www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Тол таксите удвояват приходите за преминаване по пътищата у нас

29.03.2016 | Авто новини: Катастрофи » Транспорт и логистика | Автор: Jordan Lukanov | 5989 прочитания
A+ | A-





Очаква се през следващите седмици да започне процедура по обществена поръчка за избор на изпълнител, който софтуерно и хардуерно да внедри ТОЛ-системата, чрез която ще се събират приходи за преминаване от тежкотоварни транспортни средства над 3,5 тона по републиканската пътна инфраструктура на база изминато разстояние. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова при участието си в 11-ата годишна конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции - България в Свързана Европа 2016".

Тя допълни, че автомобилите до 3,5 т ще продължат да заплащат винетка, която вече ще бъде електронна и ще важи за период от една година, считано от датата на закупуването й. Въвеждането на електронната винетка, ще прекрати кражбата на сегашните хартиени стикери, каквато практика има напоследък, отбеляза министърът.

Павлова информира, че заплащането на ТОЛ таксата ще става по два начина – с бордово устройство или чрез предварително заплатени маршрутни карти за транзитно преминаващи, които ще могат да бъда закупувани на границата, онлайн или от бензиностанции. Тол таксата и електронната винетка ще се заплащат за всички магистрали и пътищата от първи и втори клас, подчерта министърът.

Регионалният министър съобщи, че в резултат на увеличената цена на винетните стикери за тази година ще могат да бъдат събрани приходи в размер на 250-260 млн. лв., вместо досегашните 200 млн. лева годишно. Очакваме размерът на приходите от такси за преминаване по републиканската пътна мрежа да се удвоят след въвеждането на ТОЛ системата, каза още Лиляна Павлова.

Австрийските тол-такси касаят превозните средства с тегло над 3,5 тона, а в Германия - от половин година има тол такси за камиони с тегло над 7,5 тона.

Внедряването на тол система за тежкотоварните превозни средства значително ще намали дисбаланса в целия транспортен сектор, който съществува в момента. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на конференцията, организирана от Градът Медиа Груп. „Надявам се, когато системата заработи, товаропотоците да бъдат разпределени между пристанищата, железниците и тежкотоварния автомобилен трафик“, посочи той.

„Още от първия мандат следваме последователна политика за развитието на транспортната инфраструктура, попадаща под управлението на МТИТС“, каза Ивайло Московски. „Европейските фондове използваме за изграждането на пътна и железопътна инфраструктура, както и за развитие на интермодалните превози и софийското метро. Концесиите са друг механизъм, който прилагаме основно за летища и пристанища“, допълни още той.

Министърът заяви, че на 15 април влиза в сила новата евродиректива за концесиите, предстои също така внасянето на новия Закон за концесиите в Народно събрание. По думите му, той значително разширява обхвата си на действие и позволява съвсем нови параметри при бъдещи концесии. Настоящият закон разрешава максимален срок на концесия до 35 години, а новите изменения предвиждат тези ограничения да отпаднат. Промените в законодателството ще позволят доста по-гъвкави отношения между концедент и концесионер, така че при взаимноизгодни условия да се постигне ефективно сътрудничество.



Тагове: пътна инфраструктура винетка тол магистрала







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ