www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

И през 2018: BMW срещу Mercedes

09.01.2019 | Авто новини: Авто пазар » Световен опит | Автор: Georgi Ivanov | 2103 прочитания
A+ | A-





Спорът за това коя марка и коя компания са №1 сред премиум автомобилите през 2018 се оказа изключително интересен и ожесточен, а резултатите показват, че лидерите започват да се откъсват напред.

BMW Group отчете рекордните 2,49 милиона автомобили, продадени през 2018 година, като тук влизат резултатите на BMW, Mini и Rolls-Royce. В същото време Daimler обяви, че общите продажби на Mercedes и Smart са 2,44 милиона, но и че Mercedes продава повече от BMW.

„BMW Group постигна рекордни продажби през 2018. 2,49 милиона продажби означават, че BMW Group е най-големият премиум автомобилен производител за 15-а поредна година”, обяви главният изпълнителен директор на компанията Харалд Крюгер.

Mercedes-Benz отчете 2,31 продадени леки коли за миналата година и германците обявиха, че марката е шампион при премиум брандовете за 2018.

Анализаторите на световния пазар обаче са на мнение, че дългогодишната доминация на BMW, Mercedes и Audi при премиум автомобилите може да бъде застрашена заради все по-сериозния интерес към електромобили и автономни коли, тъй като това отваря възможности за прогрес на нови играчи – като Tesla.

„Въпросът е дали Tesla ще поеме ролята на Apple в автомобилната индустрия и утвърдените премиум марки ще изостанат, както при смартфоните стана с Nokia и Blackberry”, коментира анализаторът на UBS Патрик Хумел.

Продажбите на Tesla за миналата година са 245 240 автомобили.

Успехът на германските производители се крепи на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене, но вкусовете на клиентите се променят и те все повече се насочват към електромобили и коли, оборудвани с най-новото поколение инфотейнмънт системи, снабдени с най-новия възможен софтуеър.

Германските марки също лансират електромобили, но печалбата и основните им приходи идват от моделите с мощни дизелови и бензинови мотори.

Mercedes постигна рекордни продажби през миналата година, благодарение основно на ръст от 11% на пазара в Китай – най-големият автомобилен пазар в света. В същото време продажбите на Mercedes в в САЩ паднаха с 6,3%, а в Европа – с 2,3%.

Продажбите на S-класата са се увеличили с 12%, обявиха от Mercedes, а над една трета от клиентите на марката са избрали SUV модел. Освен това, около 25% от продажбите на Mercedes се падат на компактни модели.

„През 2018 Mercedes остана на върха на премиум сегмента в автомобилната индустрия за трета поредна година”, обяви вчера главният изпълнителен директор на Daimler Дитер Цетче.

Според независимите анализатори, Mercedes е запазил първата си позиция пред BMW и Audi, благодарение на увеличеното производство в Китай.

„В момента Mercedes има сериозен аванс пред BMW и състезанието е между тях. Audi ще остане зад тях още години”, обясни анализаторът на Nord LB Франк Швопе.









Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ