728 x 90

Mini JCW срещу Mini Cooper S: Два различни начина да притежаваме легенда

Mini JCW

Какво променя фейслифта при спортния градски покорител? Карахме и двата и сме готови да разкажем всичко с усмивка на лице, а вие може да разгледате богатата ни галерия, за да се потопите в нашето преживяване. През 50-те години на 20-ти век сър Алек Исигонис създава една легенда до голяма степен неочаквано, след като е натоварен

Какво променя фейслифта при спортния градски покорител? Карахме и двата и сме готови да разкажем всичко с усмивка на лице, а вие може да разгледате богатата ни галерия, за да се потопите в нашето преживяване.

През 50-те години на 20-ти век сър Алек Исигонис създава една легенда до голяма степен неочаквано, след като е натоварен с нелеката задача да създаде компактен автомобил, който да транспортира четирима възрастни с багаж, при това икономично. Първоначално целият проект върви с незадоволителни продажби, но всичко се променя при появата на един много специален британски тунер. Той се казва Джон Купър и превръща от икономичната кола истински способен спортист. Пет години след появата си, Mini Cooper S печели рали „Монте Карло“. Това дава началото на дълга традиция от компактни спортисти, които носят усмивки не само на водачите си и техните пасажери, но и на минувачите отвън. Класическият силует с междуосие, което е малко по-късо от самия автомобил и компактни размери се запазват и до днес.

И тук идва времето да тестваме модерните наследници на някогашната рали легенда. На разположение имаме два модела, които на пръв поглед изглеждат еднакви, но различните детайли ги превръщат в самостоятелни модели. Актуалното поколение F56 е на пазара от 2014 г., през 2018-та получава първия си фейслифт, а през 2021 г. получи второ актуализиране. За нашия тест разполагаме с върховата версия от началния модел – John Cooper Works (JCW), както и с чисто новата версия на Cooper S. Дали някогашния първенец остава конкурентен след години, или пък вече по-ниското ниво предлага повече?

Mini JCW: 

John Cooper Works е най-мощната обикновена версия на всяко едно Mini от 2006 г. насам и е символ на истинско забавление по време на шофиране, и както британците сами определят „максимално картинг усещане“. Това важи с пълна сила за JCW F56, който подканва към лудост още преди да се качите. Външният вид запазва класическия стайлинг, но добавя множество агресивни елементи. Разделен на две заден спойлер, централен ауспух с два накрайника, разширени калници и престилки с множество въздуховоди загатват спортния характер на мъника. Ако външният вид не ви е достатъчен, то със сигурност при стартиране на двигателя няма да останат съмнения, че това не е обикновен модел. Звукът е подчертано агресивен, с плътен тон, а при пускане педала на газта при шофиране отзад се чуват пукания и гърмежи, които докарват усмивка на лицето дори и на най-сериозния човек на земята. Това прави Mini специално и обичано – умее да събуди детското щастие у всеки и по всяко време. Подтиква ви да давате газ непрекъснато и да стоите усмихнати докато не ви се схване лицето. Всеки завой е радост и почти може да усетите как машината се наслаждава и ви казва „Искам пак! Хайде пак!“ За това са отговорни и спртните пружини и електронен диференциал с ограничено приплъзване, които поглъщат завоите неусетно. 

Вътре усещането е все едно сте в космически кораб. Наистина! Изживяването започва още с натискането на шарения ключ за отваряне, след което се оставяте спортните седалки да ви обгърнат и сте готови да потегляте на следващото ви приключение. Събуждате двигателя по един от най-вълнуващите начини в цялата автомобилна индустрия. Бутонът за стартиране пулсира в червено докато не го натиснете и не запалите двигателя. Останалите копчета в централната конзола изглежда, все едно са взети назаем от някой изтребител и носят удоволствие при всяко ползване. Централният дисплей запазва кръглия си дизайн от предишните поколения, но този път не показва скоростта. За сметка на това разполага с LED ринг около корпуса си, който изпълнява множество безполезни, но много вълнуващи функции. При смяна на температурата на климатика, целият ринг променя цвета си в синьо или червено, в зависимост как променяте температурата. Същото се случва при промяна на режимите за шофиране, а при нормално шофиране светлините се движат спрямо оборотите на двигателя. Шестстепенният автоматик е достатъчно бърз, а перцата зад волана са приятни на допир и ни карат да не съжаляваме, че не сме избрали ръчните скорости. Цялостното усещане за модела е за един премиум компактен модел отвън и отвътре, който доставя неподправено удоволствие дори в спряло положение. Възможно ли е новият Cooper S да надгради над това толкова добро представяне?

Mini Cooper S Resolute Edition:

Цели 8 моделни години след първоначалната си премиера, Mini все още произвежда F56, но с някои промени. Технологиите са най-значимата разлика и моментално се вижда големия прогрес във времето. Архаичният аналогов кокпит на нашето JCW е заменен от изцяло дигитален дисплей, който се променя спрямо режима на шофиране, но изненадващо не предлага повече функционалности от аналоговия си събрат, което ни кара да се чудим защо изобщо е сложен дигитален показател, след като не притежава основния плюс на дисплей – опции за индивидуализация. Централнния дисплей също е променен и модернизиран, вече разполага с тъч скрийн, а iDrive системата е значително по-бърза и богато оборудвана. Голямата технологична разлика при новия модел е, че пред пасажера има светещо табло, което според модела може да има различен дизайн и вечерно време създава истинско премиум усещане за пътниците. Нашият екземпляр е Mini Cooper S Resolute Edition, който се фокусира на дизайнерски индивидуализации, като лайстната пред пасажера свети в импресионистичен дизайн и на тъмно свети в богата палитра от цветове. Други черти на специалната версия са специалните ленти на капака в цвят слонова кост, които се комбинират с огледала и таван в същия цвят, а тъмно-зеленият екстериорен цвят осигурява хубав контраст, за да се забелязвате отдалеч. В салона комбинацията от зелено и кремаво продължава по тапицерията на седалките, като напомня за плетките на баба и създава истинско усещане за уют и комфорт. Отвън разликите са големи, като първоначално забеляваме липсата на хром където и да било. Така новият модел изглежда значително по-модерно, но и качеството на материалите не е на същата висота като хрома. Новите стопове носят препратка към английското знаме, което несъмнено е приятен акцент и показва внимание към детайла. Дизайнът на престилките е променен и вече не изглеждат толкова агресивни, а фаровете вече комбинират изцяло дневните светлини и мигачите. Интересна промяна има при дизайна на задната чистачка, която пое доста критики от потребителите за некачествената си изработка и вече изглежда по различен начин и има напълно нов метод на работа. Като цяло липсват радикални промени отвън, но това и се очаква от промяна в средата на производствения цикъл на толкова обичан модел.

Прочети още:
Първа среща с Tiguan Трети

Усещането зад волана не е толкова първично колкото при JCW, което до голяма степен се дължи на модерните изисквания за шум и екология. Шумът от ауспуха е значително по-тих, а пуканията при пускане на газта остават в миналото. За сметка на това по-отчетлив е звукът от всмукателния колектор. Скоростната кутия получава още една предавка и за първи път при Mini имаме 7 скорости с двоен съединител. Това помага не само за по-икономично шофиране, но и по-пъргаво поведение на пътя. Смяната на скоростите е мигновена, но няма рязката и първична агресия на стария шетстепенен автоматик. Вече не усещате „ритник“ в гърба си при смяна, което при подобен тип спортен автомобил може да е нож с две остриета. За градско и спокойно шофиране е определено по-добрата опция, но ако искате да давате газ и да препускате по завоите се отнема голяма част от емоцията и радостта от шофирането. Липсата на електорнен диференциал и по-меката настройка на пружините подсказват и насоката на Cooper S – той е повече комфортен и бърз спътник, отколкото радикален спортист, който не познава думата комфорт. 

Заключение

Двата модела запазват дистанцията помежду си с годините и макар и сходни на външен вид, имат за цел да привлекат изцяло различни клиенти. JCW е връх по отношение на динамично поведение и радост зад волана, но това идва за сметка на комфорта. Cooper S съумява да направи шпагата между комфорт и спорт, като не блести в нито една от двете категории, но и никъде не оставя поле за сериозна критика. Тъй като ние от auto motor und sport сме автомобилни любители и за нас няма по-велико нещо от симбиозата между шофьор и машина, бихме избрали JCW.

Mini John Cooper Works:

Легендата на най-бързото серийно мини продължава и в генерация F56. Годините вече се усещат по отношение на технологиите, но усещането зад волана е не по-малко вълнуващо, отколкото беше когато моделът направи своя дебют. Истински малък хулиган.

Mini Cooper S Resolute Edition:

Модерните технологии помагат на мъника да остане актуален, а специалните дизайнерски хрумвания създават истински специално усещане. Моделът не е връх в никоя категория, но е перфектен избор ако искате да се докоснете до света на Mini без да се лишавате от нищо.

Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт