728 x 90

Fiat 500e – eдин заслужен успех

    Всъщност Fiat 500e само визуално напомня на култовия си събрат с ДВГ – технически двата автомобила нямат почти нищо общо. Електрическият 500 е на пазара от 2020 година и бързо се превърна в един от най-добре продаваните електромобили в Европа – моделът напълно логично заема първото място по продажби сред електрическите модели в родината си

    Всъщност Fiat 500e само визуално напомня на култовия си събрат с ДВГ – технически двата автомобила нямат почти нищо общо. Електрическият 500 е на пазара от 2020 година и бързо се превърна в един от най-добре продаваните електромобили в Европа – моделът напълно логично заема първото място по продажби сред електрическите модели в родината си Италия, но успехът му е забележителен и на практически всички важни европейски пазари, като на повечето от тях се класира в Топ 3 на най-добре продаваните електромобили. След срещата ни с чаровния италиански мъник, имаме основание да твърдим, че този успех е повече от заслужен – ще се опитаме да обясним накратко защо.

    На първо място Fiat 500e е абсолютна дизайнерска икона и няма как да бъде объркан с нито един друг модел на пазара. Автомобилът съчетава в себе си всичко добро от историята на модела 500, като на габарити е по-голям от добре познатия си събрат с ДВГ, и видът му е станал малко по-пухкав и закръглен, без обаче да губи и частица от елегантността си. Традиционно възможностите за индивидуализация са много богати и позволяват на клиентите да поръчат автомобила си точно такъв, какъвто най-добре би отговарял на вкуса им. Интериорът е не по-малко атрактивен като визия и в унисон с традициите на 500 качеството на материалите и изработката е на много високо за класа ниво. Особена похвала заслужава ергономията – например вместо любимите на повечето производители сложни джойстици за избор на посока на движение и паркинг позиция, тук имаме най-обикновени, оптимално позиционирани и максимално четливо надписани бутони – с това решение човек може да се справи и насън. Просто, но гениално. Изобщо във вътрешността на 500е формата и функцията вървят ръка за ръка – броят на детайлите, за които си казвате „е как можаха да го направят това да изглежда чак толкова ефектно“ е огромен, но същевременно всички функции се управляват възможно най-интуитивно.

    Прочети още:
    Първа среща с Tiguan Трети

    Реален пробег от над 250 километра – при това през зимата

    При проведения през зимата тест автомобилът показа пробег с едно зареждане от близо над 250 километра, което предвид свободното използване на допълнителни консуматори и напълно стандартния стил на шофиране без натоварващи опити за икономия на електроенергия всъщност е чудесно постижение, доближаващо се до обещаните 320 км по WLTP. Използваемият нетен капацитет на батерията е 37,3 кВтч, а теглото на автомобила е над 1,3 тона. С оглед на немалката маса на машината, динамиката, осигурявана от задвижващия предните колела електромотор с мощност 118 конски сили е напълно задоволителна и дори носеща удоволствие.

    Удоволствие от шофирането

    Чудесно настроеното кормилно управление прави карането на автомобила в градски условия много приятно, а радиусът на обратен завой от 9,7 метра доказва отличната маневреност. Изобщо маниерът, с който се управлява 500е, е второто най-красноречиво доказателство защо моделът се приема толкова добре от клиентите – това е електромобил, който се кара като обикновен Fiat 500 във възможно най-положителния смисъл на израза. 500е разполага с всички предимства на модерното си електрическо задвижване, но не парадира с тях, не ви натоварва по никакъв начин и не се опитва да бъде нещо, което всъщност не е. Ако харесвате досегашния 500, то ще харесате и електрическия 500 – това е. Толкова е просто. Просто гениално, всъщност – както подабава на градските модели на Fiat, които винаги са били в основата на успеха на марката.

    Текст: Божан Бошнаков
    Източник: AMS.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт