www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Bosch демонстрира иновативни свързани решения за търговци и сервизи на Аутомеханика 2016

18.09.2016 | Авто новини: Авто Продукти » Консумативи | Автор: | 7452 прочитания
A+ | A-





Bosch представи на завършилото вече технологично изложение Аутомеханика 2016 във Франкфурт широка гама от компоненти, системи, услуги и решения, които търговците и автосервизите могат да ползват, за да направят процесите си още по-ефикасни и да разширят портфолиото си от продукти и услуги.

„Що се отнася до свързаността, ние въведохме новости във всички сфери – от превозните средства и автосервизите до търговците на едро. Силно вярваме в това, че свързаността е тема номер едно на тазгодишната Аутомеханика“, каза Уве Томас, президент на направление „Автомобилно оборудване“ на Бош, на пресконференцията във Франкфурт.

С помощта на добавената реалност (augmented reality) необходимите етапи от ремонта на автомобила могат да бъдат идентифицирани много по-целенасочено. С новите телематични решения Бош подкрепя ефективните и бързи операции и помага на застрахователните компании да излязат с нови предложения. През 2015 г. направление „Автомобилно оборудване“ на Бош постигна растеж от около 8%, следвайки тенденцията на глобалния пазар. Част от това развитие е резултат от курсовите разлики.

„Миналата година имахме възможността да засилим позициите си още повече. През 2016 г. планираме да растем заедно с пазара – около 3 или 4%“, заяви Уве Томас: "На един от основните пазари – Европа, "Автомобилно оборудване“ постигна около 5% ръст. Тази година предвиждаме засилена конкуренция, като европейският пазар се очаква да расте плавно.“

Програмата на Бош за резервни части предлага цялостни системи за управление
Бош Автомобилно оборудване разшири и портфолиото си главно като резултат от придобиването на ZF Lenksysteme GmbH. Бизнесът с оборудването за първоначално вграждане на бившия джойнт венчър се превърна в направлението „Кормилни системи“ на Бош, а „Автомобилно оборудване“ пое продажбите.

„Освен това нашето направление сега управлява и рециклирането на системите за управление“, каза Томас. Чрез последователно подменяне на износените части, подробен качествен контрол и функционални тестове Бош осигурява висококачествени продукти. „Така сервизът и клиентите се убеждават, че компонентите и управляващите системи са толкова сигурни и качествени, колкото и оригиналното оборудване“, допълни той.

Свързаността променя сектора
Растящата дигитализация и свързаност на превозните средства и заобикалящата ги среда водят и до фундаментални промени при автомобилните сервизи и търговците на автомобилни части. „Обслужването, голямата прозрачност, атрактивните услуги, както и индивидуалния подход към всеки клиент стават все по-важни за сервизите и търговците.

Услугите и по-близкият контакт с крайния потребител са фактори, определящи бъдещия успех на бизнеса ни“, каза Томас. Тази нова реалност се базира на растящата свързаност между превозните средства и заобикалящата ги среда. Днес достъпът до телематичните данни може да бъде много лесен, а автосервизите могат да използват това, за да определят актуалното състоянието на автомобила и да се подготвят за нужния ремонт – дълго преди транспортното средство да влезе в сервиза.

Това е от полза за всички и позволява ефективно планиране – операторите на автопаркове могат да планират своите ангажименти, сервизите могат да подреждат работния си график, а доставчиците на части могат да осигурят безпрепятствено логистиката.

Нови бизнес модели благодарение на Бош платформата за интернет на нещата
Свързаните превозни средства правят възможно комбинирането на различни услуги. За тази цел ще бъдат необходими интернет платформи с голям капацитет, които да свържат съществуващите бизнес модели с новите такива. Бош вече предлага подобна платформа – Bosch IoT Cloud, която е разработена специално за нуждите на автосервизите и големите търговци.

„Добре познаваме тези изисквания, защото ние самите сме активни в бизнеса и сме запознати с цялата верига на производството. Ето защо можем да предложим решения, които са разработени специално за този бизнес сектор, а не са просто заимствани“, сподели Ханс-Петер Мейен, вицепрезидент на Бош Автомобилно оборудване, отговарящ за диагностиката и инженеринга.

Новият Connected Repair софтуер е един от примерите. Той свързва всички системи със сервиза. „Това прави по-лесно за планиране посещението при автомобилния техник и подобрява и работните процеси, и услугите. Когато клиентът пристигне в сервиза, данните на автомобила и хронологията на поправките вече ще са налични. Данните автоматично се прехвърлят между уредите за сервизиране и се запазват“, допълни той.

Нови телематични решения
Телематичните данни на транспортното средство отварят вратата към нови услуги, които разширяват традиционния продуктов бизнес. Например те позволяват на автомобилните сервизи да си сътрудничат тясно с операторите на автопаркове. И двете страни печелят от решенията на Бош.

Управляващите автопаркове могат да получат бърз преглед върху състоянието на автомобила, начина на шофиране и предстоящите ремонти. По-малки оператори на автопаркове като куриерски фирми или доставчици на различни услуги могат лесно да предадат техническото управление на автопарка на сервизите. Те могат да координират работата по поддръжката достатъчно рано, така че да намалят принудителния престой на автомобила в сервиза. Това е основата на тясното сътрудничество между сервизите и управляващите автопаркове.

Голяма немска застрахователна компания скоро също ще използва телематичните решения с цел да предложи на по-младите шофьори по-евтина застрахователна полица. В замяна на ниската цена младежите ще направят данните си достъпни, за да покажат, че шофират предпазливо. Така телематичните решения на Бош допринасят за икономичен и безопасен стил на шофиране.

Спасяване на животи с добавена реалност
Добавената реалност свързва физическия и виртуалния свят и прави възможно създаването на напълно нов метод на работа за модерните автомобилни сервизи. Когато служителите насочат таблет или смартфон към автомобила, важна допълнителна информация се появява в реалното изображение на автомобила. Това може да включва разяснителни текстове, инструкции, диаграми, триизмерни изображения или снимки и видео. Подобна информация подпомага откриването на неизправности и прави работата по-ефикасна.

Добавената реалност може също така да спасява животи. В съдружие с Daimler Бош разработи приложение, което помага на пожарникарите при проникването в автомобили в случай на пожар. То се основава на САР платформата (Bosch Common Augmented Reality Platform), която може да се използва за създаване на приложения за широка гама автомобилни модели. САР също така позволява и използването на добавената реалност в производството.



Тагове: BoschсервизАутомеханика







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ