728 x 90

Lada спря производството, няма доставки на компоненти от Европа

Огромните финансови, търговски и транспортни санкции принуждават Русия да се адаптира към новата реалност, при която по-голямата част от нейния бизнес работи с намалено натоварване или изобщо не работи. След инвазията в Украйна десетки компании от цял свят изоставиха дейността си в страната, а автомобилният сектор беше сериозно засегнат. На практика всички европейски автомобилни производители

Огромните финансови, търговски и транспортни санкции принуждават Русия да се адаптира към новата реалност, при която по-голямата част от нейния бизнес работи с намалено натоварване или изобщо не работи. След инвазията в Украйна десетки компании от цял свят изоставиха дейността си в страната, а автомобилният сектор беше сериозно засегнат. На практика всички европейски автомобилни производители са замразили операциите си в Русия и изглежда, че дори Lada е изправена пред трудности да продължи.

Нов доклад на The Wall Street Journal твърди, че марката, собственост на АвтоВАЗ, е спряла производството в основния си завод в Толиати поради липсата на доставки на различни компоненти. Renault притежава контролния дял от 67.61 процента в АвтоВАЗ и разчита на доставки от заводите си в Румъния, като над 20 процента от частите за Lada идват извън Русия. Това са предимно конектори и други електронни компоненти. Заводът на Lada в Ижевск също е спрял да произвежда автомобили.

Засега производството е прекратено за четири дни, но това вероятно е само началото и могат да се очакват още прекъсвания. Докладът на WSJ цитира бивш член на борда на директорите на АвтоВАЗ, който каза, че „ако търговията спре, АвтоВАЗ спира“ поради силната обвързаност на Lada с вноса на компоненти от чужбина. Все още няма официално изявление от производителя в неговите медийни сайтове, но руски медии публикуваха следното изявление, за което се твърди, че идва от компанията:

Прочети още:
Renault Group актуализира финансовата си прогноза за 2022 г.

„Във връзка с продължаващата криза в доставките на електронни компоненти и за да се предотврати значително намаляване на нивото на доходите на служителите на компанията, администрацията на АвтоВАЗ взе следните решения относно работния график на фабриките в Толиати и Ижевск: март 5, 2022 г., е обявен за ден без производство, но със заплащане. Периодът от 9 март до 11 март се обявява за неработен със заплащане в размер на две трети от средната месечна заплата.“

Според данни на MarkLines, Lada е най-продаваната марка автомобили в Русия през февруари тази година с общо 22 378 доставки, което е спад от 20.8 процента в сравнение със същия месец на миналата година. Местните медии съобщават, че производството на семейство Granta, най-продаваният модел на Lada, е било засегнато, което най-вероятно означава, че цифрите за март ще бъдат значително по-ниски.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *