Автомобилната индустрия все още се опитва да произвежда и доставя достатъчно нови автомобили, за да отговори на търсенето на клиентите. В Съединените щати и вероятно на много други пазари по света този недостиг има отрицателно въздействие върху цените на новите и употребяваните автомобили, което от своя страна означава, че хората обикновено купуват и продават по-малко
Автомобилната индустрия все още се опитва да произвежда и доставя достатъчно нови автомобили, за да отговори на търсенето на клиентите. В Съединените щати и вероятно на много други пазари по света този недостиг има отрицателно въздействие върху цените на новите и употребяваните автомобили, което от своя страна означава, че хората обикновено купуват и продават по-малко автомобили от преди. В резултат на това средната възраст на превозните средства в САЩ продължава да нараства.
Ново проучване на S&P Global Mobility разкрива, че средната възраст на леките превозни средства и пикапи в експлоатация (известни като VIO) в страната нараства до 12,2 години през 2022 г., което е почти два месеца повече в сравнение с миналата година. Това е петата поредна година, в която средната възраст на превозните средства в САЩ се покачва и тазгодишните резултати представляват рекорд за всички времена. Автопаркът на САЩ от леки автомобили и пикапи в момента наброява 283 милиона превозни средства.
Специалистите от S&P Global Mobility обаче изглежда имат много ясно обяснение за застаряващата американска флотилия от автомобили. Все още изпитваме ефектите от нарушените вериги за доставки в резултат на недостига на чипове, коронавируса, войната в Украйна и други глобални фактори. Това води до намаляване на бракуването на превозни средства в САЩ, като все по-малко хора решават да чакат месеци, за да получат нов автомобил, вместо да поддържат текущото си превозно средство в експлоатация.
През 2021 г. са бракувани малко над 11 милиона превозни средства в страната или най-ниският годишен брой през последните две десетилетия. Интересното е, че през предходната година бракуването беше с рекордно висок обем от 20 години насам с повече от 15 милиона превозни средства, преминали през пресата.
S&P прогнозира, че средната възраст на леките превозни средства в експлоатация в Съединените щати ще продължи да нараства през остатъка от 2022 и 2023 г. Тъй като все още няма светлина в края на тунела относно ситуацията с микрочиповете, няма надежда и за съкращаване времето за производство и доставка на нови превозни средства. Освен това новите коли стават все по-усъвършенствани, което оказва още по-голям натиск върху доставките на полупроводници, като по този начин се забавя процеса на възстановяване още повече.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *