728 x 90

Мъск иска Tesla да стане най-големия автомобилен производител в света

    На Деня на инвеститора 1 март Илон Мъск освежи визията си за Tesla. До 2030 г. ще се произвеждат 20 милиона автомобила годишно. Това звучно обещание не повиши цената на акциите. Въпреки това имаше интересни подробности относно изпълнението му. „Мастърплан 3“ е заглавието, избрано от Илон Мъск за следващия етап от визията му за Tesla,

    На Деня на инвеститора 1 март Илон Мъск освежи визията си за Tesla. До 2030 г. ще се произвеждат 20 милиона автомобила годишно. Това звучно обещание не повиши цената на акциите. Въпреки това имаше интересни подробности относно изпълнението му.

    „Мастърплан 3“ е заглавието, избрано от Илон Мъск за следващия етап от визията му за Tesla, който той представи на 1 март в завода в Тексас. Този план включва не по-малка цел от това компанията да стане най-големият производител на автомобили в света. Още през 2030 г. се очаква гигафабриките по земното кълбо да произвеждат 20 милиона броя Tesla годишно. Още в началото на вечерта роденият в Южна Африка индустриалец представи на инвеститорите си идеята за напълно устойчиво общество, което разчита изцяло на регенеративно електричество – за задвижване, отопление и производство. „Устойчив свят е възможен и постижим“, каза Мъск. „Трябва да запазим надеждата, да вярваме в нея и да ускорим изграждането му.“ До 2050 г. светът можел да се освободи от изкопаемите енергийни източници. 

    Решението е в съхраняването на енергия 

    Екипите на Мъск дори са определили конкретни числа за това. За енергоснабдяването на бъдещето ще трябва да се изградят слънчеви и вятърни електроцентрали с обща мощност от 30 теравата. Слънчевите и вятърните електроцентрали в такива мащаби ще отнемат около 0,2 процента от земната повърхност. За Илон Мъск обаче ключът се крие в съхраняването на енергия. Трябва да се изгради общ капацитет за съхранение от 240 тераватчаса – в него Мъск изрично включва електрическите автомобили като мобилни устройства за акумулиране на енергия. На земята имало достатъчно ресурси за това. А разходите за строителството според мултимилиардера дори биха били в разумни граници от десет трилиона – т.е. 10 000 милиарда щатски долара.

    Електрическата мобилност трябва да стане по-евтина

    Фактът, че производител на електрически автомобили иска да продължи напред с разширяването на електромобилността, не би трябвало да изненада никого тази вечер. Но обстоятелството, че Tesla възнамерява да намали наполовина цените на бъдещите модели с нови производствени техники, обаче предизвиква интерес. По принцип става дума за максимално опростяване на производството на автомобила. Според Мъск много време и пари могат да бъдат спестени просто чрез промяна на процесите на поточната линия. В бъдеще например интериорни и облицовъчни части можело да бъдат завинтени към отделни компоненти, преди автомобилът да бъде сглобен. Предната и задната част, покривът, батерията и вратите щели да се сглобяват едва в самия край, за да оформят завършен автомобил.

    48-волтовата електрическа система ще замени 12-волтовата

    Мъск вижда също голям потенциал в използваните материали. Още сега Tesla обещава напълно да се откаже от редкоземните елементи в следващите електрически двигатели – въпреки постоянните магнити. Делът на силициевия карбид щял да намалее в бъдеще, защото Tesla ще използва повече собствени чипове и по-ефективен хардуер. В допълнение се очаква да намалее необходимостта от кабели и проводници. 12-волтовата електрическа система в моделите на Tesla скоро щяла да бъде заменена от 48-волтова. Това би намалило сеченията на кабелите на гладните за енергия консуматори в системите за комфорт и електрическото съпротивление.

    Нови модели от Gigafactory в Мексико

    Разбира се, Илон Мъск обеща на своите инвеститори също и нови модели. Cybertruck, който е очакван с нетърпение особено в Америка, е планиран да излезе на пазара през 2023 г. Обширни модернизации при Model 3 и Model Y трябва да станат факт през 2024 г. – вероятно със структурните пакети батерии, включително новите клетки 4680. Обещаният растеж изисква също значително по-евтин базов модел, който да се продава дори по-добре от предишните най-популярни Model 3 и Model Y. В крайна сметка Tesla възнамерява да увеличава продажбите на автомобили с 50 процента всяка година. Става дума за Tesla с цена 25 000 долара, която се очаква да бъде малък или компактен автомобил и вероятно ще слиза от поточната линия в новопланираната Gigafactory в Мексико. На Деня на инвеститора обаче Илон Мъск все още не съобщи никакви подробности. Нито пък коментира слухове за ванове или роботиксита. „В допълнение понякога ще има индивидуални продуктови презентации.“ Шефът на Tesla не беше съвсем убедителен с този генерален план. Във всеки случай след Деня на инвеститорите цената на акциите не се издига до предишните висоти.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт