www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Porsche спечели квалификацията в Льо Ман

17.06.2016 | Авто новини: Авто Спорт » Писта | Автор: Georgi Ivanov | 2117 прочитания
A+ | A-





Нийл Яни донесе втори полпозишън на Porsche в легендарното състезание „24 часа на Льо Ман”, след като силен дъжд удари снощната финална квалификация. Прототипът 919 Hybrid с №2 на борда постигна най-добро време 3.19,733 минути в първата квалификация с Яни зад волана, а заради лошото време вчера това постижение на швейцареца остана недостижимо за съперниците му. Другите двама пилоти на №2 са Ромен Дюма и Марк Лийб.

Porsche окупира първата редица на старта благодарение на усилията на екипаж №1 – Тимо Бернхард постигна 3.20,203 минути в най-бързата си обиколка в сряда. Съотборници на Тимо са Марк Уебър и Брендън Хартли, а Porsche повтори представянето си в квалификацията от миналата година.

Но за разлика от 2015 година сега Toyota окупира втора редица на старта с двата прототипа TS050, които използват нови турбо двигатели. Стефан Саразен и Антъни Дейвидсън заеха трета и четвърта позиция, като французинът остана на малко над 1 секунда от времето на Яни. Съотборникът на Саразен в прототип №6 Камуи Кобаяши пък постигна най-доброто време на дъжда снощи – 3.50,934 минути.

Двете квалификации се оказа доста трудни за двата прототипа на Audi, тъй като екипажите имаха проблеми с настройките в сряда, а снощи не успяха да подобрят времената си заради дъжда. Колата на Андре Лотерер, Марсел Фаслер и Беноа Трелюе (№7) се класира на пето място, а шестата позиция остана за №8 на Лукас ди Граси, след като най-доброто време на бразилеца – 3.22,468 минути, беше заличено заради нарушаване на ограниченията за използвано гориво.

Най-силният частен тим – Rebellion окупира четвърта редица, а полпозишъна в клас LMP2 спечели №26, каран от Рене Раст (Jota Oreca 05 Nissan), а първите четири места в тази категория бяха заети екипажи с прототипи Oreca с двигатели Nissan.

Ford доминира класирането в клас GTE, въпреки че завръщането на американската марка след 34 години в Льо Ман стана със скандал заради липсата на сериен образец на GT и хитруването при спазването на правилата за баланс на представянето. Екипажите на Ford заеха първо, второ, четвърто и пето място в квалификациите, а първи ще стартира №68 на Дирк Мюлер, Джоуи Хенд и Себастиен Бурде. Единствено Ferrari 488 GTE на AF Corse (№51), карано от Джанмария Бруни, Джеймс Каладо и Алесандро Пиер Гуиди успя да наруши хегемонията на Ford, класирайки се на трето място в квалификацията.

83-ото издание на „24 часа на Льо Ман” стартира утре в 16 часа българско време.









Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ