила на автомобила.
В задната част се открояват заоблените калници, които обгръщат светлините с особено технологичен дизайн. Задният спойлер в два цвята е още една отличителна черта на 3008 HYbrid4 спрямо останалата част от гамата, също както хромираните „баджове“ върху задните странични части.
Оригиналността на дизайна подсилва усещането за стабилност и овладяна мощ. Долният заден капак (hobby) и широките, черни и хромирани, защитни лайстни доказват „outdoor” характера на този кросовър.
Стилът на 3008 HYbrid4 има много внушения : успокоена сила и овладяна мощ и динамика...

Оборудване в купето: да споделиш пътуването
АТМОСФЕРА: СИЛНО ВНУШЕНИЕ
В хармония с хибридния характер на автомобила, купето също е извор на изненади и приятни емоции. Мястото на водача напомня повече за луксозно купе, дори за пилотска кабина. Широко бордно табло, бутони, които са просто под ръката ни, ергономична централна конзола, усещане, че владеем пътя : управлението на 3008 HYbrid4 носи престиж и непознати усещания, точно това, което сме очаквали от този хибриден автомобил.
Общата атмосфера в купето увеличава удоволствието от новите емоции : high-tech и качество са думите, с които можем да го определим. Забележителни материали, чиято роля е да подтикват към изследване на нови територии. Именно такава е новата специфична кожа в два цвята Guerande и Tramontane, умело съчетание много светло сиво и черно върху седалките.
Скоростен лост с модерен и елегантен дизайн, емблема на технологията HYbrid4. Заедно с цветния дисплей 7", който изнася информация за системите в автомобила, той допринася за усещането за качество и високи технологии. Логото „HYbrid4 HY” върху пръстена на волана добавя нотка изключителност.

ИНТЕРИОР MULTIFLEX: НЕПОКЪТНАТА ПОЛИВАЛЕНТНОСТ
3008 HYbrid4 запазва всички качества на 3008 и най-вече неговата модулност и комфорт. Пътниците имат не по-малко приятни усещания от водача: изключителна светлина, която влиза през панорамния покрив, много отделения за вещи, по-специално на пода в задната част и в централната конзола, която също предлага на пътника до водача удобна ръкохватка.
Интелигентният интериор, наречен Multiflex, както и практичното вграждане на акумулаторните батерии на нивото на задния мост позволяват на 3008 HYbrid4 да се променя, за да осигури товарен обем от 420 л (377 дм?) под кората, 66 л (44 дм?) от които са на отделенията под пода на багажника. Това хитро решение позволява да се намери удобно място и на кората.
Интелигентният долен капак тип hobby и задният капак осигуряват достъп до багажника с надлъжни защитни лайстни на пода, които внушават качество и устойчивост. С помощта на ръкохватката откъм багажника, седалките на ред 2 могат да се сгънат изключително лесно. Сгъваемата предна седалка пътник позволява да се получи равен под, от долния капак до арматурното табло. По този начин, обемът на товарното отделение става 1 501 л.
За нуждаещите се от допълнителен обем, 3008 HYbrid4 предлага и възможност за прикачване на ремарке с маса 500 кг. В момент, той е единствения модел full hybride, който предоставя на потребителя тази допълнителна свобода на използване.

ОПТИМАЛНО НИВО НА СИГУРНОСТ
Трите нива на сигурност, активна, пасивна и трета, са повишени и адаптирани към новата паралелна хибридна архитектура. По отношение на активната безопасност, многораменният заден мост, който поддържа част от хибридната система, гарантира много качествено поведение на пътя и същевременно     филтрира по-добре неравностите. Електронната стабилизираща програма на 3008 HYbrid4 включва „усъвършенствана ASR“, която извлича максимума от функцията 4х4 на повърхности     със слабо сцепление. Тази система е още по-ефикасна, ако се изберат гуми 16" Mud&Snow, опция. Предните вентилирани спирачни дискове запазват размерите си (302х26 мм), а задните     са станали по-големи (290х38 мм).
Устойчивата и усилена структура на 3008 гарантира оптимална безопасност на пътниците. Високоволтовите батерии са затворени в специална кутия и са поставени малко преди задния мост, под багажника, в една от най-защитените при удар зони.
По отношение на третия вид безопасност, услугите Peugeot Connect (повикване за спешна и пътна пмощ) са достъпни посредством автономния модул със същото име или навигационната система WIP Com 3D.

СИСТЕМИ ЗА ПОМОЩ ПРИ УПРАВЛЕНИЕ: ВИСОКОТЕХНОЛОГИЧНО ОБОРУДВАНЕ ЗА СИГУРНОСТ И УДОВОЛСТВИЕ ОТ УПРАВЛЕНИЕТО
Настанен удобно зад волана, водачът ще се почувства като в кабина на самолет. За да не изпуска никога пътя от поглед, основната информация по време на управление се изнася на сгъваем прозрачен панел на нивото на очите му. Тази система за индикация (Head up Display) се настройва с помощта на специални бутони (Toggle Switches). Te се намират в горната част на централната конзола и се вписват отлично в стила на купето.
Освен това, електрическата ръчна спирачка, комбинирана с функцията помощ при потегляне по наклон (Hill Assist), улеснява движенията на водача и освобождава място в предната част на купето.
Също така, електрическата ръчна спирачка, комбинирана с функцията помощ при потегляне по наклон (Hill Assist), позволява да се улеснят маневрите на водача и да се оптимизира пространството на мястото на лоста на ръчната спирачка.
Накрая, навигацията последно поколение осигурява ефикасно водене по избран маршрут.
Системата WIP Com 3D обединява всички функции на съществуващите комуникационни системи на Марката: Jukebox, при наличие на твърд диск, GSM, USB порт, DVD плейър, система Bluetooth® или графичен интерфейс, който изобразява сградите в “full 3D”.

ПЪЛНА ГАМА АКСЕСОАРИ
Притежателите на 3008 HYbrid4 могат да разчитат на богата гама hi-tech аксесаори, аксесоари за персонализация, защита, превоз на багаж, за да увеличат удобството и удоволствието от своя автомобил.
Освен традиционните аксесоари (алуминиеви джанти, стелки, калъфи и кутии за багажника, рейки за покрива и др.), се предлагат още:
- модул „Wifi On Board”, за безжична интернет връзка в автомобила,
- контакт 230V/USB, за зареждане на преносим компютър, МР3 плеър, iPhone и др.
- универсален супорт за мултимедия, който се инсталира на предните подглавници и е предназначен за екрани с размер до 13" (DVD, Netbook, mini-PC, iPad),
- аларма против взлом : активира се от оригиналното дистанционно на автомобила,
- сгъваем теглич, който се монтира без инструменти. Това решение позволява да се запази естетиката на автомобила.

В заключение, можем да кажем, че 3008 Hybrid4 е кросоувър със силно технологично съдържание, което гарантира уникална поливалентност и сигурност, неповторимо удоволствие от управлението при много ниски емисии на СО2. Изборът на „Full Hybrid” diesel от Peugeot доказва, че хибридният автомобил може да предложи както високо качество, така и емоции.
 
Три въпроса към Кристиан Боне, продуктов ръководител 3008 HYbrid4
- Към кой тип клиенти е адресиран 3008 Hybrid4?
- 3008 Hybrid4 е адресиран както към частни клиенти, така и към фирми. Предвижда се тези два типа клиенти да си поделят продажбите. За частните клиенти, на първо място предполагаме, че това ще бъдат технократи, с голяма покупателна способност, които искат да се отличават и които са привлечени от новия начин на управление, предлаган от 3008 Hybrid4. За фирмите, 3008 Hybrid4 има много предимства : атрактивна ТСО (обща цена на притежание), силен имидж и високо ниво на качество, което придава по-висок статут на притежателя.
- Защо ТСО на 3008 HYbrid4 е атрактивна?
- В много страни в Европа данъците за фирмените автомобили са свързани с емисиите на СО2. Нивото от 99 г/км на 3008 Hybrid4 позволява да се направи сериозна икономия от тези данъци. Във Франция, например, икономията е над 2 000 евро, ако се сравни с дизелов автомобил със същата мощност (200 к.с.). Към това се добавя и данъчен бонус за стимулиране на покупката. Сумата достига 2 000 евро при покупка на хибриден автомобил. Също така, ниският разход на гориво на 3008 Hybrid4 носи допълнителни икономии в бюджета. За фирмите това със сигурност е голяма възможност.
- Поддръжката на хибриден автомобил не е ли по-скъпа от тази на ДВГ?
- Не, периодичността на поддръжката на 3008 Hybrid4 е същата като на 3008 2.0 Hdi 163 к.с., 30 000 км при нормална експлоатация. Високоволтовите батерии не изискват поддръжка и продължителността им на живот е равна на тази на автомобила. Поради това, поддръжката на 3008 HYbrid4 не е по-скъпа и не трябва да бъде спирачка за покупката.

Три въпроса към Венсан Басо, продуктов директор Хибриди
- Мощността на електрическия двигател е 27 kW. Не е ли твърде точно?
- Целият проект се подчинява на логиката на точното оразмеряване. Повече мощност означава да се монтират повече батерии, следователно да се увеличи теглото. Това ли искаме наистина? Паралелната архитектура, която избрахме, ни позволява да получим отличен КПД за всеки двигател, тъй като няма загуба на енергия, поради липса на трансмисия между двата двигателя. Дизеловият задвижва директно предните колела, а електрическият задните. По този начин, успяхме да определим точната мощност, за да получим 4х4, 200 к.с., възможност за режим Нула емисии и ниски разходи на гориво. И да не забравяме стартер-алтернаторът с мощност 8 kW, който осигурява функцията Stop&Start, без шум и вибрации.
- Кой режим позволява най-икономично шофиране? 100% електрическият?
- Автоматичният режим позволява да се постигнат най-ниски разходи. В действителност, параметрите на този режим са дефинирани, за да се натоварват в оптимална степен електрическият и дизеловият двигател. В някои ситуации, дизеловият е по-ефективен от електрическият. Освен това, когато се кара в режим Нула емисии (100% електрически), батериите се използват максимално и после трябва да се презаредят чрез възстановяване на енергия при спирането или движейки се с дизеловия двигател. Законите за превключване на скоростите са определени за управление тип „еко“. Автоматичният режим взима предвид всички тези параметри и при употребата става ясно, че по-честото, но целесъобразно използване на електрическия двигател осигурява най-икономично управление при дълъг маршрут.
- Технологията HYbrid4 е много сложна. Не е ли трудна за използване в ежедневието?
- Не, напротив! Ние работихме, за да я направим възможно най-лесна и прозрачна за ежедневна употреба. Избирайки режим Auto, колата управлява сама по-оптимален начин комбинацията между електрическия и дизеловия двигател. Онези обаче, които искат да използват конкретна характеристика, има 3 други режима: ZEV, 4WD (4x4) и Sport. Така, всеки водач има свободата да изпозлва своя 3008 HYbrid4 както желае и то много лесно.







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ