www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Кой ще изпадне заради завръщането на Китай във WRC?

29.07.2015 | Авто новини: Коментари » Коментар | Автор: Georgi Ivanov | 2035 прочитания
A+ | A-





Кой ще изпадне заради завръщането на Китай във WRC?

Световният рали шампионат (WRC) може да повтори грешките на Формула 1 в преследването на нови пазари и дестинации и заради тях да загуби някои от най-популярните си състезания. Това е мнението на голяма част от моторспорт анализаторите, които коментираха темата за предстоящото завръщане на Китай в календара на WRC. Естествено, най-застрашени са европейските стартове, а сред тях и класиката рали „Великобритания”, което се провежда в Уелс.

Промоутърът на WRC Оливър Сисла потвърди, че рали „Великобритания” е едно от състезанията, които ще трябва да се борят за мястото си в календара за сезон 2016.

„Имаме ясен мандат, даден ни от ФИА и от автомобилните производители, които участват във WRC и според който, календарът ни трябва да покрива целия свят, а Китай е една от най-добрите възможности да започнем промените в календара – обясни Сисла. – В момента имаме договори с девет ралита, а интересът към останалите позиции в календара е много по-голям от свободните места.

„Нямаме изработена формула за подбора на кандидатите, тепърва ще решаваме какво да правим.

„Франция, Германия, Великобритания и Португалия искат да са в календара на WRC, но също така ние сме на мнение, че Китай също трябва да е в календара. Често казано, нямаме бюджет сезонът ни да включва 14 старта, така че нещо трябва да се промени.”

Шефът на рали „Великобритания” Бен Тейлър заяви, че състезанието заслужава да остане част от WRC, тъй като има богата история и освен това британците са положили страхотни усилия, за да го съживят.

„Разбирам желанието WRC да расте към нови пазари, но промоутърът не трябва да пренебрегва сърцето и душата на шампионата, които се намират във Великобритания - обясни Тейлър. – Вижте как се отрази на Формула 1 бързия растеж и стъпването на нови пазари и загубите на старите. Да, таксите, които плащат организаторите се отразяват добре на бизнес модела на собственика на спорта, но така рискът да се загуби душата на спорта е много голям.”

За последно WRC имаше кръг в Китай през 1999 година, но състезанието се оказа пълен провал заради липсата на зрителски интерес. Сега всички компании, които участват във WRC държат най-големият автомобилен пазар отново да стане част от шампионата, тъй като те присъстват на него.



Снимки







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ