728 x 90

Танак триумфира в Швеция

    Световният шампион за 2019 г. спечели още при втория си старт с Ford Puma Rally1 Ойт Танак (M-Sport Ford) спечели рали „Швеция“, втори кръг от Световния рали шампионат. Естонецът водеше жестока битка с Крейг Брийн (Hyundai) в първите два дена от надпреварата, но повреда в хибридната система и деламинирана гума забавиха ирландеца при следобедните минавания

    Световният шампион за 2019 г. спечели още при втория си старт с Ford Puma Rally1

    Ойт Танак (M-Sport Ford) спечели рали „Швеция“, втори кръг от Световния рали шампионат. Естонецът водеше жестока битка с Крейг Брийн (Hyundai) в първите два дена от надпреварата, но повреда в хибридната система и деламинирана гума забавиха ирландеца при следобедните минавания в събота.

    Танак се възползва на мига от проблемите на своя съперник, след което в неделя етап преди края се откъсна на 18 секунди пред излезлия междувременно на втора позиция Тиери Нювил (Hyundai). Брийн остана трети, след като нарочно влезе с минута по-късно във финалния регрупинг, за да може белгиецът да вземе повече точки за шампионата.

    Новите гуми с шипове на Танак му позволиха да атакува и във финалния пауърстейдж, в който интригата за второто място изненадващо се върна. Нювил изпусна един от левите завои в края на етапа, което позволи на Брийн да го прескочи в генералното класиране. 

    Това бе първи старт за ирландеца с i20 N Rally1 и въпреки това той изравни най-доброто си постижение във WRC досега. По ирония на съдбата обаче вторият Брийн отмъкна ценни точки от съотборника си Нювил, който благодарение на двата поредни подиума се включи в битката за шампионската титла.

    В нея вече участва и Ойт Танак, който завърши безпроблемно пауъстейджа с четвърти резултат и спечели първата си победа във WRC от рали „Ипр“ миналата година насам. Естонецът добави 27 точки към своя актив и има три аванс спрямо Кале Рованпера (Toyota) и девет спрямо Нювил.

    Най-голямата изненада в „Швеция“ поднесе екипът на Toyota, който не пласира нито един от състезателите си на подиума. Световният шампион Рованпера остана четвърти , макар и само на 5,1 секунди зад Нювил, а силите на Елфин Еванс стигнаха единствено до петото място. Третият пилот на японците Такамото Катсута мина през таван още в петата отсечка, след което прегря двигателя на своя Yaris Rally1.

    Пилотска грешка попречи и на Есапека Лапи (Hyundai) да си тръгне от Швеция със солиден актив. Финландецът се движеше трети до тринайсетия етап, когато излетя от пътя и трябваше да разчита на помощта на зрителите, за да се измъкне от снежните преспи. Лапи все пак продължи и в края на надпреварата дори отмъкна седмото място от Оливер Солберг (Skoda Fabia RS Rally2).

    Солберг младши спечели по безапелационен начин победата във WRC2 категорията, след като остави Оле Кристиан Вайби (VW Polo GTI R5) на 42,3 секунди зад себе си. Шведът може дори да мине с позиция напред в генералното класиране заради проблемите, които Пиер-Луи Лубе (M-Sport Ford) имаше в последния етап.

    Французинът получи повреда в задвижващата система и спря в отсечката, за да загаси пламъците под капака заедно с навигатора си Никола Жилсул. Двамата се докопаха до финала благодарение на хибридното задвижване и запазиха шестото място, но рестартираха без да затегнат предпазните си колани, което е в разрез с правилника. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

    Следващият кръг от WRC е рали „Мексико“, което стартира на 16 март.

    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт