728 x 90

Лъвът не се готви за скок. Той вече го прави

Тест-драйв на два от актуалните плъг-ин хибридни модели на Peugeot – 508 PHEV и 3008 PHEV.

Ще ме извините за неприятното сравнение, но електрификацията на автомобилите е нещо като Covid-19 – всички, искаме или не искаме, ще се сблъскаме с нея, неизбежно е. Друг въпрос е, че и в двата случая все още никой не знае какъв ще е крайният ефект. Категорично автомобилните производители, които стартираха рано с проучвания и разработки в използването на тока като задвижваща енергия, сега са с едни гърди напред. Но стратегиите са различни. Някои залагат на това, че електрическите коли трябва съществено да се отличават от стандартните – по дизайн, излъчване, силует и материали. Други пък търсят точно обратното – една универсална платформа, върху която да изграждат еднакви автомобили, но с различни задвижвания. Peugeot е от вторите.

Стратегията на Лъва гласи, че важна е Силата на избора. Първо избираш силуета, типа на бъдещия си автомобил. Чак след това решаваш кое задвижване най-подхожда на стила и разбиранията ти – конвенционално с ДВГ, хибридно Plug-in или 100% електрическо. Това означава, че всеки един от моделите на френската марка трябва да се предлага в различни варианти. И наистина се случва – например градският SUV 2008 вече е наличен и с трите варианта на задвижване. А новата чаровна 208-ца може да я зареждате или с горива, или само с ел. енергия. Плановете са още от следващата година това да важи за цялата лекотоварна гама на марката. До 2023 г. тази възможност ще предлагат всички модели Peugeot, а от 2025 г. – всички автомобили от групата PSA.

Силата на избора – плъг-ин хибридите са част от актуалната стратегия на марката.

На този фон сега ми се иска да споделя впечатления от два автомобила, които разполагат с оптималната технология за този междинен етап на прехода от течни горива към ток. Plug-in хибридите могат да изминават засега около 50-60 км с нулеви емисии, което в 98% от случаите е напълно достатъчно за градския делник на европейците. Но този тип автомобили си имат и нормален ДВГ, на който да можем да разчитаме за дълъг път. И тези два агрегата работят в перфектно сътрудничество помежду си.

Peugeot 508 Plug-in Hybrid

Моделът, дори и само със стандартно задвижване, е високотехнологичен, мощен, ефективен и безспорно красив седан, който беше избран и за „Автомобил на годината 2019“ в България. Сега хибридната версия прави качествен скок в един различен свят – този на безшумното и бездимно движение по улиците. Комбинираната мощност на двата двигателя е 225 к.с., като ел.моторът осигурява тяга още от първата секунда след натискане на педала, а след това се включва и мощта на бензиновия PureTech мотор. Пробегът само на ток е 54 км, средният разход на гориво е 1,3 л/100 км при само 29 грама COемисии на километър.

Към вече познатите комфорт, динамика и елегантност, които моделът предлага, сега имах и допълнителна комбинация от усещания, свързани с новите режими на шофиране. Тишината в 100% електрическия режим ZERO EMISSION е почти пълна, чувах само въздушната струя и търкалянето на гумите. Динамиката в режим SPORT, който впряга всички видове енергия, е впечатляваща. Многофункционалният режим HYBRID ми демонстрира ефективността си, а режимът COMFORT съчета режима HYBRID с лукса на контролираното окачване. Хибридното задвижване е налично както за седана 508, така и за практичното комби 508 SW.

Прочети още:
Първа среща с Tiguan Трети

Батерията е с капацитет 11,8 кВч. На стенна зарядна станция Wallbox се зарежда за по-малко от 1 час и 45 минути с опционалното зарядно устройство 6,6 кВ, 32A. Силовият агрегат и батерията са гениално вградени в конструкцията, без ни най-малко да нарушават вътрешните пространства. Обемите на багажника са идентични с тези на версиите с двигател с вътрешно горене (487 л за Peugeot 508 и 530 л за Peugeot 508 SW). Това е възможно благодарение на новата мултиенергийна модулна платформа EMP2 (Efficient Modular Platform). Точно тя е и основата на стратегията за Силата на избора – нейната гъвкавост позволява в едно купе пространството да бъде използвано максимално ефективно и да могат да се вграждат различни задвижващи системи.

Peugeot 3008 GT Hybrid4

Този SUV е изграден на същата платформа (EMP2) и отново няма никаква загуба на пространството в купето – както за пасажерите, така и за багаж. Но това е най-малкото, което мога да кажа за него. Спокойно мога да споделя, че това е хибридният автомобил с Plug-in технология, който в последно време ме е изненадал най-силно. Положително, разбира се. За това има няколко причини.

Тази 3008-ца е всъщност най-мощният сериен Лъв в историята на марката – 300 коня комбинирана мощност на всички двигатели. Набира скорост от 100 км/ч само за 6,5 секунди. Задвижва се от бензинов PureTech агрегат с 200 к.с. и два електромотора – един отпред и един отзад. Съчетани са с 8-степенен автоматична трансмисия (ЕАТ8). Освен това за първи път SUV от актуалната гама на този френски производител е и със задвижване на 4-те колела. Всъщност версията Hybrid4 е налична само във високия клас оборудване GT. При него нивото на екипировката е изключително добро, включва например адаптивен темпомат, асистент за поддържане на позицията на колата в лентата за движение и др. Иначе клиентите, които не държат задължително на 4х4, могат да изберат и вариант с предно предаване, която е с мощност 225 к.с.

Въпреки че колата е повдигната и е със задвижване на всички колела, силно ме впечатли обезшумяването в купето. Дори на магистрала със скорост малко над 140 км/ч, чувах предимно свистенето на гумите по асфалта. По улиците, при ниски скорости и когато автомобилът се движи на ток, в салона се долавят единствено шумовете на града. Нивата на вредните емисии са изключително ниски – 29 грама CO2 на километър. По каталог хибридното Peugeot би трябвало да изминава до 59 км чист електрически пробег. Когато обаче човек свикне да го кара ефективно, този пробег може да надхвърли и 65 км. Зареждането от домашна зарядна станция (Wallbox) става за приблизително 2 часа.

3008 GT Hybrid4 е най-мощният сериен автомобил в историята на Peugeot

Тази най-мощна версия, която в същото време е и най-икономична и чиста от екологична гледна точка, включително и със задвижване на всичките колела, категорично променя и без това доброто пазарно представяне на френския SUV – от лансирането на Peugeot 3008 през 2016 г. до края на 2019 над 700 000 бройки са стигнали до доволните си клиенти.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт