www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Скептиците сбъркаха за Карлос Гон

24.02.2017 | Авто новини: Коментари » Коментар | Автор: Georgi Ivanov | 2387 прочитания
A+ | A-





Боб Луц беше на мнение, че Nissan не може да бъде спасен.

В края на 90-те години на миналия век Луц беше главен изпълнителен директор на производителя на акумулатори Exide – вече беше работил за Chrysler и все още не беше преминал в General Motors. Към този момент Nissan беше на ръба на провала и слуховете, че бившият работодател на Луц – тогава вече DaimlerChrysler, има сериозен интерес да сложи ръка на Nissan.

Мнението на Луц по въпроса беше еднозначно. Според него, покупката на Nissan щеше да е равносилна на това да затвориш 5 милиарда долара в контейнер и да ги хвърлиш в Тихия океан.

Същата безнадеждност се усещаше и в прогнозите на много анализатори, които не виждаха изход за Nissan. Ходът на главния изпълнителен директор на Renault Луи Швайцер да потърси съюз с Nissan вече не изглеждаше толкова далновиден. Тогава Швайцер насочи един от най-обещаващите си млади директори – Карлос Гон, към Nissan със задачата да спаси спешно японската компания.

Само един месец, след като започна работа в Nissan, Гон вече обещаваше, че компанията ще излезе на печалба. Смело твърдение, като се има предвид, че Nissan записа загуби в седем от предишните осем години.

Три месеца по-късно Гон представи плана си за съживяване на Nissan и успя да плени въображението на аудиторията в залата на хотела в Токио, където говори новият шеф на Nissan.

И в този случай изобщо не е ставало въпрос само за спасяването на бизнеса. По това време Гон е получавал смъртни заплахи, което е наложило той да получи охрана, тъй като мнозина не са харесвали плана му за оздравяване на компанията.

Опасенията на японците се оказаха оправдани, лечението беше болезнено. Съкращаване на работни места, затваряне на заводи, елиминиране на доставчици, закриване на дилърства – всичко това беше част от рецептата за оздравяването на Nissan. Накратко, Гон беше готов да разруши модела на компанията, развиван и граден до този момент.

Но стратегията му обещаваше повече разходи за развитие и изследване при създаването на нови модели и съживяване, което да зависи от успеха на отделните модели.

И ако изявата на Гон при представянето на неговия Nissan Revival Plan не е било достатъчно убедително, седмица по-късно той говори на автомобилното изложение в Токио. И речта му беше на японски.

Тайната на Гон?

„Гон се потопи в културата на Nissan, той разбира как мислят японците”, разкрива Джейсън Вайнс, който по това време е PR на Гон.

Това е така. Но дори тези, които през 1999 година останаха дълбоко впечатлени от старта на възстановяването на Nissan, едва ли са предполагали, че Гон ще е начело на компанията и през 2017 година.

Той ще е главен изпълнителен директор на Nissan още пет пет седмици. След това, от 1 април, за първи път от 18 години насам, начело на Nissan отново ще е японски мениджър.

Дейв Върсикал, Automotive News









Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin probook Авто новини мобилна версия Auto news english version

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ