728 x 90

Да сипеш дизел в един от най-редките състезателни автомобили…

Да заредиш грешното гориво винаги е огромно главоболие. Ако шофирате модерна кола, има далеч по-малък шанс да заредите дизел вместо бензин или обратно – просто защото грешният маркуч няма да се побере в гърловината. Ако карате по-стара кола обаче, трябва да сте по-внимателни, тъй като нищо не ви спира да напълните резервоар от грешното гориво.

Да заредиш грешното гориво винаги е огромно главоболие. Ако шофирате модерна кола, има далеч по-малък шанс да заредите дизел вместо бензин или обратно – просто защото грешният маркуч няма да се побере в гърловината. Ако карате по-стара кола обаче, трябва да сте по-внимателни, тъй като нищо не ви спира да напълните резервоар от грешното гориво. А както вероятно знаете, McLaren F1 GTR е сравнително стар автомобил.

Първият екземпляр от състезалната кола е направен през 1995 г., което е години преди някои производители да започнат да инсталират устройства за предотвратяване на неправилно зареждане с гориво. Както можете да си представите, с големата гърловина за гориво на F1 GTR, наистина не е толкова трудно да напълните резервоар с дизел вместо добрия стар бензин. И точно това наскоро се случва на любителския състезател Франсоа Перодо.

Да си признаеш подобна грешка хич не е лесна задача. Но Перродо решава да пренесе грешката си в социалните медии, за да я видят всички и вероятно да й се посмеят. В две публикации в Instagram Перродо обяснява как е планирал един хубав ден на пистата преди няколко седмици, но всичко завърши с това, че F1 GTR не стартира двигателя си. Както и със стикер „Francois No Diesel“ („Франсоа, не дизел“) над капачката за гориво на автомобила.

„Не знам какво ми мина през главата в този точен момент (всъщност, вероятно нищо), но бях толкова щастлив и развълнуван, че просто грабнах първият наличен маркуч и след това започнах да пълня колата“, казва Перродо. „Както и да е, много важен съвет към собствениците на McLaren F1: колата е брилянтна и бихте си помислили, че Гордън Мъри не е направил компромис с нищо в нея. Освен един, разбира се – че не работи на дизел…”

Не знаем какво е текущото състояние на автомобила и дали може да стартира двигателя си. Хубаво е да знаете, че ако напълните резервоар с дизел в бензинова кола, обикновено ще трябва да източите резервоара за гориво, да промиете цялата система и да смените горивните филтри. Ако имате късмет, двигателят отново ще работи гладко само няколко километра след като му дадете необходимото гориво. С F1 GTR обаче не сме сигурни, че нещата стоят толкова просто

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт