728 x 90

През 70-те Skoda и Wartburg разработват този седан като конкурент на VW Passat

Когато през първата половина на 70-те години Wartburg обмисля наследника на модела си 353, възможностите не са много. Компанията няма средства за разработка на чисто нов модел, а и продажбите не оправдават голяма инвестиция. Тогава на помощ идват колегите от Skoda, като инженери на двете фирми съвместно разработват нов концептуален модел. Той носи името Wartburg

Когато през първата половина на 70-те години Wartburg обмисля наследника на модела си 353, възможностите не са много. Компанията няма средства за разработка на чисто нов модел, а и продажбите не оправдават голяма инвестиция.

Тогава на помощ идват колегите от Skoda, като инженери на двете фирми съвместно разработват нов концептуален модел. Той носи името Wartburg 610M и има приблизително размерите на първото поколение Volkswagen Passat.

Проектът преминава през различни етапи, като до финалната права стигат няколко прототипа. Този, който виждате на снимките, използва компоненти и от двете марки. В момента е изложен в музей, но разполага с двигател от Dacia.

Идеята е 353 най-накрая да получи наследник с 4-тактов двигател, тъй като 2-тактовите агрегати стават все по-неподходящи за автомобили. Wartburg първо експериментира с 1.6-литров мотор от Renault, но проектът е изоставен доста бързо.

Инженерите на Wartburg продължават да разработват 4-тактови двигатели, като до към 1975 година вече разполагат с няколко различни варианта. Най-обещаващ изглежда мотор с работен обем от 1.6 литра и мощност от почти 90 к.с.

Глобалната петролна криза от тези години обаче обрича на неуспех всички идеи на Wartburg. Проектът с Skoda е спрян поради необходимостта от сериозни промени в поточните линии в Айзенах, за които фирмата просто няма средства.

Интересно е да се спомене, че почти едновременно с това Skoda разработва прототипа 762, който има сходна форма. В крайна сметка обаче чехите избират друг дизайн за новия си модел.

Другите проекти за 4-тактови двигатели на Wartburg също в крайна сметка биват отхвърлени от ръководството, тъй като реализацията им ще коства много средства. На края просто 353 е обновен значително, но продължава да използва старите 2-тактови двигатели.

Ситуацията достига почти критична точка в началото на 80-те години, тъй като 2-тактовите двигатели са много далеч зад всички останали задвижващи системи на пазара.

Wartburg разработва компактен 1.0-литров 4-тактов агрегат, но и неговата съдба не е по-радостна. Проектът е замразен, а чак през 1984 производителят сключва договор с Volkswagen за доставка на 1.3 мотори от Golf.

На компанията са нужни още цели четири години, за да внедри успешно агрегата в своя модел. Когато през 1988 година продажбите на 353 1.3 започват, вече е твърде късно – с падането на Берлинската стена, Wartburg приключва съществуването си.

Снимки: WebCarsStory

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт