728 x 90

Mercedes-AMG S 63 E Performance: Спринтьор и тежкоатлет

Mercedes-AMG увеличава мощта на S-класата до невероятните 802 к.с. и невъобразимите 1430 нютонметра. Но дали гигантът няма да е последният от своя вид? Както винаги, от Mercedes не пестят суперлативи при представянето на AMG версията на S-класата. Поне един от тези суперлативи обаче не може да бъде отречен: Mercedes-AMG S 63 E Performance не е

Mercedes-AMG увеличава мощта на S-класата до невероятните 802 к.с. и невъобразимите 1430 нютонметра. Но дали гигантът няма да е последният от своя вид?

Както винаги, от Mercedes не пестят суперлативи при представянето на AMG версията на S-класата. Поне един от тези суперлативи обаче не може да бъде отречен: Mercedes-AMG S 63 E Performance не е нищо по-малко от най-мощната S-класа, създавана някога. С това луксозната лимузина отрязва на светофара немалко съвременни спортни автомобили. Нека разгледаме данните по-отблизо.

Хибридно задвижване

Отпред бие сърцето с вътрешно горене на хибридния AMG  и – как би могло да бъде иначе? – това е познатият V8 битурбо с четири литра работен обем. Осемцилиндровият двигател осигурява 612 к.с. и 900 нютонметра максимален въртящ момент. Синхронният електромотор с постоянни магнити (PSM) на задния мост добавя 140 кВт (190 к.с.) максимална мощност. Mercedes посочва 70 кВт като постоянна мощност. Съчетанието звучи много подобно на AMG GT с 4 врати, макар че крайният резултат е не толкова висока мощност, но по-голям въртящ момент.

Високоефективен акумулатор

AMG S 63 E Performance може да измине цели 33 километра и да развие скорост до 140 км/ч, без да излъчва шум или емисии. Това се осигурява от по-голяма батерия с капацитет 13,1 кВтч вместо познатия от AMG GT 63 S E Performance вариант с 12 киловатчаса. Разбира се, в Афалтербах не я наричат просто „батерия“, а „High Performance Battery“, или накратко HPB. Тя е разработена на разменни начала с екипа на Mercedes Petronas във Формула 1.
Целта е била да се осъществи бързо усвояване на енергията, висока енергийна плътност и мощност, която може да се извиква на кратки последователни интервали. Тъй като това придава съществено значение на ефикасното охлаждане на клетките, развойните специалисти са осигурили на 400-волтовата батерия директно охлаждане. 30 литра охлаждаща течност циркулират около всички 1200 клетки поотделно и ги поддържат в температурен диапазон около средно 45 градуса. Зареждането се извършва чрез бордово зарядно устройство с мощност 3,7 кВт на зарядна станция, стенна кутия или домашен контакт. По време на път енергията се връща обратно в батерията чрез рекуперация. За да регулира интензивността, AMG S-класата има четири нива на рекупеиране от минимално до 90 кВт. Няма режим на „реене“.

Поведение на пътя: високи технологии компенсират голямата маса

Системата за двойно предаване 4Matic+ разпределя мощността към всички колела. Серийно задните колела завиват под ъгъл до 2,5 градуса, а AMG монтира и тристепенна система за параметрично управление с променлива геометрия и предавателно отношение на кормилното управление, която се регулира автоматично в зависимост от избрания режим на шофиране. Седем такива режима са на разположение по избор. В допълнение към познатите настройки „Comfort“, „Sport“, „Sport+“ и „Individual“, на борда са налични и „Electric“, „Battery Hold“ и „Slippery“. Между другото, задвижването на всички колела се предлага и в чисто електрически режим на шофиране благодарение на механичната връзка с компонентите на 4Matic. Ако системата регистрира твърде голямо приплъзване на задните колела, при необходимост мощността се насочва и към предните чрез карданите и задвижващите валове.

Системата AMG Dynamics регулира динамиката при шофиране. В допълнение към ESP и разпределението на мощността, тя влияе и върху електронно управлявания блокируем диференциал на задния мост. AMG програмира в апаратурата на S 63 три нива: Basic, Advanced и Pro. Последната настройка е свързана с режима на шофиране Sport+ и има за цел да засили пъргавината, както и обратната връзка с пътя, докато Basic осигурява стабилно поведение на пътя и високо ниво на омекотяване на отклоненията от посоката. Настройката Advanced представлява средното ниво.

Последна възможност за ДВГ феновете

AMG версията на S-класата може да бъде поръчана от началото на април 2023 г., като цената ѝ в Германия е най-малко 208 393 евро. Но дори и тази внушителна сума далеч не включва всички екстри. Доставките ще започнат през май 2023 г. При пазарната премиера ще има и лимитирана версия AMG Edition 1 с ексклузивно пълно оборудване. За него обаче все още не се споменава цена. Въпреки солените цени някои фенове на двигателите с вътрешно горене със сигурност ще се изръсят, защото бъдещето на AMG е електрическо. Началният сигнал за прехода ще бъде даден през 2025 г.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт