728 x 90

Знаете ли, че жена стои зад лансирането на най-бързото MINI?

Петра Бек посещава девическо средно училище за модерни езици и след това решава да учи електротехника. „По времето, в което взех решението си наистина не осъзнавах, че това ще бъде културен шок“, спомня си тя. „Интересувах се от математика и физика и исках да избера образователна степен, която да ми даде възможно най-много възможности.“ Тогава

Петра Бек посещава девическо средно училище за модерни езици и след това решава да учи електротехника. „По времето, в което взех решението си наистина не осъзнавах, че това ще бъде културен шок“, спомня си тя.

„Интересувах се от математика и физика и исках да избера образователна степен, която да ми даде възможно най-много възможности.“ Тогава в нейната специалност делът на жените е по-малко от 10%. При започване на кариерата й нещата не са много по-различни. При международните проекти, които тя ръководи като системен инженер в космическата индустрия, колегите мъже очевидно са мнозинство. Кариерата й продължава с пет години консултации за съгласуване на процесите между продажби, производство и управление на доставчици.

Какво е необходимо, за да успееш в една считана за типично мъжка професия? „Трябва да сте наистина заинтересовани, ентусиазирани и също така да имате издръжливост и упорство“, казва Петра Бек. И в даден момент, според нейния опит, най-важни са компетентността и личностните качества. „В същност, особено за един мениджър, всички теми – колкото и технически да са те – са преди всичко свързани с хората.“ Въпреки това солидната й развойна дейност като инженер често й помага да спечели уважение по-бързо.

Петра Бек работи за BMW Group от 2007 г., където очевидно  „се случиха много неща по отношение на разнообразието през последните години“. И когато става въпрос за тази тема, тя вярва, че „винаги предпочитам да бъда част от процеса, а не просто наблюдател“. Вълнуващи продукти, страхотен екип, работа международна в среда и с разнообразни задачи – всичко това я привлича по отношение на работата й като мениджър на автомобилни проекти в MINI, с което се занимава от две години. Един от най-важните моменти досега е да управлява разработването и въвеждането в серийно производство на най-бързото MINI, произвеждано някога.

MINI John Cooper Works GP е изключителна рядкост с четирицилиндровия си двигател с 225 кВт / 306 к.с. и производствена серия, лимитирана до 3000 единици. Въпреки внушителния си външен вид, това MINI е и наистина симпатична кола, казва ръководителят на проекта.

„Харесва ми, когато автомобилът предизвиква усмивка на лицето на другите участници в движението. Точно това се случва с всяко MINI.“ Това се случва и при класическите ралита, в които Петра Бек обича да участва в свободното си време и с нетърпение очаква завръщането им след почивката, свързана с пандемията.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт