728 x 90

Камионите на Mercedes за Формула 1 минават на биогориво

    Mercedes иска да намали емисиите на CO₂ на своите транспортни средства от Формула 1. По време на деветте европейски състезания камионите от Формула 1 ще бъдат зареждани с биогориво, което може да намали емисиите с 89%. Това е вторият експеримент на екипа на Сребърните стрели с алтернативни горива. Обикновено състезателните отбори от Формула 1 трябва

    Mercedes иска да намали емисиите на CO₂ на своите транспортни средства от Формула 1. По време на деветте европейски състезания камионите от Формула 1 ще бъдат зареждани с биогориво, което може да намали емисиите с 89%. Това е вторият експеримент на екипа на Сребърните стрели с алтернативни горива.

    Обикновено състезателните отбори от Формула 1 трябва да цепят всяко евро на две, за да не генерират излишни разходи във времена на бюджетни ограничения. Когато обаче става въпрос за опазване на околната среда и климата, десетте отбора заедно с ФИА се споразумяха за изключение. Разходите, направени за иновативни проекти за устойчивост, не се отчитат в рамките на ограничената сума. 

     Mercedes започна първия си експеримент още през миналия сезон. По време на последните три европейски състезания специално гориво, наречено HVO100 („Hydrotreated Vegetable Oil, хидротретирано растително масло“), беше заредено в 16 камиона, които транспортираха оборудването из целия континент. Биогоривото от второ поколение е произведено от 100% възобновяеми суровини с устойчив произход, като например отпадъчни масла и мазнини.

    Първите камиони Mercedes, работещи с биогориво, се движеха из Европа още през 2022 г.

    Експериментът с биогоривото се разширява

    Това може да намали емисиите на CO₂ и да понижи въздействието на товарния транспорт върху качеството на въздуха на местно ниво чрез намаляване на емисиите на NOx и твърди частици. Първият тест през миналата година беше използван, за да се разбере степента на намаляване на въглеродните емисии, която може да бъде постигната, и да се идентифицират предизвикателствата, свързани със снабдяването с гориво.

    В крайна сметка анализът показа, че използването на HVO100 намалява емисиите от товарните автомобили с цели 89%. Ето защо германско-британският работен екип реши да разшири проекта още повече през тази година. Mercedes обяви, че целият F1 автопарк от камиони Actros ще бъде захранван с биогоривото по време на деветте европейски състезания. 

    Според Mercedes от стартовите точки в Англия и Германия и последващото пътуване напред-назад през континента всеки камион ще измине между 9000 и 10 000 км. Отговорните лица обаче не са напълно сигурни дали наличието на HVO100 може да бъде гарантирано навсякъде по маршрута.

    Въпросът е дали HVO100 е наличен навсякъде в необходимите количества.


    Оценка след края на сезона

    Поради това вместо за теоретично възможните икономии на CO₂ от 89% на този етап се говори „само“ за целево намаляване на емисиите с над 60%, което би съответствало на 200 тона по-малко CO₂. Пълният анализ на цялостните икономии и успеха на проекта ще бъде публикуван в края на сезона.

     Проектът включва и работа на генераторите на камионите за инженерна поддръжка в падока с биогориво от средата на сезона. По този начин Mercedes предприема следващите стъпки по пътя към бъдещата изцяло климатично неутрална логистика на Формула 1, както е предвидено в плана за развитие на кралския състезателен клас до 2030 г. 

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт