728 x 90

През 1964 г. правят този Москвич с инжекцион и алуминиево купе

Москвич пуска на пазара модела си 408 през 1964 година като наследник на серията 402. Моделът се произвежда на няколко различни локации – включително и в Ловеч, но малцина знаят за съществуването на рядка кабрио версия. Историята около стилния кабриолет е леко мъглява, но все пак има източници, които изглежда имат някаква информация. Твърди се,

Москвич пуска на пазара модела си 408 през 1964 година като наследник на серията 402. Моделът се произвежда на няколко различни локации – включително и в Ловеч, но малцина знаят за съществуването на рядка кабрио версия.

Историята около стилния кабриолет е леко мъглява, но все пак има източници, които изглежда имат някаква информация. Твърди се, че Москвич създава колата с помощ от външен дизайнер по молба на белгийското дилърство на марката.

В страната 408 се продава под името Scaldia и дори има дизелов двигател. Дилърът иска да разнообрази портфолиото, което включва седан, комби и товарно комби с 2 врати.

За целта е създаден т.нар. Москвич 408 Tourist, който има две врати и преносим твърд покрив. Макар и по дизайн колата да прилича на другите версии на 408, купето е изработено почти изцяло на ново и то от алуминиеви панели.

В предната част дизайнът включва 4 кръгли фара и решетка с много хром. Модификации има по почти всички панели на купето, за да отговорят те на нуждите на един открит автомобил.

Интересна е конструкцията на покрива. Това не е класически кабриолет с мек гюрук, а таванът се слага ръчно като един цял общ панел. Формата му е доста интересна и от специалисти се описва като спийдбек.

Интересна е ситуацията и под предния капак. Оригиналният карбураторен двигател отстъпва място на експериментален инжекцион като мощността достига почти 70 к.с. от 1.4-литров работен обем. Да не забравяме, че става дума за 1964 година.

За жалост, проектът е прекратен много бързо. Въпреки задоволителните резултати по всички критерии, управлението на Москвич решава, че такъв автомобил няма да се продава добре в СССР.

Що се отнася до пазарите извън страната, кабриолетът не успява да покрие изискванията за сигурност и по този начин стъпването му в Европа е невъзможно.

В крайна сметка са произведени само две копия. Историята на едното от тях не е известна, но другият екземпляр се смята, че все още съществува в добро здраве. Колата се държи от немски собственик.

Снимки: DDR

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт