www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Днес започва производството на Porsche Taycan

09.09.2019 | Авто новини: Авто пазар » Световен опит | Автор: Angel Sergeev | 1024 прочитания
A+ | A-





Днес започва серийното производство на първия изцяло електрически модел на Porsche. Taycan се качва на поточните линии в нова фабрика в Цуфенхаузен, която използва зелена енергия и биогас за производство на енергия.

Цените на модела са вече ясни за някои пазари, като в САЩ те започват от 153 310 долара за по-слабата версия Turbo и 187 610 за Turbo S. Доставките трябва да станат факт до края на годината. Припомняме, че се очаква и базова, по-евтина версия на Taycan, която би трябвало да има значително по-ниска цена.

В Порше отбелязват, че Taycan стана първият в света сериен елмобил с бордова система за 800 волта, докато останалите подобни автомобили използват 400-волтова схема. Спортният електрически седан е окомплектован с два елмотора (върху предната и задната ос), които обезпечават пълно задвижване и се комбинират със специална двудиапазонна скоростна кутия. Първата степен е призвана да обезпечава максимално ускорение при старта, докато втората "дълга" предавка служи за "съхраняване на резервна мощност".

Електрическият агрегат при активизация на функцията за бърз старт Launch Control в режим Overboost предлага 761 к.с. (560 киловата) в по-мощния Turbo S. Такъв автомобил е способен да се ускори през първата "стотица" за 2,8 секунди. За пример, точно толкова е необходимо за ускоряването от 0 до 100 км/ч на рекордьора от "Нюрбургринг" Lamborghini Aventador SVJ.

Сумарната мощност на елмоторите във версия Turbo съставлява 680 к.с. (500 киловата), което позволява на елмобила да се ускорява от място до "стоте" за 3,2 секунди. Максималната скорост на двете модификации е 260 км/ч.

Специална система за бързо презареждане само за 5 минути позволява да се събере енергия, достатъчна да се преминат до 100 километра. С 5% до 80% при идеалния условия запасът на батерията с капацитет 93,4 кВт/ч може да се попълни за 22,5 минути. Освен това, акумулаторът може да се зареди и в домашни условия от битовата елктрическа мрежа. Без презареждане версията Turbo S може да преодолее 450 км, а Turbo - 412 км.



Тагове: taycan







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ