728 x 90

Tesla е новият рекордьор за електромобили на Нюрбургринг

    Tesla вече предлага Track Pack за Model S Plaid в официалния си конфигуратор. Сега този пакет демонстрира своите възможности на пистата Нюрбургринг – с една страхотна обиколка. С рекордното си шофиране на 9 септември 2021 г. Елон Мъск не само записа на асфалта официален рекорд на Нюрбургринг, но и раздразни Porsche. Поне малко. В края

    Tesla вече предлага Track Pack за Model S Plaid в официалния си конфигуратор. Сега този пакет демонстрира своите възможности на пистата Нюрбургринг – с една страхотна обиколка.

    С рекордното си шофиране на 9 септември 2021 г. Елон Мъск не само записа на асфалта официален рекорд на Нюрбургринг, но и раздразни Porsche. Поне малко. В края на краищата времето на Tesla (7:35.579 минути) беше значително по-ниско от най-доброто представяне на Porsche Taycan (7:42 минути), валидна по това време. Но в началото на август 2022 г. Porsche отвърна на удара: развойният пилот Ларс Керн измина с Porsche Taycan Turbo S с performance kit и Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) 20,8-километровата версия на Нордшлайфе за 7:33 минути.

    Видео на рекордната обиколка вижте тук!

    Успоредно с рекорда за обиколка през 2021 г. за стандартни електрически автомобили шефът на Tesla обяви в Twitter, че следващите рекорди ще бъдат постигнати с модифициран Model S Plaid. Включително с аеродинамични подобрения, карбонови спирачки и състезателнни гуми. Сега Tesla подпечата съобщението на шефа с действия: Както бе официално потвърдено от Нюрбургринг, спортният електрически седан успя да направи нова рекордна обиколка за серийни автомобили с електрическо задвижване в петък (2 юни 2023 г.): състезателният пилот Том Швистер постигна време от 7:25.231 минути – което бе с повече от осем секунди по-бързо от колегата Керн в Taycan.

    Нови гуми и спирачки

    Автомобилът за рекорда, базиран на модела Tesla Model S Plaid с мощност 750 kW / 1020 к.с. и тегло 2265 кг, беше оборудван с новия пакет Track Pack, който Tesla обяви в Twitter на 4 май 2023 г. и официално добави в гамата си само няколко дни по-късно. Той вече може да бъде официално поръчан чрез онлайн магазина на автомобилния производител. Също е наличен и в Германия, където пакетът струва между 13 825 и 18 435 евро, в зависимост от базовата конфигурация на Model S Plaid. Скоро той ще бъде на разположение за инсталиране в автомобили, произведени през 2022 г. или по-късно.

    Въпреки това промените при Track Pack са по-малки от първоначално обещаното от Мъск. Засега няма и следа от аеродинамични подобрения. Нововъведенията в пистовия комплект са само в арките на колелата и в електрониката. Външно видими признаци са кованите джанти Zero-G с размери 10×20 (отпред) и 11×20 инча (отзад), покрити със спортни гуми Goodyear Eagle F1 Supercar 3R във формати 285/35R20 (предна ос) и 305/30R20 (задна ос).

    По-малко от очакваното

    Зад колелата е предвидено място за високоефективна спирачна система с дискове, изработени от карбо-силициев карбид, чийто диаметър е 410 мм. Нови са и кованите шестбутални спирачни апарати отпред и четирибутални отзад. Освен това фърмуерът на Model S Plaid е актуализиран, като максималната скорост е увеличена от 280 на 322 км/ч. По отношение на ускорението всичко остава същото. По отношение на ускорението всичко остава същото: Предполага се, че ускорението от нула до 100 ще бъде постигнато за 2,1 секунди.След като през октомври 2021 г. ловците ни на прототипи вече бяха уловили прототип на Нюрбургринг, предположихме, че съдържанието на пакета за писта ще бъде значително по-обширно. По това време отрядът на Tesla беше на пътя с тъмносин, значително модифициран Model S Plaid, наред с други автомобили. Ясно се виждаха активният заден спойлер, предният сплитер, модифицираните въздуховоди на арките на предните колела и новата спирачна система.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *