www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Пуснаха Западна дъга 2, тежките камиони и транзитният трафик аут от София (+ видео)

13.09.2016 | Авто новини: Катастрофи » Транспорт и логистика | Автор: Jordan Lukanov | 17456 прочитания
A+ | A-





На 13 септември София беше пуснато движението по новия високоскоростен участък "Западна дъга 2" на Софийския околовръстен път. На официалното откриване, което със състоя на пътен възел "Северна тангента - АМ Калотина", присъстваха премиерът Бойко Борисов, министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, кметът на София Йорданка Фандъкова, министрите на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и на финансите Владислав Горанов и председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров.

„Със завършването на участъка от Западна дъга транзитният трафик ще бъде облекчен. Вече са изцяло са свързани трите магистрали - „Тракия“, „Хемус“ и „Струма“. Пътуването  ще е много по-комфортно и безопасно, а от екологична гледна точка ще се намалят вредните емисии“, каза инж. Лазар Лазаров на откриването на обекта. Остава една малка отсечка – дясното платно на моста при Казичене, изграждането на която ще завърши до края на тази година, допълни той.

С изграждането на участък 2 завършва разширяването на Западната дъга на Софийския околовръстния път. Новата отсечка от проекта АМ „Калотина-София“ ще улесни транзитния трафик като осигури бърза и удобна връзка между АМ „Люлин“, път I-8 София – Калотина, Северната скоростна тангента, АМ „Хемус“ и АМ „Тракия“ и ще отведе тежкотоварния транспорт извън чертите на София.

5,5-километровият участък започва от моста над река Какач до пресичането със Северната скоростна тангента. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. и ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

На участък 2 бяха изградени 3 пътни възли – п. в. „Стефансон“, п. в. „Ломско шосе“ и п. в. „Северна скоростна тангента“, естакада над бъдещия бул. „Стефансон“, нов път за гара Волуяк, надлез над пътя за с. Мрамор и т. н. При пътен възел „Стефансон“ трасето преминава по естакада над бул. „Стефансон“ и жп линията и пътя за гара Волуяк. П. в. „Ломско шосе“ е кръгово кръстовище с булеварда и естакада над него, а п. в. „Северна скоростна тангента“ е „пълна детелина“ с четири отвора.

Изпълнител на участък 2 от път ІІ-18 Софийски околовръстен път от км 0+780 до км 6+309 е ДЗЗД „Европейски пътища”, в което участват: „Джи Пи Груп“ ООД, „Автомагистрали – Черно море“ АД и „Пътстройинженеринг“ АД. Стойността на договора е 101 999 866,66 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява Сдружение „София Запад 2013”, в което са: „Пътконсулт 2000“ ЕООД, „Рутекс“ ООД, „Трансконсулт БГ“ ООД и „ИРД инженеринг С.р.л“. Договорът им е за 719 040 лв. с ДДС.

Западната дъга е продължение на АМ „Люлин” и е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, който на територията на България свързва Видин с Кулата.




Тагове: София Околовръстно Западна дъга трафик Калотина







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ